Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hello kiakeproceedke,

da's wel erg vervelend en ik kan u frustraties begrijpen. Ik heb een gelijkaardig geval meegemaakt bij een vroegere Seat-garage.

Ik moet wel zeggen dat ik vermoed dag er veel verschil zit tussen de dealers, onafhankelijk van het merk.

Ik ga voor mijn Kia bvb 80km van huis (omgeving Nijlen) in de garage waar ik mijn Sorento 2de hands gekocht heb. Deze mensen zijn gewoon super vriendelijk en doen het nodige om hun klanten te "verzorgen";

Voorbeeld: ik had 1 jaar garantie op mijn wagen (2de hands). Na een paar maanden was 1 schokdemper aan het lekken, ik had het zelf niet gezien. Ik heb zelf een ganse set Koni FSD's in de plaats gekocht en de garage heeft de waarde van 1 schokdemper van de factuur van de werkuren afgetrokken. Zeer eerlijk dus. Voor mij de moeite om bij ieder onderhoud zo ver te rijden.

Onlangs heb ik geprobeerd om bij mijn lokale dealer (omgeving Tienen) iets te laten doen omdat de garantieperiode toch vervallen is, en hier ben je dus ook klant nummer zoveel en krijg je bij manier van spreken eerst de factuur onder uw neus geduwd alvorens de werken zijn uitgevoerd. Mijn wagen had er bijna een week gestaan na een ongeval en er was nog steeds niets aan gedaan, de stukken waren zelfs nog niet besteld. Ik heb hem dan weggehaald en bij mijn vorige dealer gebracht, waar ik dus trouw aan ga blijven.

By the way, als ik stukken bestel duurt het meestal maar een paar dagen, soms zelfs 's anderendaags.

Posted
Hello kiakeproceedke,

da's wel erg vervelend en ik kan u frustraties begrijpen. Ik heb een gelijkaardig geval meegemaakt bij een vroegere Seat-garage.

Ik moet wel zeggen dat ik vermoed dag er veel verschil zit tussen de dealers, onafhankelijk van het merk.

Ik ga voor mijn Kia bvb 80km van huis (omgeving Nijlen) in de garage waar ik mijn Sorento 2de hands gekocht heb. Deze mensen zijn gewoon super vriendelijk en doen het nodige om hun klanten te "verzorgen";

Voorbeeld: ik had 1 jaar garantie op mijn wagen (2de hands). Na een paar maanden was 1 schokdemper aan het lekken, ik had het zelf niet gezien. Ik heb zelf een ganse set Koni FSD's in de plaats gekocht en de garage heeft de waarde van 1 schokdemper van de factuur van de werkuren afgetrokken. Zeer eerlijk dus. Voor mij de moeite om bij ieder onderhoud zo ver te rijden.

Onlangs heb ik geprobeerd om bij mijn lokale dealer (omgeving Tienen) iets te laten doen omdat de garantieperiode toch vervallen is, en hier ben je dus ook klant nummer zoveel en krijg je bij manier van spreken eerst de factuur onder uw neus geduwd alvorens de werken zijn uitgevoerd. Mijn wagen had er bijna een week gestaan na een ongeval en er was nog steeds niets aan gedaan, de stukken waren zelfs nog niet besteld. Ik heb hem dan weggehaald en bij mijn vorige dealer gebracht, waar ik dus trouw aan ga blijven.

By the way, als ik stukken bestel duurt het meestal maar een paar dagen, soms zelfs 's anderendaags.

En noemt die garage soms VandeCruys?Want das eigenlijk de enige dat ik in de provincie Antwerpen nog niet bezocht heb.

Posted (edited)

Mijn keuze is heel simpel.

Kia mag hun garantie steken waar ik het denk en zal nooit of te nooit nog een Kia kopen.

Zelfs na verschillende klaagmails bij een persoon van Kia Belgi

Edited by kiakeproceedke
Posted

Ik ga bij Garage Lumens in Bocholt en heb 2 ervaringen met garantie.

De eerste betrof het kraken van de radio omdat hij blijkbaar sommige zenders niet goed kon ontvangen. Ik vroeg om er eens naar te kijken. De gehele radio werd zelfs vervangen en ik heb het probleem dus niet meer gehad.

Tweede probleem : ik had wat vettigheid en olie zien hangen aan een darm van de turbo (aansluiting op de intercooler linksvoor). Weerom geen probleem; werd ogenblikkelijk vervangen zonder morren.

Mijn raad : niet direct Kia Belgi

Posted

owjeee zeg pfff gaat niet echt lekker nee....:( JAMMER!!!!

Hier in NL (Kia Den Bosch) Heb ik tot nu toe helemaal geen problemen gehad als ik iets wilde vragen, moest hebben enz....altijd goed geholpen.

Snap dan niet dat die dealer in Belgie moeilijk aan het doen is... :(

Verdere onderhoud aan m'n kia geef ik af aan een man hier bij ons in de straat.. :) ALTIJD goed geholpen... :)

Jammer dat ze zo moeilijk doen....

Gr Daiz

Posted

Het lijkt wel vendetta!

