Jump to content

Benzine Euro 95 0f E10

paulus30

Recommended Posts

Zijn er mensen hier die E10 als brandstof gebruiken voor de Kia rio1.2 laatste type? Wat is de ervaring met deze E10 benzine. Is de motor geschikt/zuiniger of is er überhaupt geen verschil te merken. Is het slecht voor de motor of kan het geen kwaad?

IK woon in Duitsland en heb een Kia Rio van 2011 (nieuwste type) uit Nederland. Ik rijd al jaren probleemloos op E10 benzine en als ik in Nederland moet tanken i.v.m. BTW dan combineer ik het met normale Euro loodvrij gaat prima. 

Volgens Kia Duitsland zijn Kia's van alle bouwjaren geschikt om op E10 te rijden.

Ik heb zelfs het idee dat hij op E10 zuiniger rijdt.

IK woon in Duitsland en heb een Kia Rio van 2011 (nieuwste type) uit Nederland. Ik rijd al jaren probleemloos op E10 benzine en als ik in Nederland moet tanken i.v.m. BTW dan combineer ik het met normale Euro loodvrij gaat prima. 

Volgens Kia Duitsland zijn Kia's van alle bouwjaren geschikt om op E10 te rijden.

Ik heb zelfs het idee dat hij op E10 zuiniger rijdt.

ok. bedankt voor je antwoord. Ga het eens proberen. Zag op de kia website dat E10 zelfs geadviseerd wordt ( http://www.kia.com/nl/kia-rijders/faq/milieu-en-techniek/e10-b7/ ). Maakt het uit als de euro 95 en E10 door elkaar komen. Bedoel dus als de tank met euro 95 nog niet helemaal leeg is, kan ik dan gewoon E10 aanvullen? 

Al is de motor er wel voor geschikt,maar ik tank geen E10.ik heb op verschillende internet sites gelezen dat E10 niet zo goed is voor de motor.

En mijn Duitse collega's zeggen dat ook.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Al is de motor er wel voor geschikt,maar ik tank geen E10.ik heb op verschillende internet sites gelezen dat E10 niet zo goed is voor de motor.

En mijn Duitse collega's zeggen dat ook.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Met 7 jaar garantie ?

Maak je je daar zorgen over ?

verzonden vanaf mijn iMac27" met behulp van Tele2