Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Is er miss iemand die mij zou kunnen helpen?......Ik bezit een rio 1.3 v8 visto. een nette auto en ben er blij mee.

Nu doet zich een probleem voor...het betreft olieverlies aan de rechterkant van het blok.Ik ben er mee bij de garage geweest en die zei waarschijnlijk

de koppakking lek. Ik vond dit nogal kort door de bocht en wel om het feit.........geen witte rook, geen knetterende oliepeilstok, motor loopt als een zonnetje, houd niet in met rijden, oliedop wordt licht aangezogen geen dikke sludge aan de oliepeilstok.

Ik heb ten eerste alles schoon gemaakt dus alle olie verwijderd....(blokje ziet er weer piekfijn uit) en heb de motor goed op temperatuur gebracht en goed

gekeken waar het zou kunnen lekken....maar vond niks verontrustends.

Ik ben nu een beetje aan het einde van mijn kunde (ben geen monteur).

Dus voor de duidelijkheid....de olie komt weg onder daar waar de koelwaterslang het blok in loopt.rechterzijde.

Geplaatst

kan heel goed hoor de koppakking dat er een olie kanaal naar buiten toe lek is 

dit is helemaal niet zo vreemd 

even goed alles olie vrij maken en dan goed kijken waar het weg komt

Geplaatst

Ik heb alles echt goed olievrij gemaakt maar ik zie nergens iets door komen :( ik heb hem zeker een uur warm laten draaien) maar echt niks.

en een foto? waarvan is een foto wenselijk? wordt een beetje moeilijk om er een camera tussen te krijgen.

Geplaatst

is het wel olie ? of vies oud koelwater ?

Met een Canon ixus achtig ding kom je toch overal tussen ?

Geplaatst

het is zeker olie.....mijn vraag is eigenlijk wat kan er meer olie lekken buiten om de koppakking. en zo,n canon ixus achtig ding heb ik niet.

de lekkage zit naast de thermostaat zover ben ik al.

Geplaatst

zo een canon ixus achtig ding is toch een foto ding die geliefd is bij personen die iets willen fotograferen wat eigenlijk te klein is voor een normale camera, ik sugereer niets maar heb er wel rare gedachten bij :P :P

Geplaatst

Is het niet gewoon een kleppendeksel pakking

Die willen wel een beetje zweten ,

Zolang niet veel olie verliest zo ik me niet druk maken

Geplaatst

update.....het is de stop aan de rechter zijkant van de kop.....dus geen koppakking(pfhhh) of kleppendeksel pakking. schijnt een euvel te zijn bij dit type.

kwestie van.....goed schoonmaken,ontvetten,kitten.

alle bedankt voor het meedenken.

• Like 1
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...