El-Rio-Grande Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 (edited) Bij deze open ik een nieuw topic, en wel met betrekking tot een Kia Dag 2009 Ik open dit topic, omdat ik vorig jaar ( 18 oktober 2008 ) een Kia Speed Meeting heb georganiseerd in Oss, en ik dit jaar w Edited February 25, 2009 by El-Rio-Grande Link to comment Share on other sites More sharing options...
kia-man Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Lijkt me een leuk. Mocht je hulp nodig hebben ik help altijd graag mee aan dit soort dingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Een nieuwe kia meeting lijkt me erg leuk. Locatie is mij niet belangrijk. Wel denk ik dat je het een beetje centraal moet houden voor mensen uit Nederland en Vlaanderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kia-man Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Net zoals een poetcursus (grapje!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Daiz Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Ahhhh leuk!!! Ik ben er dan zeker bij Misschien dan deze keer ook minder buiten staan (A)Het duurde namelijk wel lang voordat we gingen rijden Maar dat is mijn mening Ik hoop dat we inderdaad meer mensen hebben als in 2008 Eummm misschien kunnen we een ritje doen naar Venlo N65...boven de 130km/pu niet verzekerd hehe Maximum snelheid: geen Racen hahahha Gr Daiz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arckoo Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Net zoals een poetcursus (grapje!) Hehehe... scherp! Ik heb maar 'andere locatie' gestemd ter ondersteuning van de rest maar wat dat betreft vind ik Oss net zo goed hoor. Altijd leuk om gezichten bij de stukken tekst te zien en ideetjes op te doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted February 26, 2009 Author Share Posted February 26, 2009 Dank allemaal voor de reacties tot nu toe..!! @ Daiz: Stem je nog op de poll? Wat betreft het lange wachten: Wij hadden er een rit aan gekoppeld, maar geen idee of andere clubs dat ook doen. Bij grotere evenementen als Full Speed e.d. sta je vaan meerdere dagen stil en dus helemaal geen rijden... Maar da's als het goed is ook met beter weer... Sowieso zal de meeting nu in het 'warmere' seizoen gaan zijn, dus dan is het buiten staan een stuk aangenamer.. @ Alex: Ik probeer sowieso een gunstige locatie te vinden. Echt een ideale locatie vinden is toch ook weer lastig en hangt er ook vanaf wat je van plan bent... Sowieso wil ik dit jaar wel iets makkelijker voor drinken en voorzieningen kunnen zorgen. Ik denk dat ik bij deze ook sowieso de vraag aan Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arckoo Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 (edited) ... Wij hadden er een rit aan gekoppeld, maar geen idee of andere clubs dat ook doen. Bij grotere evenementen als Full Speed e.d. sta je vaan meerdere dagen stil en dus helemaal geen rijden...@ Arckoo: De locatie in Oss was opzich prima, het was alleen vrij koud en ietsjes nat. Dat drukte de pret wel enigszins... Inderdaad een goed idee de meeting naar voren te plaatsen. Naar aanleiding van wat er hier geschreven is, zou ik graag mijn ervaring willen delen wat betreft club-meetings. - Deze worden over het algemeen van begin april tot uiterlijk begin september gehouden (dit natuurlijk vanwege het weer). - er zijn 2 soorten meetings: de cruise en de rondrit. Bij de cruise parkeer je de auto om te showen en ben je er verder voor de gezelligheid met gelijkgestemden. Bij het organiseren van een cruise wordt er veel aandacht besteedt aan het gezelligheids-gehalte (bv. in de vorm van muziek, standjes enz.) De rondrit draait om het delen van een passie: autorijden! Voor en na de rondrit kun je spreken van een 'cruise' in zoverre dat mensen vooraf eerder komen om alvast wat mensen te ontmoeten (en een routebeschrijving incl. flitsers te ontvangen) en achteraf blijven om nog gezellig na te kletsen. Bij het organiseren van een rondrit wordt er niet tot nauwelijks aandacht besteedt aan het 'cruise-gedeelte'. Vaak komt men samen op een parkeerplaats van een McDonald's of Van der Valk om vanuit daaruit te gaan rijden alvorens te eindigen op de parkeerplaats van een andere eet- en