Sandra DB Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 Hallo mannen,Ik heb een klein vraagje voor jullie. Vorige week heb ik witte ledjes gaan aankopen voor de plaatverlichting, maar na 3 setjes van de winkel gehad te hebben, krijg ik de indruk dat deze toch niet spierwit schijnen zoals het zou moeten zijn.Welke ledlichtjes hebben jullie genomen voor de plaatverlichting? En hebben jullie erna iets laten aanpassen in de garage kwa computer?Bedankt voor de hulp alvast mannen (y). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 ik gebruik gewoon de goedkoopste t10 lampjes met 5smd leds die er zijn en die reven super mooi wit licht Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra DB Posted October 29, 2014 Author Share Posted October 29, 2014 ik gebruik gewoon de goedkoopste t10 lampjes met 5smd leds die er zijn en die reven super mooi wit licht Zijn deze met of zonder weerstand? Want ik heb net de dealer gebeld en die zei dat je ze ook in kitvorm met weerstand zou kunnen aankopen. Want dat het met een conversie ervan vrij kostelijk is omdat CAN-BUS onderdelen duur zijn en het plaatsen ervan erg arbeidsintensief is. Ik heb reeds ledjes maar ze schijnen niet helder wit zoals ik bijv bij BMW zie :'(. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 canbus ???? voor in de kenteken plaat verlichting ??? nee hoor nergens voor nodig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra DB Posted October 29, 2014 Author Share Posted October 29, 2014 Welke insteekvoet heb jij dan?1. http://www.superlumination.com/images/auto_bulbs/194smt_w_wm.jpg2.http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/622715996/T10_W5W_Car_Warm_White_Canbus_5.jpgIk heb nr 1 en ik vrees dat het dus de verkeerde is :'(. Volgens die van de shop waar ik ze een tijdje terug kocht zou ik een foutmelding op het dashboard krijgen als ik er 1 lampje uittrok bij de plaatverlichting.Dus ik heb dat gedaan en ik zag geen foutmelding dus zei de man uit de shop heb je nr 1 nodig.Deze dus gekocht maar ze schijnen echt niet helder wit zoals het bij BMW is.Help een vrouw :'( :'( :'( :'( . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 ik heb ook lampje nr 1 de rio heeft helemaal geen melding als er een lamp stuk is dus dat kan niet lampje nr2 is het zelfde alleen een andere en duurdere uitvoering waar je op moet letten als je een lampje koopt is het K getal net als bij xenon 4300k is geel 6000 tot 6500k is wit en 8000k is blauw/wit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra DB Posted October 29, 2014 Author Share Posted October 29, 2014 ik heb ook lampje nr 1 de rio heeft helemaal geen melding als er een lamp stuk is dus dat kan niet lampje nr2 is het zelfde alleen een andere en duurdere uitvoering waar je op moet letten als je een lampje koopt is het K getal net als bij xenon 4300k is geel 6000 tot 6500k is wit en 8000k is blauw/wit Volgens mijn dealer zou hij een foutmelding geven aan de computer. Deze zou dan aangeven dat er een lampje stuk is terwijl dit niet zo is. De reden daarvan zou zijn dat mijn kentekenverlichting een louter elektrisch systeem op 12V is daar waar LED's maximaal 1.5V opnemen. Bij plaatsing van LED verlichting op de originele aansluiting van de wagen zal u een foutmelding krijgen in uw computer daar er onvoldoende weerstand word gemeten, waarbij uw computer oordeelt dat er een lamp stuk zou zijn. Dit probleem kan worden opgelost door er een weerstand tussen te plaatsen. Echter een exacte weerstand zou idealiter al in deze kit inbegrepen zijn, zo niet is het onbegonnen werk om een exacte weerstand samen te stellen. Indien geen originele LED plaatverlichting voorzien is dient bij na plaatsing inderdaad extra parameters gesteld te worden in de verlichtingsmodule. Uw wagen heeft enkel een module voor het aansturen van de LED verlichting in uw koplampen en achterlichten waarbij wij technisch gezien deze zouden moet aftakken naar de plaatverlichting, om het systeem optimaal te laten werken. Dit heeft hij mij via e-mail bezorgt daarnet op mijn vraag. Ook heb ik naar de verpakking even gekeken van de LED lichtjes en daar staat geen getal op met een K enkel White en 2 years warranty en dat ze van het merk Pilot zijn. Niets meer :'(. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 no nou mooi verwoord hebben ze het maar dit klopt niet helemaal ik neem aam dat ze niet gaan denken dat je 1 enkel ledje gaat monteren maar een vervangings lampje met leds daar zit echt wel een weerstand in zo dat de led zelf niet door brand verder heb je vaak alleen maar op de verpakking staan warm wit en wit warm wit is meestal nog een beetje geel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra DB Posted October 30, 2014 Author Share Posted October 30, 2014 Bedankt Xtra voor je hulp, maar ik had duidelijk aan de telefoon gezegd tegen de dealer dat het om een setje nieuwe LEDs ging voor plaatverlichting.Op mijn verpakking staat enkel white en voor de rest niks :'(. Ze hebben anders genoeg gekost hoor bijna 25€. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted October 30, 2014 Share Posted October 30, 2014 zo he die lampjes kosten nooit meer als €2,50 op internet / ebay zou kijken of je ze terug kan brengen en je geld terug kan krijgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra DB Posted October 30, 2014 Author Share Posted October 30, 2014 De lampjes terug naar de shop doen daarvoor is het te laat. We hebben ze een maandje geleden gekocht.Er zit eerder zal ik zeggen een blauw/donker paarse schijn in het licht als ze werken de plaatverlichting.We hadden er van iemand anders ook gehad een kennis van me die net in België woonde om het eens te testen, maar de zijn waren waardeloos, daar was het verre van helder wit.Maar goed dat ik weet dat ze via e-bay of het internet ze 10x zo goedkoop kan hebben.Top forum bedankt voor deze tip Xtra. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts