Jump to content

DAB+ iemand ervaring mee?

kia_21

Recommended Posts

Ik zou heel graag gebruik willen maken van DAB+ in mijn Picanto. Ik vind het ontvangst van de witson niet zo aan de beste kant. Misschien is dit wel de oplossing. Ik zag al een kastje voor €50,- Ik heb alleen geen idee wat je verder nog nodig hebt

Mijn vragen aan jullie:

- Heeft iemand hier ervaring mee?

- Wat heb je nodig?

- Hoeveel kost het uiteindelijk (of wat waren jullie kosten)?

Guest Stief

Alleen ervaring met autoradio's met geintegreerd DAP+ (van Pioneer).

MAaar een externe kan ook prima. Het probleem is alleen dat je dus een extern kastje hebt die je niet kunt bedienen via je Witson of stuurwiel e.d.

Op je Witson kies je een bepaalde bron waar je je DAP ontvanger op hebt aangesloten en de rest van de bediening doe je op je DAP ontvanger. Vaak heb je er een aparte afstandsbediening bij of heb je een module met knopjes enz. voor de bediening.

gr,

Stief

Guest Stief

Heeft Witson zelf geen DAB-module?

Ik weet dat ze een DVB-T systeem hebben dat je via de HU kunt bedienen, lijkt me niet ondenkbaar dat ze dat voor DAB dan ook hebben...

Nee helaas niet.

Heb al vaker naar geinformeerd. Er zijn wel chinese uits met DAB mogelijkheden maar geen een met DAB+ (wat we hier juist nodig hebben).