Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo mensen,

Ik ben Christiaan en woon in de achterhoek.

Sinds begin 2005 heb ik een nieuwe Kia Rio LS ICE in bezit.

Dit met het doel om een showauto te maken die vrijwel niemand (europa) heeft.

Ik heb al de nodige aanpassingen gedaan zoals:

- Verlagen

- Xenon

- Alarm

- Velgen (17" Velgen)

- Aangepaste lampen

- Sportluchtfilter

- Uitlaatsysteem

- Sportstoelen + 4 punts gordels

- Blinderen

- en nog wat kleine aanpassingen

Audio:

Toetstel: JVC AVX-800 Dubbeldin (uitgebreid met ipod en bluetooth)

Woofers: 2 x Emphaser T3 Beast 15" (1000 Watt RMS Belastbaar 4000 watt Peak per woofer)

Versterkers:- Emphaser EA2500D (2200 Watt RMS 2 Ohm)

- Emphaser EA480 4 x 90 Watt RMS (tijdelijk todat ik een ouder type kan bemachtigen 4 x 200 Watt RMS)

Speakers: Voorin: Emphaser XT3 (2 x 250 Watt RMS)

Achterwand: Emphaser G5 (2 x 175 Watt RMS)

Kabelwerk: 50 Kwadrant

2e Accu: Zealum Hybrid power

Powercab: Rodek 40 Farat Powerstation

Extra's: Digitenne tuner

Dingen die op korte termijn gaan gebeuren:

- Aangepaste bumpers maken

- interieur compleet met leder bekleden + isoleren (audio)

- de kofferklep (kentekeninham), klinken en een paar andere gaten dichtlassen

- 3-2-1 uitlaatspruitstuk inbouwen

- Cylinderkop wegbrengen om er iets meer pk's uit te halen (nokkenassen + kleppen)

Huidige Status:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Mijn woofers

4.jpg

Er was eens een achterbank

5.jpg

Beetje slechte kwaliteit foto's de nieuwe komen eraan

Edited by kia-man
  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

AHHHHHH vet!!!!

Iemand die er weer aan gaat sleutelen!! :D

Ziet er tot nu toe erg goed uit joh! Heb je niets voor m'n pica? hahah

Ga zo door!!!! Vooral die basskist...ik zie iets tussen de stoelen ;) ???

Hoeveel komt daaruit? :D :D :D

Gr Daiz

Posted

Ziet er niet slecht uit. Blijf zo door gaan.

Maar, ik zie op 1 van je foto's loshangende bedrading.. Dit is toch niet de bedoeling. Of wel? Ik neem aan dat dit ondertussen verholpen is? ;)

Keep us posted met meer pics en de ontwikkelingen.

Posted (edited)

Jemig!! Wat n beest!

Kijk, da's aardig in de richting van wat ik met mijn sedan ook wil doen..., alleen wil ik mijn achterbank als het even kan dus w

Edited by El-Rio-Grande
Posted

Ziet er netjes uit.

Gaat wel iets aparts worden, dat is sowiezo elke Kia waaraan geknutseld is:dots:

Wel mooi gedaan om de subs tussen de voorstoelen uit te laten komen, je hebt er wel maximaal plezier van, totaal geen verlies:walkman:

Ben zeer benieuwd naar de volgende dinge die je ga doen.

Succes

Philip

Posted
Ziet er niet slecht uit. Blijf zo door gaan.

Maar, ik zie op 1 van je foto's loshangende bedrading.. Dit is toch niet de bedoeling. Of wel? Ik neem aan dat dit ondertussen verholpen is? ;)

Keep us posted met meer pics en de ontwikkelingen.

Goed opgelet!! Deze kabel was voor de stobo's (flitslichten) hij heeft verder geen functie meer en moet nog worden weggehaald.

Posted (edited)
Jemig!! Wat n beest!

Kijk, da's aardig in de richting van wat ik met mijn sedan ook wil doen..., alleen wil ik mijn achterbank als het even kan dus w

Edited by kia-man
Posted

Hoi Christiaan,

Sportfilter voor de Rio is inderdaad niet te krijgen en zul je zelf moeten maken. Is ook precies de reden waarom ik het nog niet heb gedaan.

Heb in het verleden wel eens contact gezocht met K&N Nederland, die zagen er geen brood in omdat er volgens hen onvoldoende vraag naar is... Vandaar dat we hier nu al 4 Rio's hebben die gepimpt worden... Dan zullen er vast nog wel meer zijn... ;)

Mag ik vragen wat er op jouw luchtsysteem is aangesloten?? Op de foto valt me een zwarte buis / slang op die uit de luchtinlaat komt..

Stroboscoopflitsers wil ik t.z.t. ook nog op mijn auto gaan maken...

Moet eerlijk zeggen: Al rijd ik een sedan.. zo de foto's van jouw Ride te zien, prikkelt mij om toch wat meer te willen gaan doen..

Groeten,

Peter

Posted

Hallo peter,

Dat buisje is een extra inlaat op je luchterfiltersysteem die je bijvoorbeeld kan aansluiten

op karteronluchting. Ik heb deze afgekoppeld.

Er is een complete luchtfilterkit voor de rio te verkrijgen bij kfx performance.

Ik heb de stobo's eruit gedaan omdat dadelijk in de nieuwe bumper ledverlichting komt i.p.v. breedstralers.

2 smalle strips rechts en links onderin de bumper. Dus geen plek meer voor.

Groeten,

Christiaan

Posted

Ik vind die 'hoekige' booskijkers erg mooi staan! Het maakt de kap en de voorkant meer af. En hoewel ik van het soort ruiterwissers die je er op hebt zitten normaal gesproken niet echt weg ben, komen ze vanwege het matchen met de kleur van de rest van je wagen erg mooi uit: complimenten dus! Hoeveel pk heeft 'ie ondertussen en wat hoop je aan het eind van de rit voor aantal pk's te hebben?

