man961 Geplaatst 24 Augustus, 2014 Geplaatst 24 Augustus, 2014 hallo ik heb mijn kia rio ls uit 2005 laten uitlezen omdat mijn motor manische mand lampje ging branden en ook omdat ik het idee heb dat mijn kleppen tikken dat geluid wat ik hoor lijkt daar althans op ik ben op vakantie geweest naar Duitsland in een bergachtig gebied met een caravan van ongeveer 950kg daar is het probleem ook ontstaan bij het uitlezen kreeg ik de volgende storing gemeld Pingel sensor 1 G61 wie kan mij vertellen wat deze melding betekend en wat ik moet doen ik heb ook het gevoel dat ik vermogen verlies heb alvast bedankt gr J Drost (man961) Quote
plattie Geplaatst 24 Augustus, 2014 Geplaatst 24 Augustus, 2014 Je hebt een probleem met de pingelsensor ook wel klopsensor genoemd. Hier uitleg wat deze sensor doet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Klopsensor Hier een vergelijkbaar probleem: http://www.amtgarageforum.nl/kia/rio/pingsel-klop-sensor-fout-35356.html Lastig om aan te geven wat het probleem is. Het kan de sensor zijn, bedrading, of zelf een zekering. Alles eens goed nalopen, schoonmaken en evt inspuiten met WD40. De link van Blackie gaan over VAG-code's (VW) maar de oorzaken kunnen hetzelfde zijn. Quote
man961 Geplaatst 24 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 24 Augustus, 2014 bedankt voor de reacties misschien weet iemand nog een antwoord op een ander vraag mijn temperatuur meter werkt niet meer zoals het hoort hij blijft hangen op bedrijf temperatuur maar als het een keer een hete zomerdag is geweest of de auto in de warme zon heeft gestaan dan werkt hij wel zoals het hoort dus geeft hij wel koud aan als de motor koud is en loopt gewoon op naar zijn normale waardes Quote
Crum Geplaatst 24 Augustus, 2014 Geplaatst 24 Augustus, 2014 Goede kwaliteit benzine tanken (dus niet van de witte pomp)..tikken kan ook door te laag oliepeil komen..een enkele keer is de sensor zelf defect. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.