Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

In het najaar 2 maanden naar Spanje geweest.Ik heb een RIO 1,6 HB CVVT X-ecutive i.v.m. caravantrekken van max. 1000kg incl.belading.Auto nw.gekocht Nov.2007,bij vertrek km stand 8000 km gereden.Op heenweg halverwege de reis begonnen er trillingen in het stuur voelbaar te worden,deze werden gedurende de vakantie en op de terugreis steeds heviger in het stuur en de hele auto.Bij terugkomst naar dealer gegaan en daar het advies gehad om de voorbanden te vervangen door A banden. Bij banden leverancier bleken 3 banden te veel hoogteslag te hebben.De voorbande bleken aan de binnenzijde zaagtandslijtage te hebben.Nw.Michelin banden laten monteren,en de trillingen waren iets minder.Er zijn toen bij de eerste beurt nw,aandrijfassen gemonteerd,en het probleem is nu over.Wie heeft dit ook al eens meegemaakt,i.v.m. de volgende vakantie naar het buitenland???

Edited by jovave@casema.nl
foutje
Posted

Is jouw Rio van 1997?? En dan ook maar 8000 km gereden??

Ik heb met mijn Rio (2004) ook trillingen in het stuur, bij snelheden rond de 110 km per uur. Boven de 120 is het weg en onder de 100 is het vrijwel weg.

Onlangs zijn de wielen nog gebalanceerd. Dat heeft wel verschil gemaakt, maar heeft het niet 100% opgelost.

Hoewel jouw verhaal wat lastig te lezen was, hoop ik dat je toch iets aan mijn antwoord hebt.

Groeten,

Peter

Posted

Banden dienen over het ganse loopvlak af te slijten en niet enkel langs de binnen- of buitenzijde. Indien dit wel het geval is zouden de wielen eens moeten worden uitgelijnd.

Alex.

Posted

Wielen laten uitlijnen en uitbalanceren. Dit moet echt goed gebeuren en met preciesie. Ik raad aan om dit maal eens niet voor de dealer te kiezen, maar voor een bandenspecialist zoals Euromaster of Profile tyrecenter.

Kwikfit kan het ook wel, maar ben daar eens heengeweest en een week later kon ik weer. Heb het nu door een collega laten doen en nu rijd ik al een half jaar trillingvrij. Alleen moet de boel nu worden uitgelijnd, omdat het stuur licht gedraaid staat bij rechtdoor..

Posted

Het kan zo zijn dat een velg om de een of andere reden te krom is om volledig te balanceren.

Ik had dat ook met mijn oude velgen (die ik nou gebruik als winterwielen). Telkens als ze waren uitgelijnd

bleven ze toch nog heel iets trillen bij ong. 100/110 km/u.

Bij mij was het weg toen ik de nieuwe velgen had gekocht (en had geinstalleerd natuurlijk).

Posted

Het kan ook aan je draagarmen liggen. Ik heb dit ook eens gehad bij een vorige auto van ons. 1 kant hoeft maar iets speling te hebben en het trilt al.. Normaal gesproken gaan deze lang mee, maar ik kan me voorstellen dat het eens niet zo is.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...