Jump to content

Olieverlies.

Ysie

Recommended Posts

Weet er iemand wat het probleem zou kunnen zijn. Ik heb oliedruppels gevonden in mijn garage. Het komt van mijn wagen.

Ik ben echter nergens tegen gereden of blijven haperen. Ik heb de olie aan mijn wagen afgekuist. Op de foto zie je van waar het kwam. e6enuqav.jpg

Plaats eens een wat duidelijker plaatje.

Je kunt foto's bijv. bij Photobucket plaatsen en de link hier plaatsen met  img]link van plaatje[/img

(aan de buitenkanten van img moeten nog rechthoekige haakjes)

timestamp="1401374469"]Weet er iemand wat het probleem zou kunnen zijn. Ik heb oliedruppels gevonden in mijn garage. Het komt van mijn wagen.

Ik ben echter nergens tegen gereden of blijven haperen. Ik heb de olie aan mijn wagen afgekuist. Op de foto zie je van waar het kwam. e6enuqav.jpg

Hey Ysie,

Kan idd van alles zijn,maar als het dikke olie is die van de versnellingsbak.

Ik heb een gelijkaardig olieverlies gehad bij mijn Sp3 heb hem bij de dealer binnengebracht en het werd zonder problemen onder garantie hersteld. Het was de schakelaar van de achteruitrijlichten die in de versnellingsbak geschroefd was die lekte via de de elektrische aansluitingpennen.

Niet te lang mee wachten,anders wordt alles besmeurd...

Groetjes Mike

• 2 weeks later...

Mijn wagen is reeds herstelt. Was een dichting die gescheurd was.

Als vervangwagen kreeg ik een sp3 1700 diesel.

Ik was aangenaam verast door de soepelheid en kracht van deze motor. Rijd vlot met het verkeer mee. Mooi koppel.

Alleen doortrekken dan is mijn 2.0 sneller.

Enkel het sturen is anders. Lichter en zweverig. Niet storend maar toch een hemelsbreed verschil. Ik snap nu wat de anderen bedoelen met zweverig gevoel.

Toch blijf ik deze wagen een topper noemen.