Lucas86 Geplaatst 14 Februari, 2014 Geplaatst 14 Februari, 2014 Hallo allemaal, Ik hoop dat dit het juiste forum is om mijn vraag voor te leggen. Ik heb in maart 2012 een nieuwe Kia Rio gekocht. Na de winter had ik flinke uitslag op mijn velgen. Ik ben naar de dealer gegaan en heb gevraagd hoe ik de velgen weer kon herstellen. Daar kreeg ik van de monteur te horen dat dit niet meer mogelijk was maar dat het is gebleken dat bij de eerste leveringen van kia sportvelgen een fout is gemaakt en dat ik binnen mijn garantie 4 nieuwe velgen zou krijgen. Kostte helemaal niks. Ik heb mijn velgen laten vervangen. Nu heb ik een week of twee later een telefoontje gekregen van de monteur dat er blijkbaar bij kia een of ander rekenprogramma'tje is dat stoeprandschade berekend. Aan mijn velgen zat lichte stoeprandschade die Kia nu vergoed wil hebben van mij. Ik heb nu achteraf een rekening ter waarde van 48,40 euro met het verzoek dit bedrag over te maken in verband met "inkoop werkderden". Ik vraag me af of dit zomaar kan en bij wie ik hiermee eventueel terecht kan. Het gaat me niet om die 48 euro maar om het principe. Ik ben benieuwd naar de reacite. Alvast bedankt Luc Quote
Jack_z Geplaatst 14 Februari, 2014 Geplaatst 14 Februari, 2014 ik heb van meer bedrijven gehoord die zaken vervangen die binnen de garantie vallen maar daar iets op in mindering brengen vanwege gebruiks sporen, of dat aanemelijk is of niet geen idee, ik kan me voorstellen dat Kia de velgen weer in gaan zetten na een goede behandeling maar om dat er extra werk aan is om bijvoorbeeld krassen e.d uit de velgen te verwijderen dit ook op de consument verhaald wordt ? 1 Quote
Cerba Geplaatst 14 Februari, 2014 Geplaatst 14 Februari, 2014 7 jaar garantie...... Ben je lid van de consumentenbond? Kan die hier iets mee? Maar... Maart 2012 gekocht? Het is nu 2014. In mijn hoofd klopt de tijdlijn niet. De winter van 2013? En dat garantiegeval (?) loopt nu nog? Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 14 Februari, 2014 Geplaatst 14 Februari, 2014 Ja dat ze een bedrag in mindering brengen snap ik, je hebt geen garantie op zaken die jezelf venield. Maar het was wel fatsoenlijker geweest als dit voor de wisseling bekend was gemaakt. 3 Quote
Jack_z Geplaatst 14 Februari, 2014 Geplaatst 14 Februari, 2014 Ja dat ze een bedrag in mindering brengen snap ik, je hebt geen garantie op zaken die jezelf venield. Maar het was wel fatsoenlijker geweest als dit voor de wisseling bekend was gemaakt. volgens mij zei ik dat al hierboven, maar kan me voorstellen dat niemand zo een serrieus bericht van mij leest 2 Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 14 Februari, 2014 Geplaatst 14 Februari, 2014 Zelfkennis ben ik gek op 2 Quote
Lucas86 Geplaatst 14 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 14 Februari, 2014 Bedankt voor de reactie allemaal. Ik ben helaas geen lid van de consumentenbond.. Quote
Jack_z Geplaatst 14 Februari, 2014 Geplaatst 14 Februari, 2014 Bedankt voor de reactie allemaal. Ik ben helaas geen lid van de consumentenbond.. tja dan blijft er niets over dan er in te berusten, het is zoals je zeg 48 euro en jij heb weer mooie velgen toch, maar ik begrijp je principe (voor de moderators wil je dit meenemen in mijn test of ik lid mag blijven is volgens mij al de 4de serieuze opmerking die ik gepost heb ) 1 Quote
mika kjelld Geplaatst 14 Februari, 2014 Geplaatst 14 Februari, 2014 dus die andere 737 vallen onder forumvervuiling? 3 Quote