drinkgelegenheid. Bij zowel de rondrit als de cruise wordt er vooraf bekend gemaakt hoe laat men start en hoe laat men (denkt) te eindigen. Overigens wordt er bij sommige clubs aan 'blocken' gedaan. Dit houdt in dat men het verkeer met de auto tegenhoudt (blocked) bij kruispunten zodat de club auto's bij elkaar blijft. Dit is naar mijn mening echter voorbehouden aan de oldie-clubs (bv lelijke eenden club) of de bijzondere autoclubs (bv Ferrari-club) die vaak het grote publiek mee hebben en met vrij veel auto's zijn (> 50). Omdat het hier om een relatief klein clubje auto's zal gaan is dit dus niet aan te bevelen. ... Ik probeer sowieso een gunstige locatie te vinden. Echt een ideale locatie vinden is toch ook weer lastig en hangt er ook vanaf wat je van plan bent... Mijn tip zou zijn: hou het simpel - organiseer het, zoals gezegd, bij een eet- en drink gelegenheid. Vaak kunnen in overleg en het vooruitzicht van een groep mensen wel kortingsbonnen geregeld worden. Heb je dus al goedkoop je eten, drinken, parkeer en toilet gelegenheid geregeld. Organiseer je de meeting op een 'vreemde' dag / tijdstip waarop ze normaal niemand binnen zouden hebben zitten zijn cafe's helemaal bereidt om zo'n korting te geven! - de rondrit is eigenlijk een soort veredelde grachtentocht: rijdt gewoon langs mooie gebieden / bezienswaardigheden: oude dorpjes, mooie natuurgebieden, de afsluitdijk of als het in het voorjaar zou zijn langs alle bloembollenvelden, enz. En (sorry Diaz ) over het algemeen ligt de snelheid van rondritten zo'n 10km lager dan de maximaal toegestane snelheid. Dan belemmer je het verkeer niet heel erg, maar kun je toch lekker cruisen en een beetje kijken (naar de andere Kia's en de omgeving) Verder duurt een gemiddelde rondrit 3 tot 3,5 uur waarin 1 pauze van zo'n half uur is ingelast. Verder weet ik er niet zoveel van Edited February 26, 2009 by Arckoo Link to comment Share on other sites More sharing options...
kia-man Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Wat ik in ieder geval zou doen is: veel promoten. Ook in buitenland!! Er zijn helaas niet veel kia liefhebbers en het zou toch leuk zijn als je een treffen kunt neerzetten met veel auto's en bezoekers Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted February 26, 2009 Author Share Posted February 26, 2009 Hoi Christiaan, Afgelopen jaar had ik ook e.e.a. aan promotie gedaan. Dit jaar gaat dat opnieuw gebeuren. We hadden afgelopen jaar weinig auto's, helaas. Het was wel leuk hoor al die Kia's op een rij, maar we hadden bijvoorbeeld maar 2 Rio's, 1 hatch van 2002 en 1 sedan van 2004. Dan hadden we een stuk of 5 picanto's en 3 Sorento's. Het zou toch leuk zijn als we die aantallen wat omhoog konden vijzelen... Mijn drempelwaarde om het door te laten gaan is dit keer dan ook hoger. Dit jaar wil ik minimaal 25 auto's. Dat zou toch haalbaar moeten zijn??? Groeten, Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
kia-man Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 13 juni is er volgens de duitse kia-club een kia treffen misschien kunnen we daar ook adverteren??? Of zelf naartoe natuurlijk???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazteam Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Centrale lokatie is wel een must, zeker gezien dat de forumleden uit bijna alle windrichtingen komen, en zeker rekening gaan houden met onze zuiderburen. Een veel gebruikte en gratis lokatie is: AC Restaurant de Meern aan de A12. Daar is een groot parkeerterrein tot je beschikking. Misschien een leuke optie. Over het tijdstip: liefst iets vroeger in het seizoen dan bij Oss, was ff iets te laat in het seizoen. Moet gewoon een leuke Kiadag worden voor elk model/uitvoering , als er maar Kia opstaat. Hopelijk heb je iets aan mijn bijdrage. Philip Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 (edited) Hoi Philip, Zeker heb ik wat aan je bijdrage. Elke bijdrage is waardevol. Sowieso zal de Kia Dag wat mij betreft nooit meer in Oktober plaats vinden, of het zou, zoals een paar jaar geleden, tot eind oktober heerlijk zacht en zonnig weer zijn. Aangezien we daar niet z Edited February 27, 2009 by El-Rio-Grande Link to comment Share on other sites More sharing options...
