paulus30 Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Zijn er mensen hier die E10 als brandstof gebruiken voor de Kia rio1.2 laatste type? Wat is de ervaring met deze E10 benzine. Is de motor geschikt/zuiniger of is er überhaupt geen verschil te merken. Is het slecht voor de motor of kan het geen kwaad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansenliesbeth Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 IK woon in Duitsland en heb een Kia Rio van 2011 (nieuwste type) uit Nederland. Ik rijd al jaren probleemloos op E10 benzine en als ik in Nederland moet tanken i.v.m. BTW dan combineer ik het met normale Euro loodvrij gaat prima. Volgens Kia Duitsland zijn Kia's van alle bouwjaren geschikt om op E10 te rijden. Ik heb zelfs het idee dat hij op E10 zuiniger rijdt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulus30 Posted April 30, 2014 Author Share Posted April 30, 2014 IK woon in Duitsland en heb een Kia Rio van 2011 (nieuwste type) uit Nederland. Ik rijd al jaren probleemloos op E10 benzine en als ik in Nederland moet tanken i.v.m. BTW dan combineer ik het met normale Euro loodvrij gaat prima. Volgens Kia Duitsland zijn Kia's van alle bouwjaren geschikt om op E10 te rijden. Ik heb zelfs het idee dat hij op E10 zuiniger rijdt. ok. bedankt voor je antwoord. Ga het eens proberen. Zag op de kia website dat E10 zelfs geadviseerd wordt ( http://www.kia.com/nl/kia-rijders/faq/milieu-en-techniek/e10-b7/ ). Maakt het uit als de euro 95 en E10 door elkaar komen. Bedoel dus als de tank met euro 95 nog niet helemaal leeg is, kan ik dan gewoon E10 aanvullen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vitara 2 Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Het "mixen" van E10 en euro 95 heeft mij nog nooit problemen opgeleverd, Niet bij mijn Soul 2010 als bij mijn Rio 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 We hebben net een zeer uitgebreid topic gehad over E10 Deze: http://www.kiaclub.nl/topic/15602-duitse-benzine-e10/ Google eens op kiaclub.nl+E10 ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulus30 Posted April 30, 2014 Author Share Posted April 30, 2014 Had de topic gezien maar wilde ff zeker weten wat betreft de 1.2 motor in de rio. Beetje extra info kan nooit kwaad 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 De E10 info hoort eigenlijk in Forum omdat het elke Kia aan gaat. Die doen het allemaal prima op E10 en soms, gek genoeg, zuiniger dan de normale EU95 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LED-Lightning Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Hier ook alles prima op E10, als ik in de buurt van Dld ben tank ik het regelmatig! Geen problemen met mengen met Euro95. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo speedy Posted May 2, 2014 Share Posted May 2, 2014 Al is de motor er wel voor geschikt,maar ik tank geen E10.ik heb op verschillende internet sites gelezen dat E10 niet zo goed is voor de motor. En mijn Duitse collega's zeggen dat ook. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted May 2, 2014 Share Posted May 2, 2014 Ook hier geen problemen met E10, af en toe tank ik wel 95RON. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 2, 2014 Share Posted May 2, 2014 Al is de motor er wel voor geschikt,maar ik tank geen E10.ik heb op verschillende internet sites gelezen dat E10 niet zo goed is voor de motor. En mijn Duitse collega's zeggen dat ook. