Ysie Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Weet er iemand wat het probleem zou kunnen zijn. Ik heb oliedruppels gevonden in mijn garage. Het komt van mijn wagen. Ik ben echter nergens tegen gereden of blijven haperen. Ik heb de olie aan mijn wagen afgekuist. Op de foto zie je van waar het kwam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Dat kan overal vandaan komen, schoonmaken, rijden en weer kijken is de enigste methode Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 het kan aan mij liggen, ik zie enkel een foto van de onderste motorsteun en nog een stukje van de motor, de v bak en de tussenbak..welke kleur heeft de olie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ysie Posted May 29, 2014 Author Share Posted May 29, 2014 De olie is zwart donker bruin, tamelijk dik. Ik vermoed dat het telkens is als de 4x4 beetje moet werken. Is dat mogelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Plaats eens een wat duidelijker plaatje. Je kunt foto's bijv. bij Photobucket plaatsen en de link hier plaatsen met img]link van plaatje[/img (aan de buitenkanten van img moeten nog rechthoekige haakjes) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skoebidoe Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 timestamp="1401374469"]Weet er iemand wat het probleem zou kunnen zijn. Ik heb oliedruppels gevonden in mijn garage. Het komt van mijn wagen. Ik ben echter nergens tegen gereden of blijven haperen. Ik heb de olie aan mijn wagen afgekuist. Op de foto zie je van waar het kwam. Hey Ysie, Kan idd van alles zijn,maar als het dikke olie is die van de versnellingsbak. Ik heb een gelijkaardig olieverlies gehad bij mijn Sp3 heb hem bij de dealer binnengebracht en het werd zonder problemen onder garantie hersteld. Het was de schakelaar van de achteruitrijlichten die in de versnellingsbak geschroefd was die lekte via de de elektrische aansluitingpennen. Niet te lang mee wachten,anders wordt alles besmeurd... Groetjes Mike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 De tussenbak draait altijd mee, maar zijn er al eens reparatie's uitgevoerd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ysie Posted May 30, 2014 Author Share Posted May 30, 2014 Koppeling is al eens onder garantie vervangen maar anders is er nog niet aan gewerkt. Jammer dat het nu verlengd weekend is . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 dan gok ik zo dat er een keerring van een aandrijfas wat aan het lekken is.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ysie Posted May 30, 2014 Author Share Posted May 30, 2014 Nu is het lekken weer gedaan. Is enkel als AWD gebruikt wordt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ysie Posted May 30, 2014 Author Share Posted May 30, 2014 Hou jullie op de hoogte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Stinkt je auto dan ook als je in awd in de rondte crosst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ysie Posted May 30, 2014 Author Share Posted May 30, 2014 Ja, nu je het zegt. Ja hij ruikt naar denk verbrand rubber. Dacht eerst aan de koppeling. Heb je een vermoeden wat het is? Is het erg als ik er nu gewoon met rij? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ysie Posted May 30, 2014 Author Share Posted May 30, 2014 Heb je een vermoeden wat het is? Is het erg als ik er nu gewoon met rij? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ysie Posted June 12, 2014 Author Share Posted June 12, 2014 Mijn wagen is reeds herstelt. Was een dichting die gescheurd was. Als vervangwagen kreeg ik een sp3 1700 diesel. Ik was aangenaam verast door de soepelheid en kracht van deze motor. Rijd vlot met het verkeer mee. Mooi koppel. Alleen doortrekken dan is mijn 2.0 sneller. Enkel het sturen is anders. Lichter en zweverig. Niet storend maar toch een hemelsbreed verschil. Ik snap nu wat de anderen bedoelen met zweverig gevoel. Toch blijf ik deze wagen een topper noemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts