Jump to content

Daar was eens een Sorento

edwinkru

Recommended Posts

Na twee jaar hebben we maar besloten om de Sorento weg te doen. Na veel problemen en een helemaal NIET meewerkende kia importeur hebben een Mazda 6 genomen. Ja ik hoor jullie denken "dat is een stap terug" dat is ook zo maar een nieuwe Sorento veel te duur geworden door de maatregelingen van de overheid, en de dealer vertelde dat de Sorento wordt vervangen (nieuw model) nog dit jaar.

Wat we nu met de Mazda wel vooruit gaan is het comfort.

Ik blijf wel op het forum, en je weet maar nooit hoe het verder gaat lopen.

Groetjes,

Edwin Kr

Hoi Edwin,

Jammer om te horen dat je je Sorento aan de kant hebt gezet. Of moet ik, na zo'n verleden zeggen 'blij' te horen dat...

Een probleemauto hebben bederft zeker het plezier van niet alleen de auto op zich, maar ook van het rijden.

Wat dat betreft hoop ik dat je met jouw nieuwe Mazda meer plezier hebt. Overigens vind ik een Mazda 6 beslist geen stap terug ten opzichte van een Sorento. Het zijn totaal verschillende auto's en Mazda is ook g

Ik rij nog steeds met veel plezier in m'n Sorento, maar nadat vorige zomer vlak na de garantie m'n turbo eruit blies (schade 2500 euro), moet ik het vertrouwen weer wat terug krijgen. Mijn verzoek om coulance werd bij Kia Nederland tot twee keer toe simpelweg afgedaan als buiten garantie, en bij mij heeft het Kia imago dus een dikke deuk opgelopen.

Daar ben ik dus gevoelig voor. Het is dus door dit voorval zeker niet vanzelfsprekend dat ik weer een Kia koop. Daar denk ik wel even 2 keer over na!

Ik heb met mijn vorige auto (Nissan X-Trail) zelfs 2 kapotte turbo's gehad; eentje op 57 dKm en eentje op 78 dKm. Nochtans weet ik heel goed hoe je die dingen moet behandelen: rustig de motorolie op temperatuur laten komen voor je de turbo laat werken en hem rustig de tijd geven om 'uit te bollen' voor het stilleggen. Dat heeft allemaal niet mogen baten waaruit ik afleid dat je soms ook pech kan hebben.

Mijn schoonbroer houdt werkelijk nergens rekening mee en zijn turbo (Citroen Xsara Picasso) is na 160 dKm nog steeds intact.

Groeten,

Alex

Mijn Sorento staat nu op iets van 56K en geen centje pijn

Wel niet direct blazen met koude motor en laatste kms. even rustigjes aan

Ken ook iemand die met z'n Mondeo altijd dat doet wat mishandelen heet en die ruilt 'm dan weer in binnen 2 jaar....arme koper van deze gebruikte Ford met een heel zwaar leven!

Dat is echt vragen om mega-problemen-