Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste Kia rijders,ik heb een Kia sportage 2.0 van 2011.

Zins ik de auto bezit ( 2 maanden) vind ik dat die schokkend rijd,ik vind het heel lastig uitleggen maar op iedere constante snelheid schokt die iedere keer,ik ben hiermee al terug geweest bij de garage maar daar geven ze de banden de schuld, maar dat is het niet. Als ik 100 rij en ik zet hem in zijn vrij voel ik niks,maar zodra ik hem weer in de versnelling zet schokt die weer. Is er toevallig iemand met het zelfde probleem,of is er misschien iemand die weet hoe ik het kan oplossen??

Ik heb op een oudere topic (van 2011)gelezen dat dit aan de afstelling vanuit de fabriek kan liggen,zodat die niet te veel verbruikt??

Als iemand een antwoord heeft heel graag en alvast bedankt voor de moeite.

Gr Michel.

• 2 jaar later...
Geplaatst

Ben sinds 2 maanden eigenaar van een Sportage 2.0 liter. Bouwjaar 2012.Auto schokt bij constante snelheid  40/50/60 km bij rijden in de stad. Werkplaats monteur heeft dit ook bemerkt tijdens een testrit. Zou een probleem zijn met de lambda sonde. Auto's zijn te karig afgesteld en de sonde zoekt constant naar het juiste mengsel. Heb 40 jaar ervaring met auto's maar dit nooit meegemaakt !

Ontzettend irritant rijden. Kia kan niets voor mij betekenen. Een werknemer bij het hoofdkantoor rijdt ook in zo'n model en die heeft het ook, daar moet je dus mee leren leven volgens KIA en wachten op een eventuele update.

Dat hoeft je toch niet te verwachten van z'oooooon kwaliteitsmerk !!!! Is jouw probleem inmiddels verholpen ?

• 2 weken later...
Geplaatst

Herkenbaar bij mijn Sportage van 2010. Zou inderdaad een afstellingsprobleem zijn. Na vele malen dit voorgelegd te hebben en zelf gezocht op internet ben ik geen steek verder gekomen. En irritant is het.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...