En dan nog een laatste vraag: waar kan ik die achterlichten vinden? :D

Posted

Achterlichten en koplampen zijn beide gespoten. Ik vond de ruitenwissers zelf ook niet mooi

maar dat was toen het enige wat er op voorraad was. Verder heb ik de kop al een keer

lichtjes laten bewerken omdat er 250 kilo aan audio inzit (dus beetje meer vermogen mag

dan wel). Ik heb toen tegen de 20 pk erbij gekregen dus zal tussen de 115 en de 120 pk zitten.

Straks zal daar nog iets van 25 pk bovenop komen. Ik moet eerst even de RDW regels

uitpluizen omdat je meen ik legaal maar iets van 40% vermogen erbij mag krijgen. Ik heb

geen zin om onverzekerd rond te rijden.

Posted
Had jij de strobo's bij je breedstralers erbij in zitten, of anders gemonteerd??

Hoe heb jij je grille eigenlijk aangepast??

Groeten,

Peter

Ik had zomers de strobo's in de breedstralers zitten en 's winters de normale lampen er weer in.

De gril heb ik zelf gemaakt d.m.v. "slopen" van de oude grille.

Ik heb de grille gedemonteerd en alles wegeslepen totdat ik alleen de rand overhad.

Daar heb ik netjes het gaas tegenaan bevestigd

Posted

Hoi Christiaan,

Duidelijk.. ik dacht namelijk al even dat je een extra opening had gemaakt bij de breedstralers, waar ze bij in pasten.. Maar in plaats van de lampjes van de breedstralers is inderdaad ook een optie..

Nu je dat zegt van de Grille.. Zelf zat ik ook met dat idee, ben er alleen nooit aan begonnen. Wellicht dat jij het op een andere manier had gedaan dan dat ik zelf in gedachten had, maar dat is dus niet het geval..

Die booskijkers zien er goed uit.. zoiets zou ik op mijn Rio ook nog eens moeten maken... Heb je die zelf uit folie gemaakt of?? Wat heeft zoiets gekost??

Overigens nog over die strutbar: Ikzelf ben al aan het kijken naar een universele. Die zou iets aangepast moeten worden...

Groeten,

Peter

Posted

Ahhhh mooi 150 Db :P

Ziet er allemaal erg mooi uit !! Ga zo door zou ik zeggen, het wordt inderdaad iets apparts ;)

Ben benieuwd bij een meeting!! Gr Daiz :D

Posted

Hoi Christiaan,

Voor wat ik weet is Daisy er de 25e april niet bij... Denk dus dat ze een willekeurige, nog niet geplande meeting bedoeld...

Wie weet wel de Kia Meeting 2009...

Groeten,

Peter

Posted (edited)

Zo nog even paar overdag foto's:

IMG_0977.jpg

IMG_0979.jpg

IMG_0983.jpg

IMG_0987.jpg

speaker.jpg

Nou heb ik ook het loshangende kabeltje weggewerkt.

Kwam alleen tijdens het wassen iets minder leuks tegen:

IMG_0988.jpg

Blanke lak en velgen ....

Ik ga er morgen even mee terug naar de velgen-boer kijken wat ze zeggen (velgen zijn van herfst 2008 )

Tevens heb ik deze week vakantie wegens het overstappen naar een andere baan. Die tijd ga ik benutten door de voorbumper te pimpen.

Edited by kia-man
Posted

Die wand achter je stoelen is erg wreed.

Ik neem aan dat je install tijdens het rijden niet vol open staat????????

Hoe houdt de carrosserie van je Rio het met die overmatige druk??

In Duitsland is er al een Rio die volledig is gaan scheuren op de meest idiote plaatsen.

Over je velgen: ik ben bang dat je niets vergoed krijgt, pekel is immers de meest grote vijand van velgen.

Ik hoop wel dat jouw leverancier net zo coulant is als die van mij.

Ik zou toch zeker gaan denken aan een 2e set stalen velgen met winterbanden, dan is de kans een stuk minder op lakschade dmv pekel.

Succes met je velgen, ben best benieuwd naar de uitslag ervan.

Philip

Posted

hey philip,

Ik heb winterwielen ik heb deze wielen eronder als er geen pekel op de weg te bekennen is.

Ik heb de subs bijna dicht staan anders is het niet te harden in de auto. Dit is zelfs schadelijk

voor de gezonheid en je gehoor ;). Alleen op treffens gaan de subs open om een beetje te

showen.

Posted

hhahha inderdaad ik bedoelde een nog aankomende meeting ;)

Heb er zin in om weer al die kia's bij elkaar te zien :D

(Sorry ontopic) maar ben benieuwd naar deze auto!

Gr Daiz

Posted (edited)

Nou als er een meeting is laat het me weten en ik ga mee.

Update m.b.t. de lak op de velgen:

Ben bij de velgenboer geweest en deze gaat het volgens hem netjes oplossen.

Hij ging navraag doen of dit vaker voorkomt bij dit model velgen als dat zo is mag ik

voor het aankoopbedrag nieuwe velgen uitzoeken of bijbetalen voor duurdere uiteraard.

Als dit een enkel gevalletje te zijn. Krijg ik 4 x hetzelfde exemplaar. :D

Nog een update: Ik heb gisteren sideskirts besteld. Deze zouden nog deze week binnen moeten

komen. Als ik die heb gemonteerd kan ik eindelijk de bumpers gaan aanpassen want dan

weet ik hoe laag ze moeten gaan worden.

Edited by kia-man