Jack_z Geplaatst 14 Februari, 2014 Geplaatst 14 Februari, 2014 dus die andere 737 vallen onder forumvervuiling? images.jpg can-stock-photo_csp13041770.jpg mijn advocaat zal contact opnemen ik wist niet eens dat ik al zoveel berichten had gepost, ben normaal niet zo posterig, ik ben doorgaans een erg bescheiden en terug getrokken persoonlijkheid 2 Quote
mika kjelld Geplaatst 14 Februari, 2014 Geplaatst 14 Februari, 2014 mijn advocaat zal contact opnemen dan moet hij wel zijn nummer meezenden want een afgeschermd nummer neem ik niet op..... whahaha 1 Quote
Creative Name Geplaatst 15 Februari, 2014 Geplaatst 15 Februari, 2014 Ik begrijp dit niet helemaal eerlijk gezegd…. Je weet dat als je met lichtmetalen velgen de winter doorrijdt dat je velgen niet meer de oude zullen zijn. Als je dan ook nog stoeprandschade hebt en je dealer wil alle 4 je velgen vervangen voor een vergoeding van €48,40 dan moet je gewoon blij zijn en niet gaan zeuren over je dealer. 1 Quote
Smart Geplaatst 15 Februari, 2014 Geplaatst 15 Februari, 2014 Volgens mij gaat het hier over garantie aanspraak en klantenbinding. Dat ze dit überhaupt aan de klant vragen... Quote
Creative Name Geplaatst 15 Februari, 2014 Geplaatst 15 Februari, 2014 De dealer wijst de garantieclaim toch niet af? Hij wil gewoon het bedrag wat hij niet vergoed krijgt door de importeur, lijkt me niks mis mee…. Quote
xtra40 Geplaatst 15 Februari, 2014 Geplaatst 15 Februari, 2014 mijn advocaat zal contact opnemen ik wist niet eens dat ik al zoveel berichten had gepost, ben normaal niet zo posterig, ik ben doorgaans een erg bescheiden en terug getrokken persoonlijkheid wat is er dan nu opeens verandert ik zou het lekker houden zo als het was ???? 3 Quote
Specialmade Geplaatst 15 Februari, 2014 Geplaatst 15 Februari, 2014 Volgens mij gaat het hier over garantie aanspraak en klantenbinding. Dat ze dit überhaupt aan de klant vragen... Er zijn assurantie maatschappijen die dezelfde tactiek hebben. Stel je hebt een kleine schade op je voorscherm. Door een (latere) aanrijding heb schade op je deur en een gedeelte van dat voorscherm. De verzekering vergoedt dan vaak maar een gedeelte van het scherm omdat daar al schade aanwezig was. Heb dit al meerdere keren gehoord. Dus zo vreemd vind ik deze oplossing ook niet. overigens begrijp ik wel dat het een principe kwestie is van Luc. Daarbij had de dealer verstandiger gedaan om dit vooraf te melden. Grtz. Specialmade Quote
MrBubbels Geplaatst 15 Februari, 2014 Geplaatst 15 Februari, 2014 Ehhhhh, wie vergoed eigenlijk de stoeprandschade ???????????? oftewel de schade aan de stoeprand, het is toch beschadiging aan een gemeente rijkdom!!! 2 Quote
Smart Geplaatst 16 Februari, 2014 Geplaatst 16 Februari, 2014 Wanneer vier wielen sowieso vervangen gaan worden, moet je dan de klant nog geld vragen. Sorry, maar ik vind het een beetje kleinzielig. Zeker ook omdat het ook nog eens achteraf wordt medegedeeld. Quote
Creative Name Geplaatst 16 Februari, 2014 Geplaatst 16 Februari, 2014 Ik vind het juist wel coulant als ik eerlijk moet zijn Ik kan je uit ervaring vertellen dat bij andere merken gewoon je claim afgewezen wordt als je terugkomt met velgen waar schade aanzit. In het geval van het merk waar ik werk kan ik je garanderen dat als je met 4 garantieclaim velgen komt waarvan er 1 beschadigt is je er 3 vergoed krijgt en de beschadigde gewoon helemaal zelf moet betalen…. Quote
Jack_z Geplaatst 16 Februari, 2014 Geplaatst 16 Februari, 2014 en bij het merk waar jij werkt zal je dan wel wat meer kwijt zijn dan 48 euro 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.