Niet emotioneel worden; stuur de garagist een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin je duidelijk en zakelijk schrijft dat je hem/haar aansprakelijk stelt en dat eea. op grond van garantie er een gebrek is (dat heet nou eenmaal zo; gebrek omschrijven) dat deugdelijk en afdoend hersteld dient te worden op grond van de garantie. Afschrift/kopie hiervan (cc. vermelden op de eerste brief) dezelfde dag naar after sales Kia BE/importeur dit schrijven ook aantekenen (ik verwijs u naar onderstaand etc)

Geef hen een termijn van exact 14 dagen; dat is namelijk redelijk en billijk. Ook hen laten weten dat wanneer geen actie van hun kant je het probleem laat oplossen door een derde op hun kosten.

Het is aan degene die aansprakelijk wordt gesteld om de kosten welke ten grondslag liggen aan het verhelpen van jouw probleem/gebrek te verhalen op de importeur (Kia BE).

Niet jouw probleem.

De garagist die jou de auto leverde is te allen tijde aansprakelijk. Niet laten verleiden dat dat het probleem is van Kia BE, dat is niet zo, 't is nml. 't probleem van de garagist/dealer!

Pas derhalve op voor zgn. door- weg- en afschuiven; tja menselijke eigenschap-

Wees duidelijk!

Je zou misschien een paar zaken zelf moeten betalen. Voorbeeld: deel van de versnellingsbak in de poeier dan zelf de olie betalen die er weer in moet; dat is redelijk-

Betracht bij 't schrijven zorgvuldigheid; nauwkeurig verslag van het eea. doen-

Het ligt echt niet aan het merk Kia, deze praktijken komen (helaas) overal voor....tja!

Succes!

Posted (edited)

Ik ben nog altijd aan het wachten op een districtmanager die mij zou bellen.

Mss een beetje goed nieuws.Met name dat de Kia dealer uit Sint Niklaas bereid is mij te helpen.Nadeeltje : Ben zelf wel van Mechelen en vindt erg dat er hier geen enkele Kia dealer bereid is om de zaak op te lossen.

Proficiaat aan Gammakobie (jullie hadden beter LADA blijven verkopen) en Vandecruys uit Nijlen.

En bedankt aan garage WARH om leugens te vertellen tegen Kia Belgi

Edited by kiakeproceedke
Posted

Ik heb ooit een (princieps)discussie gevoerd met Q8 omdat een gerant van een Q8-station in Hechtel (is ondertussen gesloten) mij een korting van 2,5 € niet wou toekennen. Voor het bedrag deed ik het uiteraard niet, wel uit principe.

Ik heb toen een mail gemaakt naar de hoofdzetel van Q8 Belgi

Posted

Test aankoop heb ik al ingeschakeld en krijg ik te horen van een after sales manger bij Kia dat hij mijn lastercampagne tegen de dealers meer dan beu is.Terwijl ik enkel maar tegen hem klaag via mail overde toch zo schitterende Kia dealers.

Heb al met Nissan,Citro

Guest sandor
Posted

Wat misschien ook nog helpt, is het inschakelen van de branche-organisatie. In Nederland is dat de BOVAG. Als een dealer zich niet aan de afspraken houdt, kan hij in het ergste geval uit de BOVAG gegooid worden. Daar zit zo'n dealer niet op te wachten. Ik weet niet of er in Belgi

Posted

Ik heb bij mijn vorige dealer te Maaseik totdat hij stopte met KIA ook niets dan goede ervaringen.

Mijn huidige KIA dealer heeft tot nu to ook goed zijn best gedaan. Deze komt uit Hasselt (BE) en is niet verkeerd.

Gelukkig zijn wij mensen die niet meteen het merk afschieten als we slechte ervaringen hebben met een auto.

Maar ik wens Geert toch ondanks alles veel plezier van zijn Pro cee'd.

Posted (edited)
Ik heb bij mijn vorige dealer te Maaseik totdat hij stopte met KIA ook niets dan goede ervaringen.

Mijn huidige KIA dealer heeft tot nu to ook goed zijn best gedaan. Deze komt uit Hasselt (BE) en is niet verkeerd.

Gelukkig zijn wij mensen die niet meteen het merk afschieten als we slechte ervaringen hebben met een auto.

Maar ik wens Geert toch ondanks alles veel plezier van zijn Pro cee'd.

Tja ik zou zeggen,probeer is gediend te raken bij een dealer in de provincie Antwerpen,zonder dat je voor hen een nrke zijt of zonder dat ze het tegen hun zin zouden doen.

Ik zal 1 positief zaak zeggen over Kia : De wagen rijdt uitstekend,maar daar blijft het dan ook bij!

Kwa garantie is het een dikke flop en haar dealers netwerk.

Wens u daar ook veel succes mee.

Edited by kiakeproceedke
  • 4 weeks later...
Posted

Problemen opgelost door Kia Bullman Evere.Enig nadeel ze kunnen geen nederlands en ik kan geen frans :(.Al een geluk dat de verkoper het half en half kon en die aan de receptie waar je u aanbied voor onderhoud etc.

Voor de rest een aanrader als je frans kan :).

Als het goed is zeg ik het ook buiten dat klein - puntje.