paulus30 Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Zijn er mensen hier die E10 als brandstof gebruiken voor de Kia rio1.2 laatste type? Wat is de ervaring met deze E10 benzine. Is de motor geschikt/zuiniger of is er überhaupt geen verschil te merken. Is het slecht voor de motor of kan het geen kwaad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansenliesbeth Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 IK woon in Duitsland en heb een Kia Rio van 2011 (nieuwste type) uit Nederland. Ik rijd al jaren probleemloos op E10 benzine en als ik in Nederland moet tanken i.v.m. BTW dan combineer ik het met normale Euro loodvrij gaat prima. Volgens Kia Duitsland zijn Kia's van alle bouwjaren geschikt om op E10 te rijden. Ik heb zelfs het idee dat hij op E10 zuiniger rijdt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulus30 Posted April 30, 2014 Author Share Posted April 30, 2014 IK woon in Duitsland en heb een Kia Rio van 2011 (nieuwste type) uit Nederland. Ik rijd al jaren probleemloos op E10 benzine en als ik in Nederland moet tanken i.v.m. BTW dan combineer ik het met normale Euro loodvrij gaat prima. Volgens Kia Duitsland zijn Kia's van alle bouwjaren geschikt om op E10 te rijden. Ik heb zelfs het idee dat hij op E10 zuiniger rijdt. ok. bedankt voor je antwoord. Ga het eens proberen. Zag op de kia website dat E10 zelfs geadviseerd wordt ( http://www.kia.com/nl/kia-rijders/faq/milieu-en-techniek/e10-b7/ ). Maakt het uit als de euro 95 en E10 door elkaar komen. Bedoel dus als de tank met euro 95 nog niet helemaal leeg is, kan ik dan gewoon E10 aanvullen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vitara 2 Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Het "mixen" van E10 en euro 95 heeft mij nog nooit problemen opgeleverd, Niet bij mijn Soul 2010 als bij mijn Rio 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...