kia-man Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Kia Club Deutschland heb je meteen een flyer op de startpagina Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 Danku! Ben het eens ff aan het bekijken. Is wellicht wel leuk om met een paar Kia's heen te gaan! Heb intussen met Philip gesproken over de locatie van de A12 (De Meern) en ga dat eens verder bekijken... Groeten, Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Is misschien inderdaad leuk om heen tegaan. houdt wel ff rekening met het feit dat dit treffen in Sachsen is. Is voor velen meer dan 4 uur rijden. Misschien een aparte topic maken tbv dit treffen op 13-06-2009? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kia-man Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 je moet er wat voor over hebben he Ik moet de 25ste 253km rijden voor een poetscursus ... (met plezier hoor) Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 (edited) je moet er wat voor over hebben he Ik moet de 25ste 253km rijden voor een poetscursus ... (met plezier hoor) Christiaan, wist je dan toevallig ook al dat (zoals het nu bekend is) de aanvang tijd in Waver 8.00 uur is? Dat word dus 253 km rijden en tussen 8.00 en 8.30 uur daar zijn...... Ik kan wel een draadje openen over die meeting in Duitsland. Denk dat er, gezien de afstand, weinig mensen even heen zullen gaan.. Groeten, Peter Edited February 27, 2009 by El-Rio-Grande Link to comment Share on other sites More sharing options...
kia-man Posted February 28, 2009 Share Posted February 28, 2009 Hallo peter, Ik zag het inderdaad net haha. Ach ja zolang het niet elke dag is maakt het niet zoveel uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted February 28, 2009 Share Posted February 28, 2009 je moet er wat voor over hebben he Ik moet de 25ste 253km rijden voor een poetscursus ... (met plezier hoor) Klopt.. Je moet er wat voor over hebben. Voor mij is het ook geen enkel probleem. Helaas voor vele anderen op dit forum wel. Zelfs als er een meeting dichtbij is (Lees Oss) Maar iedereen moet voor zich zelf uitmaken of hij of zij actiever wilt deelnemen aan dit forum cq Kiaclub. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Daiz Posted February 28, 2009 Share Posted February 28, 2009 Maak maakt het niet zoveel uit waar het gehouden wordt dit jaar : Ik ben weer graag van de partij! (of het moet wel een hele lange rit worden haha) Ach ja ik zelf hou van snelheid ja maar was bedoelt als grapje Hopleijk komen er wel veel meer mensen als vorig jaar. Maar dat moet toch wel gaan lukken i.v.m alle aanmeldingen die we hier op het forum hebben gehad?? Al aardig wat nieuwe mensen erbij dus Kom op en we maken er gewoon wat leuks van met z'n alle!! Dat weg afsluitgedeelte is wel leuk maar inderdaad niet te doen met een kleine groep Hoop dat als we weer een meeting hebben mijn bumpers erop zitten (A) maarja afwachten voorlopig...... Gr Daiz Link to comment Share on other sites More sharing options...
kia-man Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Afstand is vaak voor veel mensen een probleem. Ik vind dat je er wat voor over moet hebben er is gewoon niet veel op dit gebied in nederland dus je zult af en toe wat meer moeten rijden. Rijden is mijn hobby !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arckoo Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 (edited) @ Arckoo: Dat blokken is toch zelfs illegaal??? Klopt En het wordt beloont met een boete, die dan vervolgens uit de clubkas betaald werd. Overigens heb ik dit maar 1 keer mee gemaakt hoor.. dat iemand hier een boete voor kreeg. je moet er wat voor over hebben he Ik moet de 25ste 253km rijden voor een poetscursus ... (met plezier hoor) hehehe Overigens was ik toch nog wel verbaast over de Duitse Kia-scene... die is nog best indrukwekkend! Ik had nog nooit van een Clarus gehoord, maar toen ik dit (http://www.erzi-mike.de/) zag, werd ik toch echt bijna jaloers Edited March 3, 2009 by El-Rio-Grande Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Als ik niet op vakantie ben, ben ik er wellicht bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Mocht er weer een treffen komen gelijk als in Oss vorig jaar ben ik zonder voorbehoud van de partij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts