Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Klopt het dat je in de nieuwe KIA Picanto de temperatuurmeter van de koelvloeistof niet meer ziet?

Als de motor loopt en je zit zelf in de auto, dan zijn de deuren gesloten.

Als er dan iemand in wilt stappen moet je dan eerst ontgrendelen?

Ik hoor graag van jullie

Groet,

Martin

Geplaatst

De deuren gaan dicht als je ik geloof 3 kilometer per uur rijd dan moet je inderdaad even op het knopje drukken dan gaat alles weer open

Geplaatst

en ja, in veel nieuwe merken/types auto's is er geen koelvloeistof temperatuur meter meer te vinden, was ook in mijn Rio zo, en nu ook in mijn Seat Ibiza

Geplaatst

De sloten vergrendelen bij 15kmh en gaan van slot bij contact uit. Maar je kunt ook zelf ontgrendelen.

Voor de motortemperatuur is er volgens mij een lampje. En anders is deze uit te lezen op de OBD-poort, daar heb je ook leuke speeltjes voor...

Geplaatst

Bedankt.

Wat is de OBD poort en wat zijn de leuke speeltjes?

Groet,

Martin

Geplaatst

Bedankt.

Wat is de OBD poort en wat zijn de leuke speeltjes?

Groet,

Martin

De OBD poort zit (onderin je dashboard) onder je stuur, en lijkt een beetje op een Scart aansluiting.

Met behulp van een Ipad/tablet en/of smartpfone kun je dan diverse dingen uitlezen zoals foutcodes, toerental, temp. etc.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

OBD staat voor On Board Diagnostics. De plug hiervoor zit bij een Picanto TA onder de zekeringen, achter het klepje boven je linker knie.

Je kunt daarop bijv. een "dongle" aansluiten die je met BlueTooth of WiFi kunt koppelen met een Smartphone met geschikte software om waarden uit te lezen.

Zelf heb ik een specifiek computertje boven de binnenspiegel hangen, een ScanGauge II.

Google maar eens op OBD, daar leer je een hoop van.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...