Jump to content

Recommended Posts

Posted

In aanloop naar de nieuwe e-Niro ben ik aan het oriënteren naar laadpassen.

Een eigen laadpaal komt nog wel, die heeft geen haast.

momenteel heb ik 1 laadpas besteld voor lange afstanden: Shell Recharge

En lijkt mij het meest rendabele de e-flux met abonnement voor 2,95 per maand.

ik heb de auto privé

Posted

Ik heb alleen maar passen zonder abonnement,  (ik heb thuis een laadpaal). de Kia laadpas (vraag er naar als je de auto ophaald) e-flux, shell recharge en de KiWhi pass voor Frankrijk.

verder heb ik de apps van FastNed en Ionity waar je een creditcard aan kan koppelen.

Posted

Als je geen eigen laadpaal hebt is de Kia pas met abo heel voordelig  kost 10 € per maand maar kun je bij alle normale laadpalen in NL (geen snelladers) laden voor 0.25 € per kWh zonder verdere kosten. Bij snelladers betaal je meer maar nog steeds concurrerend. Op https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://laadpastop10.nl/&ved=2ahUKEwic5sXzsc_3AhWsq3IEHWnjCX4QFnoECAoQAQ&sqi=2&usg=AOvVaw36G3OP9Jycb85pSV92I8Ld staat ook veel info. Ik heb zelf naast de Kia pas ook Shell als reservepas.

Posted (edited)

Op https://laadpastop10.nl/ kun je een aantal 'gratis' laadpassen (dus zonder abo) vinden, ik heb plugsurfing, ANWB, Shell recharge en een stuk of wat app's op de telefoon.

Ik laad, net als @Adrie Koorn, bijna altijd thuis, maar onderweg wil ik liever geen onprettige verrassingen, en een gratis pas neemt alleen een heel klein beetje ruimte in 😉.

Edited by Peter-036
aanvulling.
Posted

Ik heb eigenlijk alleen de kia-pas, want ik laad doorgaans via een eigen paal.

Nu ga ik volgende maand op vakantie (Belgie maar...), maar ik begrijp uit jullie commentaar dat ik met de kia-pas dus niet overal terecht kan? Ik dacht dat ik met de kia-pas ook gewoon bij Shell en fastned kon laden, of niet? Ik vind het niet erg om dan iets meer te betalen (want heb de variant zonder abonnement) omdat het incidenteel is.

Posted

Of de Kia pas bij veel andere laadpalen werkt, is me niet bekend, maar je kunt natuurlijk een paar app's op je telefoon zetten, of enkele gratis passen aanvragen (dat laatste kost hooguit wat aan verzendkosten, en beter mee, dan om, verlegen).

• Like 1
Posted

Laadpaal zit ik ook te bekijken, alleen vindt ik de prijs nog bizar hoog. Dan duurt het echt wel tot de volgende auto (na 5 jaar) voordat ik m eruit heb 😊 

Pas had ik een complete actie van de pulsar plus + power booster voor 800 euro. Balen dat ik die niet alvast heb gekocht. 

Posted
1 uur geleden, zei Jaroo:

Ik heb eigenlijk alleen de kia-pas, want ik laad doorgaans via een eigen paal.

Nu ga ik volgende maand op vakantie (Belgie maar...), maar ik begrijp uit jullie commentaar dat ik met de kia-pas dus niet overal terecht kan? Ik dacht dat ik met de kia-pas ook gewoon bij Shell en fastned kon laden, of niet? Ik vind het niet erg om dan iets meer te betalen (want heb de variant zonder abonnement) omdat het incidenteel is.

In het buitenland doet de Kia pas het ook als het goed is, en iig ook bij Fastned weet ik uit ervaring, alleen in sommige gevallen kan een andere gratis pas voordeliger zijn.

Posted (edited)
3 uur geleden, zei Kia pannenkoek:

Als je geen eigen laadpaal hebt is de Kia pas met abo heel voordelig  kost 10 € per maand maar kun je bij alle normale laadpalen in NL (geen snelladers) laden voor 0.25 € per kWh zonder verdere kosten. Bij snelladers betaal je meer maar nog steeds concurrerend. Op https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://laadpastop10.nl/&ved=2ahUKEwic5sXzsc_3AhWsq3IEHWnjCX4QFnoECAoQAQ&sqi=2&usg=AOvVaw36G3OP9Jycb85pSV92I8Ld staat ook veel info. Ik heb zelf naast de Kia pas ook Shell als reservepas.

Is de e-flux dan niet goedkoper? Daar betaal je 2,95 per maand. Geen start tarief en alleen de paal kosten?

Edited by binky11
? Erbij
Posted
2 uur geleden, zei binky11:

Is de e-flux dan niet goedkoper? Daar betaal je 2,95 per maand. Geen start tarief en alleen de paal kosten?

Paal kosten zijn vaak tussen de 0,35 en 0,40 € per kWh...Kia pas met 10€ abo is 0,25€ dan ligt het omslagpunt niet zo heel hoog als je afhankelijk bent van openbaar laden. Ik heb geen oprit of garage helaas, bovendien met mijn huidige energiecontract betaal ik al meer per kWh zelfs in daluren. Heb wel zonnepanelen maar niet zoveel dat ik daar "gratis" mee kan laden naast mijn eigen gebruik van het huis compenseren.

Posted

Sinds een maand of 2 heb ik ook een eigen laadpaal, maar daarvoor gebruikte ik altijd de gratis pas van Freshmile. Moet je van tevoren geld op storten en daarna kost het €0,19 per kWh + €0,01 per minuut. Bij elkaar kom ik dan uit op €0,23 per kWh. Vorige week nog gekeken, maar de laadpaal die ik voorheen gebruikte had nog steeds dat tarief en er zijn er nog veel meer met dat tarief. Ook in het buitenland.

• 1 year later...
Posted

Hoi,
Eind oktober kan ik m'n nieuwe Niro EV ophalen, ik kan ongeveer 2/3 van de laadsessies op het werk doen en 1/3 thuis aan de openbare laadpaal. Ik rij ongeveer 800 a 900 km per week.
Nou ben ik me een beetje aan het oriënteren welke laadpas(sen) ik zal nemen.

Nou leek een Kia Charge Advanced pas me een prima optie op de dag van bestellen in December 2022 want toen stond er bij de documentatie dat laden met de pas met abbo altijd 42ct kostte ondanks dat de openbare palen bij mij in de buurt tzt 53ct kostten.
Ondertussen lees ik bij de tarieven van een Charge Advanced Abbo (https://kiacharge.com/web/nl/kia-nl/tariffs) 59ct, terwijl de openbare palen momenteel 33ct kosten... 
Zou ik als ik een Advanced abbo zou nemen nou altijd 59ct betalen, of het tarief van de laadpaal van 33ct?
Betaal ik bij de laadpalen op mijn werk waar ik 25ct zou betalen dan ook die 59ct betalen door de pas met abbo?
In dat geval lijkt me een pas met abbo niet echt een zinvolle keuze en zal ik me een weg door het woud van laadpasaanbieders moeten gaan hakken..

Bedankt

Posted

Tja, ik heb maar een plug-in. Dus minder laden.

Ik heb een pas van ANWB/Eneco voor Nederland en Plugsurfing voor buitenland. Allebei zonder abo.

Eerst maar eens kijken hoed dit gaat. Zo gauw ik weet wat mkijn laadgedrag wordt ga ik kijken of het lonendn is om abo te nemen.