Jump to content

verstuivers 2.5 CRDi


Sorento-MASTER

Recommended Posts

leden,

Wij rijden thuis een Sorento 2,5 Crdi uit 2004.

De wagen heeft nu 150000 km gedraaid en doet het eigenlijk probleemloos.

Heerlijke rijdersauto op het volgende probleem na;

3 maanden geleden is 1 verstuiver vervangen omdat de auto af en toe zonder reden

op de weg afsloeg. Na veel zoeken door de deaeler bleek dat er 1 verstuiver lekte waardoor de commonrail pomp niet voldoende druk meer opbouwde en de computer de motor uitschakelde...LEVENSgevaarlijk. Maar goed, alles goed afgelopen. Kosten; iets van 350 euro. Nu ongeveer 3 weken geleden weer hetzelfde probleem en bleken de resterende 3 verstuivers ook lek te zijn!! De dealer vertelde ons dat dit heel normaal onderhoud is en dat wel meer merken hier last van hebben.

Mijn vraag aan jullie: Klopt dit en hebben jullie wel vaker van dit probleem gehoord?

mvg,

Diederik

Link to comment
Share on other sites


Hoi Diederik

Met die leeftijd en kilometerstand zou er (eigenlijk) niks aan de hand mogen zijn.

Als er 1 verstuiver lekt dan zou ik in mijn geval alle verstuivers in 1 keer laten vervangen.

Als de auto v.a. nieuw bereden en bij de Kia dealer in onderhoud is geweest, zou ik in gesprek gaan met deze dealer.

Op negatieve berichten zit niemand te wachten, tenslotte.

Is het een 2ehands dan heb je natuurlijk geen idee wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan.

Succes iig !

Link to comment
Share on other sites


Wij hebben de wagen nieuw aangeschaft en de auto is altijd netjes bij een universele dealer in onderhoud geweest waar ook altijd het brandstoffilter werd vervangen. Misschien als aanvulling: Wij hebben thuis een eigen brandstofvoorraad waaruit 95% van de tijd wordt getankt. hierop zit een goed filter. Ik blijf het raar vinden. Tegenwoordig doen wij een klein beetje smeerolie door de diesel heen. Misschien blijven de verstuivers nu langer heel..

Link to comment
Share on other sites


Hallo Diederik

Ik heb dit meer megemaakt maar dan bij mercedes, eer we dat gevonden hadden waren we heel wat uurtjes en geld verder op de commonrail zit een druksensor die in de rail gedrukt zit en afgesloten wordt door twee o ringetjes.

De binnenste gaat meestal defect met als gevolg dat er geen druk word opgebouwd op de verstuivers en de diesel via de retourleiding terugvloeit de tank in.

De kosten van deze o ringen bedragen €3,00 dus toch de moeite waard om die eerst te vernieuwen.

Ok is het zeer raadzaam om verstuiverreiniger met iedere grote beurt toe te voegen, dit houd de verstuivers schoon onze taxi's lopen makkelijk 5-6 ton op de eerste stel verstuivers.

Hoop dat je hier iets aan hebt groetjes Wil

Link to comment
Share on other sites


Hallo

Merk is eigenlijk niet van belang hebben bijna allemaal dezelfde werking.

Wel is van belang waar je dit koopt de garage vraagt zoals gewoonlijk het dubbele, het beste kun je dit kopen bij de autospeciaalzaak. Het merk dat ik gebruik weet ik zo niet maar zal morgen kijken en het laten weten.

groetjes,Wil

Link to comment
Share on other sites


  • 5 months later...

Ook mijn sorento (2.5 CRDI uit 2003) staat nu bij de garage met startproblemen.

Als een paar keer gehad dat motor niet aansloeg. Startmotor hoor je wel lopen.

Uurtje gewacht en auto starte weer zonder problemen. De auto heeft ca. 122.000 km. gelopen en als altijd bij de zelfde Kia-dealer in onderhoud geweest.

Nu staat hij dus in de garage, waar men denkt dat er verstuivers kapot zijn. Twee zijn er naar een gespecialiseerd bedrijf gebracht ter controle. Volgens de garage kost een nieuwe verstuiven ca. 275,- euro !!!

Ik wacht vol spanning af.

Link to comment
Share on other sites


Hoi Kees4

Ik heb een Landrover Freelander gehad commonrail diesel.

Hiermee ook startproblemen vanaf nieuw.

Onder garantie is er van alles aangedaan, nieuwe injectoren, nieuwe modificatie

van de computer, nieuwe computer, niets hielp.

Als ik de auto 10 min. had laten staan dan starte hij wel maar sloeg niet aan.

Na bijna een jaar is het gevonden.

Op de nokkenas zit een sensor, die geeft de stand van de kleppen en zuigers

door aan de computer zodat die weet wanneer de diesel ingespoten kan worden.

Deze sensor was stuk, koste ongeveer € 25 na vernieuwen van deze sensor

nooit meer problemen gehad.

Gr, Aart.

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...