Jump to content

GejeM

Leden
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About GejeM

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Niro PHEV sept 2019

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dat wel, in dat geval rekken ze wel danig uit en die plaats reserveer ik liever voor zaken die meer frequent gebruikt worden.
  2. ik verwachtte dat dit draadje zou gaan over het gebrek aan opbergmogelijkheden binnen in de wagen, want dat is in vergelijking met mijn vorige auto's echt veel minder. Ik begrijp niet waarom de uitsparingen in de deuren zo klein zijn, ook naast en onder de voorzetels is niets voorzien. Waar steken jullie de regenschermen en de 4 of 5 gele hesjes die verplicht aan te trekken zijn bij pech op de snelweg?
  3. GejeM

    Niro PHEV airco/kachel

    Ik heb mijn Niro PHEV nu 3 maand. Ik heb deze gekocht omwille van de mogelijkheid 58 Km te rijden op elektriciteit en niet zozeer om de meerprijs terug te verdienen. Het grootste mankement is inderdaad het gebrek aan verwarming zonder de benzinemotor te starten. Wij zetten daarom steeds de thermostaat op MIN (minimum) als we slechts een korte rit maken (< 10Km) en gebruiken dan enkel zetel en stuurverwarming. Enkele keren heb ik wel de verwarming op 22°C gezet en steeds EV gereden. De ene keer was de afgelegde afstand 46 Km en was het resterende Benzinebereik met 13 Km gedaald, een andere keer ging het bereik met 7 Km omlaag bij 40 Km elektrisch rijden.
  4. 2 maand geleden kreeg ik mijn Plugin geleverd. Ik ken hem nog steeds onvoldoende waardoor ik hem "eigenzinnig" vind, ik bedoel dat zijn door software bepaald gedrag is soms moeilijk te volgen is. Hiervoor heb ik 2 duitse, 2 russische, 4 amerikaanse en 3 italiaanse eigen auto's gehad. Sinds 1982 rij ik met automaat. De Niro is de 2de met DCT. Na 2110 Km voor het eerst (na initiële fill-up) getankt: 34.1 L en in totaal 240 Kwh geladen. ongeveer 570 Km op benzine, meestal autostrade, aan 6,0 L/100Km en 1540 Km op accu aan 15,6 Kwh/100Km. Ik heb voor PHEV gekozen om de luxe van elektrisch rijden te hebben 350 dagen per jaar en de andere dagen geen vervangwagen te moeten zoeken. Ik weet dat ik de meerprijs er niet zal uithalen, maar dat extra comfort is bij Niro nog te betalen. Ik heb voor Niro gekozen omdat in dit formaat (mijn vorige was MB B180) enkel kandidaten waren die een PHEV aanboden met meer dan 200 PK en die dus niet op zuinigheid ontwikkeld waren. Ik woon in Antwerpen-Ekeren en ben 75 jaar.
  5. vooreerst, moet dit beschouwd worden als pech? kaartje?? ik kan me niet herinneren dat gekregen te hebben. Bedoel je 00800 6970 6970 of info@kia.be of www.kia.com die op de prijslijst staan?
  6. Software, dat denk ik niet. Meer waarschijnlijk is het een sensor die verkeerd signaal gegeven heeft, maar welke? Wel weet ik zeker dat de spiegels ingeklapt waren toen ik de auto verliet.
  7. Klepje voor bijladen batterij opende niet! (Niro PHEV MY 2020 met "smart"-key) Het klepje staat naast deur bestuurder. Gisteren had ik problemen toen ik wou bijladen. Openen lukte niet en de KIA garage (18:39 u op zaterdag) nam niet op. Dan maar de lijvige handleiding geraadpleegd. Na wat zoekwerk helemaal vooraan op p 1-11 gezien: "De laadklep opent niet wanneer het antidiefstalsysteem is ingeschakeld". Ik terug naar de auto, alle deuren konden geopend worden maar toch met knopje op de handgreep op slot gedaan en terug geopend en ja, het laadklepje kon geopend worden. Het was die namiddag 6°C en de auto was op straat geparkeerd. Bij terugkomst na 3 uur zag ik dat de spiegels niet meer ingeklapt waren en zonder het knopje te gebruiken kon ik instappen en zo ook gingen de deuren achteraan open. Starten ging zonder problemen. Het probleem was dus duidelijk niet het openen van het laadklepje maar wel het vrijgeven van de deuren terwijl het diefstalalarmsysteem ingeschakeld bleef. Een storing in het diefstal systeem door die koude 6°C? De auto staat normaal in een niet verwarmde afgesloten garage. Heeft iemand anders hier al zoiets meegemaakt?
  8. Klepje voor bijladen batterij opende ook niet! (Niro PHEV MY 2020 met "smart"-key) Het klepje staat naast deur bestuurder. Gisteren had ik ook problemen toen ik wou bijladen. Openen lukte niet, geprobeerd met kaartje zoals hier beschreven, hielp niet en de KIA garage (18:39 u op zaterdag) nam niet op. Dan maar de lijvige handleiding geraadpleegd. Na wat zoekwerk helemaal vooraan op p 1-11 gezien: "De laadklep opent niet wanneer het antidiefstalsysteem is ingeschakeld". Ik terug naar de auto, alle deuren konden geopend worden maar toch met knopje op de handgreep op slot gedaan en terug geopend en ja, het laadklepje kon geopend worden. Het was die namiddag 6°C en de auto was op straat geparkeerd. Bij terugkomst na 3 uur zag ik dat de spiegels niet ingeklapt waren en zonder het knopje te gebruiken kon ik instappen en zo ook gingen de deuren achteraan open. Starten ging zonder problemen. Het probleem was dus duidelijk niet het openen van het laadklepje maar wel het vrijgeven van de deuren terwijl het diefstalalarmsysteem ingeschakeld bleef. Een storing in het diefstal systeem door die koude 6°C? De auto staat normaal in een niet verwarmde afgesloten garage. Heeft iemand anders hier al zoiets meegemaakt?
×
×
  • Create New...