Jump to content

Voorstellen

Recommended Posts

Hallo allemaal op dit  forum,

Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben George Derksen 47 jaar en ik rij een Kia Sportage diesel 4x4 uit 2005 in de adventure uitvoering.

Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om een probleem aan te kaarten.

Probleem versnellingsbak: schakelt mis in de 1e en 3e versnelling, zo rij ik al anderhalf jaar rond maar wordt nu wel erger.

De schakelstangen bewegen gewoon normaal maar hij selecteert de versnelling vaak niet, er komt geen gekraak of andere nare geluiden uit de bak maar je voelt aan de pook dat hij er naast zit.

Bij een koude motor schakelt hij wel beter of als je hem er langzaam indrukt pakt hij hem wel.

De 2e,4e, 5e en de achteruit versnelling doen het prima.

Ook maakt  de (Koppeling/vliegwiel ?) een ratelend geluid, als ik de koppeling intrap is het weg maar het komt dan soms weer terug. ook onder het toeren rijden maakt hij een ratelend geluid.

Kan het zijn dat het vliegwiel versleten is of heeft het te maken met de lagers van de van de priesas in de bak?

Weet iemand een goed adres waar je de bak kan laten reviseren of hoe kom ik aan een gereviseerde ruil bak, het liefst in de buurt van Doetinchem of omgeving.

Graag hoor ik van jullie het advies

Groeten George

Welkom op het forum.

Stel je vraag in het Sportage gedeelte dan krijg je vast meer reacties. Dat lezen meer bezoekers namelijk.

Succes met je probleem.

Ps voor revisie bakken kun je op google genoeg vinden, ook in Doetinchem.