monique.moors1 Geplaatst 4 Mei, 2015 Geplaatst 4 Mei, 2015 Hallo Sinds een paar dagen een picanto! Heel fijn! Alleen n paar vraagjes, lpg tanken gaat erg langzaam en er gaat maar 20 liter in de gastank. Mij werd gezegd dat er 400 km mee gereden kon worden, 27 liter getankt kon worden, maar 237 km mee gereden op 20 liter lpg. Is dit normaal? En olie bijvullen; in t boekje staat per 1000 km 1 liter bijvullen. Is dit niet wat erg veel? Quote
Pugnator Fortis Geplaatst 4 Mei, 2015 Geplaatst 4 Mei, 2015 Beste, bruto is het inderdaad 27 liter, maar in Nederland mag er maximaal 80% gevuld worden dus 20/21 liter. een praktijk verbruik is volgens mij 1 op 14. dus rond de 280km op een volle gastank is normaal. icm met de benzine moet meer als 400km haalbaar zijn . er zat dacht ik een verschil met de 1.0 en de 1.0 op LPG dat heb ik gelezen op een duits kia forum. die 1.0 op lpg zorgt voor een hoger verbruik maar hierdoor kan die dus op LPG vanaf fabriek. Toen ik een auto op gas had, lag het inderdaad aan de pomp en hoeveel er inzat hoe snel het gas bijvullen ging. ik herinner mij dat het trager ging als normaal benzine tanken. correct me if wrong? In het boekje staat inderdaad bijvullen, maar dit gaat over als die olieverbruikt wat als normaal wordt gezien (olie verbruik is bij Kia volgens mij redelijk nihil) olie peilen is wel belangrijk om met regelmaat te doen. de hoeveelheid olie in het carter neemt af. dus zodra er minder olie inzit neemt de smerende werking ook af. Veel rijplezier! Quote
monique.moors1 Geplaatst 4 Mei, 2015 Topic Starter Geplaatst 4 Mei, 2015 Dank je voor je reactie, inderdaad jammer dat er niet meer lpg inpast, heb ook met de dealer gebeld die kwam ook met t 80% verhaal. Jammer maar ik had het anders begrepen. Desondanks rijdt t karretje lekker. Wat betreft olieverbruik zegt de dealer idd regelmatig peilen. Vanmorgen toch ff gedaan, was t al gewend met m'n Opel , en er moet Shell 5W30 halfsynthetische als je evt moet bijvullen. Bedankt voor je bericht! Quote
bigwade Geplaatst 4 Mei, 2015 Geplaatst 4 Mei, 2015 Zo te zien een zware schoen Monique, haha ! Rijdt het een beetje ? Vanwaar deze keuze of is dit een opgelegde bedrijfsauto. Olie nakijken met LPG is altijd handig, de olie blijft trouwens erg schoon. NB we hebben een voorstel topic http://www.kiaclub.nl/forum/39-nieuwe-leden-introductie/ en http://www.kiaclub.nl/topic/15176-wat-doet-den-kia-rijder-voor-den-kost2/ We horen vast gauw van je Veel plezier met je auto !! . Quote
monique.moors1 Geplaatst 6 Mei, 2015 Topic Starter Geplaatst 6 Mei, 2015 Dank je, deze keuze is zo gekomen vanwege de km die we per jaar rijden en dat we bij deze auto nog Kia garantie kregen, hopelijk is dat echter niet nodig Quote
monique.moors1 Geplaatst 22 December, 2015 Topic Starter Geplaatst 22 December, 2015 Zo de eerste 30000 km zitten erop, alleen was er plots een barst in t plexiglas van t scherm van de snelheidsmeter, keurig door Kia gemaakt in de garantie. Ik merk alleen nu dat ik plots meer kan tanken (sinds laatste kleine beurt van de auto) en vandaag tank ik vol lpg en tataaaa brandstofmeter staat op nul..... Terwijl hij bomvol moet zijn, morgen maar naar de garage. Herkent iemand dit probleem? Auto blijft op benzine rijden, lpg tank vol, brandstofmeter lpg staat echter op minimaal????? Quote
monique.moors1 Geplaatst 22 December, 2015 Topic Starter Geplaatst 22 December, 2015 Ben wel heel tevreden over de auto, rijdt lekker, jammer dat er geen verwarmde buitenspiegels zijn (voor t zicht bij kouder weer), maar dat mag t rijplezier niet drukken! Quote
bigwade Geplaatst 22 December, 2015 Geplaatst 22 December, 2015 Hoi Monique, zal wel ergens een contactje zijn. Hij rijdt wel gewoon op LPG ? Heb je e.e.a. bijgehouden w.b. verbruik ? Zou leuk zijn Groetjes. Quote
monique.moors1 Geplaatst 22 December, 2015 Topic Starter Geplaatst 22 December, 2015 Tot nu toe reed jij normaal op lpg maar het lampje staat duidelijk aan dat ik lpg moet tanken, maar heb net 27 liter getankt! Quote
monique.moors1 Geplaatst 22 December, 2015 Topic Starter Geplaatst 22 December, 2015 Het verbruik is bij gas 1 op 13! Bij normaal rijden, niet te zuinig met optrekken, dit heb ik alleen de eerste paar keer gedaan maar dat rijdt voor mij niet zo fijn... Quote
monique.moors1 Geplaatst 22 December, 2015 Topic Starter Geplaatst 22 December, 2015 Welk contractje kan dit dan zijn, in t dashboard? Quote
bigwade Geplaatst 22 December, 2015 Geplaatst 22 December, 2015 Maar kun je zien of je op benzine of LPG rijdt ? Quote
monique.moors1 Geplaatst 22 December, 2015 Topic Starter Geplaatst 22 December, 2015 Bedankt alvast Quote
monique.moors1 Geplaatst 22 December, 2015 Topic Starter Geplaatst 22 December, 2015 Ja hij rijdt alleen op benzine, die meter daalt... Quote
monique.moors1 Geplaatst 22 December, 2015 Topic Starter Geplaatst 22 December, 2015 Yep morgen, zal laten weten wat t is Quote
monique.moors1 Geplaatst 28 Januari, 2016 Topic Starter Geplaatst 28 Januari, 2016 Inmiddels een tijdje verder en wat bezoekjes aan de dealer. Resultaat in de gastank daalt de peilstok (vlotter?) niet dit word opgelost door Kia garantie, nu mijn gastank leegrijden en dan word het gemaakt! Er komt dus een een nieuw deel in wat het gaspeil meet in de tank. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 28 Januari, 2016 Geplaatst 28 Januari, 2016 Mooi dat het probleem gevonden is. Als je er niet van op aan kan hoeveel gas er nog in de tank is lijkt me idd vervelend. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.