bigwade Geplaatst 6 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 6 Februari, 2010 Mooi, we zijn nu exact een jaar en 20.500km verder... Wat prima bevalt is de compactheid van de auto t.o.v. de binnenruimte, de hoge zit, prima meubilair, gebruiksgemak w.b. neerklappen achterbank, het verbruik ondanks cw waarde van een vuilcontainer en gewicht van 1450kg , ca 1:10. De motor klinkt lekker, en de audio is prima te hebben. De Xtra heeft geen ingewikkelde dingen zoals Navi/BT/CC en dat heb ik ook allemaal niet nodig. Wat minder bevalt is de krasgevoeligheid van de gebruikte kunststoffen en het niet zo leer aanvoelende leren stuurwiel. Ook de standaard banden zijn wat minder merk ik nu met winterbanden. Wat niet bevalt of maar niet wil wennen is het roerbakken. Koppeling is aan of uit, en de bak schakelt harkerig. Dit i.c.m. het naijlen van de motor (nu gelukkig minder) maakt het een minder makkelijke rijders auto. Tot nu toe geen problemen buiten het gaan trillen van de hele auto bij ca 100km/h. Heb het vandaag voor de 4e keer gehad en het lijkt een handremprobleempje te zijn zoals de chef werkplaats van Kia Houten al aan gaf. 1 van de blokjes blijft waarschijnlijk hangen. Ook het kraken van de achterrubbers bij vriesweer heb ik maar dat gaan ze in 1 bubs maar oplossen. De opvolger vind ik prachtig en als ik het kan trekken wordt dat de volgende, maar dan beslist met automaat. Quote
HansD Geplaatst 7 Februari, 2010 Geplaatst 7 Februari, 2010 Een automaat kan ik zeker aanbevelen, in kombinatie met de V6 een heerlijk span, zeker op Lpg. Hans D Quote
Gast Gerard K Geplaatst 7 Februari, 2010 Geplaatst 7 Februari, 2010 Ik kan mij aansluiten bij de vorige spreker. De automaat is geweldig. Na twee handgeschakelde Sportages (2wd en een 4wd) is het nu een V6 automaat geworden. Fantastisch. Niet zuinig, maar bij 15000/jr weegt dat niet op tegen het rijcomfort. Quote
wichard Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 hallo Bigwade, kan ik ergens foto,s van je nieuwe gril vinden? op de verklijnde ziet er nl gelikt uit en zou dit op mijn Sportage ook willen. Quote
bigwade Geplaatst 8 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 8 Februari, 2010 Deze posthttp://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=13687&postcount=36 in dit draadje http://www.kiaclub.nl/showthread.php?p=13687#post13687 Quote
bigwade Geplaatst 3 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 3 Januari, 2011 Weer bijna een jaar verder Quote
cobus Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 Hij is mooi, veel veilig rijplezier gewenst Quote
ger.w. Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 (aangepast) :grin:Ziet er fraai uit !!!!!!!!!!!!!!! Felicitaties....................... Graag wat pics "in het wild" of een 360x180 opname aan de binnenkant ??? Lookaround zogezegd 3 Januari, 2011 aangepast door ger.w. Quote
bertuswever Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 OOk door mij. veel en veilig rijplezier gewenst Quote
Venga1 Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 hallo Bigwade Gefeliciteerd met de aankoop. Ik moet zeggen dat de kleur hem heel goed staat!! Ik vind dit een van de betere kleuren voor deze wagen. Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 Eerst de beste wensen , en veel rijplezier met je nieuwe ToetToet,en dat zal je zeker krijgen . Ik heb hem al een tijdje en hij doet het zalig Quote
Smart Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 Meneer bigwade, gefeliciteerd man! Een fraaie aanwinst heb je daar. Ik hoop dat je op het forum net zo kunt blijven schakelen als de SP3 Aut. ook doet. Komen er nog winterbandjes/-velgen onder of ben je blij dat je glij(dt)? Quote
Jantje.2 Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 haha eindelijk mag ik erover praten hahahahaha. Mooie auto BW, hopen dat je met deze zonder roerbak iets meer plezier hebt dan je oude. Quote
Remko .me Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 Gefeliciteerd bigwade! Hele mooie uitvoering en kleur! Komt toch dichter bij Wit he! Ik ben trots op je! Ik ben erg benieuwd naar je foto's en ervaringen! Toch geen inbouw navi gedaan he? Quote
Micle Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 Dat ziet er ook prachtig uit Bigwade. Ben ook zeer benieuwd naar de volgende serie foto's. Quote
Alex VB Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 Zo.... Eindelijk mogen we.. Gefeliciteerd met de ruil BW. Mogen je vele kilometers onder de voeten doorzoeven in voor,- en tegenspoed totdat de jullie wegen elkaar scheiden. Quote
bowie97 Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 Welkom tot de Sportage III club BW, wat is Machine Silver toch mooi h Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 (aangepast) Zo.... Eindelijk mogen we.. Ja heel fijn dat wij nu geen geheimen meer hoeven te hebben voor elkaar.H 3 Januari, 2011 aangepast door birdfeedertje aanvulling onderaan de tekst Quote
bigwade Geplaatst 3 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 3 Januari, 2011 Dank allen ! @Smart, geen winterbandjes, de poen is op. @Jantje, je wilt niet weten hoe lekker de automaat is Quote
bigfatpete Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 size does matter, volgens veel vrouwen, bigwade. gefeliciteerd met je mooie kar! Quote
jovader Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 Fijn he , om in een echte auto te rijden. Veel succes en veilige kilometers. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 De RTFM stond al even on line dus die had ik al gezien (Dank Smart) en om nu in het donker in die auto te gaan zitten Quote
John Cassels Geplaatst 4 Januari, 2011 Geplaatst 4 Januari, 2011 BW ; een lelijk hok ?. mijn persoonlijk mening maar in iedere geval veel plezierige kilometers toegewenst. Quote
bigwade Geplaatst 4 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 4 Januari, 2011 1e indruk: Prettige auto, kan niet anders zeggen. Je zit er meer "in" als de oude, waar je meer "op de bok" zat. De kijkgaten zijn wel allemaal wat kleiner. Auto oogt kleiner en dat kwam thuis goed uit, haha! De deuren sluiten minder fraai en hebben minder dat "kluisgevoel" van de oude, maar dat scheelt natuurlijk ook gewicht. De automaat is een ZEGEN Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.