Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo  venga vrienden

heeft de venga nu wel een alarm of niet ,ik kan het nergens vinden

zo ja hoe werkt dit dan ? kan ik de chroom raamsierlijsten alleen bij de dealer bestellen of ook ergens anders ?

vriendelijk dank

gr john

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo John,

Mijn Venga heeft tot mijn verrassing inderdaad een alarm. Je kunt heel eenvoudig testen of dat bij de jouwe ook het geval is. De proef op de som gaat als volgt:

1. Zet de auto op slot met de afstandsbediening in je sleutel (knopje 'op slot').

2. Wacht een paar minuten.

3. Steek nu je sleutel in het slot en ontgrendel de portieren door te draaien.

4. Trek het portier open.

Als je dan een grote bak herrie hoort en knipperlichten ziet flitsen, heb je een alarm. Dat lawaai kun je afzetten door even op het ontgrendelknopje van de afstandsbediening in de sleutel te drukken.

Met andere woorden: bij mijn Venga gaat de auto op het alarm en van het alarm af via de afstandsbediening. Gebruik je de sleutel in het slot, dan staat het alarm niet aan maar is de wagen wel afgesloten. En wat je dus NIET moet doen is de twee methodes combineren, want dat komt je op een flinke portie lawaai te staan!

Geplaatst

hallo greygriffin

bedankt voor je reactie,dit zal ik morgen eens proberen  maar ik heb mijn twijfels  ik laat het wel weten of het werkt

gr john

Geplaatst

ik doe het anders

want ook met de sleutel schakel je alarm dus uit ,want dat is geen diefstal

draai je raam helemaal  open bestuurderskant

sluit je wagen af met de afstandsbedienining knipperlichten knipperen

wacht minimaal 1 minuut

open nu je deur van binnenuit door je hand door het raam  aan de deurhendel te trekken

is deur open gaat alarm af (inbraak)

druk nu op de afstandsbediening  knop vergrendelen en alarm is uitgeschakeld

Geplaatst

Je kan ook gewoon in de auto gaan zitten en hem op slot doen met de afstandsbediening en hem dan van binnen openmaken met de hendel. :wink:

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Vele wegen blijken naar Rome te leiden. Maar nou begin ik toch wel erg nieuwsgierig te worden of de Venga van johnmarlou een alarm heeft of niet! Dat zou toch eigenlijk wel moeten, want het is ook een 1.6 World Cup.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo xtra40,

Op mijn Venga ontbreken de stickertjes, maar zit wel een alarm...

Gast GreyGriffin
Geplaatst

@xtra40:

Met het schaamrood op de kaken deel ik je het volgende mee. Ik heb je zojuist vals voorgelicht! Ik ben nog even gaan kijken en de driehoekjes zitten WEL op m'n ruiten. "Warning, Security System".

Tot mijn verdediging kan ik slechts aanvoeren dat hier sprake is van zwarte lettertjes op nogal royaal donkergrijs getinte ramen. Je ziet die dekselse driehoekige stickers dus bijna niet. Maar ik had ze kunnen en moeten ontdekken en dus meteen kunnen vaststellen dat de Venga een alarm heeft...

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Ik vind het ook wel komisch dat ik de driehoekjes totaal over het hoofd had gezien. Ze zijn ook niet geel, maar doorzichtig. En zwart op grijs is niet erg makkelijk te lezen.

Ik had bovendien aan de dealer gevraagd of de overbodige stickerrommel er voor aflevering afgehaald kon worden. Maar ja, de 'zeven jaar garantie' plakker zit er ook nog op...

Geplaatst

Oke bij die van mij zijn ze doorzich met gele letters ook niet echt super opvallend

maar wel goed van je dealer dat ze even goed hebben uitgevoerd waar jij ook hebt gevraagd

zonder 7 jaar garantie stikker wil natuurlijk niemand rijden :wink:

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Ja, aan mijn plakker 'zeven jaar garantie' ben ik buitengewoon gehecht.

Niet dus, ik zal hem binnenkort zelf eens gaan verwijderen.

Geplaatst

De SCM stickers (alarm klasse 3, niet standaard dus) MOESTEN er van mij wel op blijven.

Toch een soort van "extra" veiligheid, als er 2 auto's staan, 1 met en 1 zonder SCM, dan nemen ze eerder degene zonder.

Maar ja.... zie maar eens 2 GT's in 1 straat (of wijk) te vinden; in mijn geval dus een soort schijnveiligheid.  :online2long:

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Ja Sander, maar dat is natuurlijk met zo'n exclusieve auto een wat groter probleem dan met een Venga. Ik meldde je laatst al eens dat het me nog niet was gelukt een GT 'in het wild' tegen te komen. En dat is nog steeds het geval. Zelfs bij de dealer staat geen enkel exemplaar, al vertelde hij dat er wel een GT is besteld voor in de showroom. Maar als een Kia-dealer er eentje wil hebben schijnt dat nog veel langer te gaan duren dan als een klant er een bestelt. Ik houd op straat dus mijn ogen open en wacht af tot ik mijn eerste GT ga ontdekken. Als het gebeurt ben jij de eerste die het hoort!

Geplaatst

Zo enorm veel Venga's spot ik ook niet in 't wild, bij mij in de buurt ben ik er nog geen tegengekomen.

Dus jij rijdt ook lekker exclusief. Wel leuker toch, dan een hype-auto waar iedereen in rijdt?

Geplaatst

Hallo xtra40,

Op mijn Venga ontbreken de stickertjes, maar zit wel een alarm...

hallo ik heb geen gele stickers op de auto  maar ik ga het morgen proberen ,jullie horen van het resultaat

Gast Warmentuuter
Geplaatst

zonder 7 jaar garantie stikker wil natuurlijk niemand rijden :wink:

En zo is het!!

Waren die alarmstickers maar zo opvallend :-)

Geplaatst

hallo venga vrienden

bedankt voor jullie reacties dat heeft me toch geholpen 

want ik weet nu dat ik wel een alarm op de venga heb ,maar die stickers zijn echt onduidelijk 

dan weet ik dat ook weer ,zo zie je maar dat als je iets vraagt ook meestal word geholpen

bedankt 

gr john

• Like 1
Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo John,

Ja, die stickers zijn praktisch onzichtbaar. Daar ben ik ook ingetuind. Maar ik heb het alarm intussen een keertje getest en het werkt luid en duidelijk!

Geplaatst

hallo venga vrienden

bedankt voor jullie reacties dat heeft me toch geholpen 

want ik weet nu dat ik wel een alarm op de venga heb ,maar die stickers zijn echt onduidelijk 

dan weet ik dat ook weer ,zo zie je maar dat als je iets vraagt ook meestal word geholpen

bedankt 

gr john

kijk en daar is dit forum nu voor om elkaar te helpen  :-)  :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...