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Met 7 jaar garantie ? Maak je je daar zorgen over ? verzonden vanaf mijn iMac27" met behulp van Tele2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted May 2, 2014 Share Posted May 2, 2014 ik zal het ook niet tanken, die paar euro per tank dat het scheelt ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 2, 2014 Share Posted May 2, 2014 Woeste vrijmibo gehad ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted May 2, 2014 Share Posted May 2, 2014 soort van Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 Met 7 jaar garantie ? Maak je je daar zorgen over ? verzonden vanaf mijn iMac27" met behulp van Tele2 Sommige mensen zijn nou eenmaal zuinig op hun spullen ongeacht garantie 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 Sommige mensen zijn nou eenmaal zuinig op hun spullen ongeacht garantie Ben ik geheel met je eensch, maar als een bedrijf als Kia aangeeft dat het rijden op E10 zonder (ZONDER) problemen kan,zie ik dat kennelijk "niet zuinig zijn op je auto " niet helemaal op zijn plaats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 Wat op zich toch wel apart is, het is nou eenmaal een feit dat E10 niet bepaald het allerbeste is voor je motor. Maar je hebt 100% gelijk, waarvoor moeilijk doen als het makkelijk kan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LED-Lightning Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Afgelopen vrijdag hier bij Roermond net over de grens nog E10 getankt, was net iets meer dan 1,50 Euro per liter, dat scheelt weer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cees Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Kan ik met mijn Kia E10 (benzine) of B7 (diesel) tanken in het buitenland? Kia Motors Nederland B.V. is sinds 2007 met het project Kia Duurzaam gestart om de effecten van CO2 uitstoot te reduceren. Het gebruik van Bio brandstof is daar een mogelijkheid toe. Zowel de brandstof met het kenmerk E10 (benzine) als met het kenmerk B7 (diesel), waaraan speciale toevoegingen zijn gedaan, zijn door de fabrikant toegestaan om te tanken.Alle benzinemotoren van Kia, ongeacht het bouwjaar (inclusief de nieuwe geavanceerde GDI motoren), zijn geschikt voor E10 benzine (10% ethanol).Alle dieselmotoren van Kia, ongeacht het bouwjaar, zijn geschikt voor B7 diesel (7% biodiesel). Indien u in het buitenland rijdt kunt u eventueel ook kiezen voor een benzine met een hoger octaan gehalte; RON98 zou een goed alternatief zijn. Deze brandstof met het hogere octaangehalte kan tijdens langer ritten goed worden gebruikt, met name als er veel snelweg kilometers worden gemaakt. B7-Diesel: samenstelling van 7 % Biodiesel (DIN EN 14214) en 93 % Diesel (DIN EN 590)E10- benzine: samenstelling van 10 % Ethanol (DIN EN 15376) en 90 % Benzine (DIN EN 228) http://www.kia.com/nl/kia-rijders/faq/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Toch maar besloten volledig af te stappen van E10. Ik werd door een Mazda monteur bijgepraat en hij ontraadde mij het gebruik van E10. Hij kreeg genoeg auto's in de garage met motorpech vanwege roestvorming in de motor. Dus....voor mij E10 meer of anders heel sporadisch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Ik heb nooit een goed gevoel gehad bij die E10. Nog nooit getankt ook met diverse KIA's. En zo zal het wel blijven ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Toch maar besloten volledig af te stappen van E10. Ik werd door een Mazda monteur bijgepraat en hij ontraadde mij het gebruik van E10. Hij kreeg genoeg auto's in de garage met motorpech vanwege roestvorming in de motor. Dat zal condens zijn vanwege korte ritjes, bij normaal warm rijden zal dit toch geen probleem zijn lijkt me. Heb het iig nog niet eerder ergens gelezen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Het is niet zozeer condens wat de oorzaak is maar ethanol heeft de eigenschap een corrosieproces bij bepaalde metalen te versnellen. Verder gaat het bij hoeveelheden van meer dan 5% werken als een oplosmiddel voor kunstoffen. Ik raad het klanten bij ons zowiezo altijd af, misschien dat m'n kleinkinderen dan ook nog een boom in het echt kunnen zien ipv van een plaatje... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Waarom noemen ze het dan eco brandstof.....of is dat ECOnomisch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Goeie vraag, degene die dat verzonnen heeft mag gerust een keer vol in z'n zak geschopt worden want het is echt puur misleiding. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts