jurjen Geplaatst 8 Mei, 2009 Geplaatst 8 Mei, 2009 Heren gisteren aan het eind van de middag WEER contact gehad met de dealer. Doordat er nu allemaal auto's in de showroom staan die oorspronkelijk van Kroymans zijn en waar dus uit is gebleken dat daar de bpm van de dealer naar kroymans wel betaald is maar NIET van Kroymans aan de belastingdienst. Zijn ze weer in overleg hoe dit alllemaal op te vangen en daardoor mogen er geen kia's op kenteken gezet worden en is er weer onduidelijkheid wanneer mijn auto nou is uit Rotterdam komt. Quote
PetervanAmen Geplaatst 8 Mei, 2009 Geplaatst 8 Mei, 2009 (aangepast) Gisteren gebeld met KIA motors Nederland +31 347 324300, heb het een en ander gevraagd over de levering omdat het zo stil is aan de kant van KIA. De medewerker aan de andere kant van de telefoon wist te melden dat de BPM aanvraag was ingediend en men op goedkeuring zat te wachten (waarschijnlijk volgende week). De levering van mijn auto (CEE'D 1.4 ISG X-Ecutive) is vermoedelijk eind deze maand, hoewel hij geen harde afspraken kon toezeggen. Of ook de nieuwe prijs (zo'n 1200 goedkoper)voor de CEE'D wordt doorberekend is een zaak tussen de dealer en de koper. Als er een verhoging in de prijs is wordt deze gewoon door de dealer doorbelast????? Graag even reacties van jullie over de prijs die jullie straks moeten betalen. 8 Mei, 2009 aangepast door PetervanAmen Quote
Colombe Geplaatst 8 Mei, 2009 Geplaatst 8 Mei, 2009 Hoi Peter, Inderdaad kan een hogere prijs (dan afgesproken) door de dealer worden doorberekend maar dan heeft de koper het recht om van de koop af te zien (zie artikel zes, kleine lettertjes achterop het BOVAG-contract). Over lagere prijzen staat niets in de kleine lettertjes, dat is dus een zaak tussen koper en dealer. En die prijs komt waarschijnlijk Euro 1200 lager uit volgens mijn dealer. Het hangt af van de prijs die de dealer op de factuur ziet staan die hij gelijk met de auto geleverd krijgt en die prijs ligt toch wel zeer waarschijnlijk op het huidige (lagere) prijsniveau. groet, Colombe Quote
PetervanAmen Geplaatst 9 Mei, 2009 Geplaatst 9 Mei, 2009 Hallo Colombe, is het dan niet automatisch dezelfde regel, dat als de prijs daalt maar niet wordt doorberekend ook de koopovereenkomst te beeindigen is? Het is toch krom dat als de auto duurder wordt de prijs door de dealer wordt verhoogt en als de prijs verlaagd wordt wij dat als koper dan maar moeten accepteren en dus 1200 teveel moeten betalen?? Natuurlijk weet ik pas wat ik moet betalen als ik de wagen op ga halen (indien de levering gaat plaatsvinden binnenkort) vooralsnog laat de dealer weinig los omdat deze ook niet weet wat hij moet gaan betalen. Ik laat het nog weten indien ik meer informatie heb. Quote
Colombe Geplaatst 10 Mei, 2009 Geplaatst 10 Mei, 2009 Ha Peter, Prijsverhoging is geregeld in het contract omdat die regelmatig voorkomt en daardoor problemen kunnen ontstaan. Prijsverlaging komt eigenlijk maar zelden voor en is daarom niet geregeld in het contract. Daarin ligt ook de reden dat ik de dealer aangetekend en schriftelijk in gebreke heb gesteld (overigens eerst via een heel vriendelijk gesprek), waardoor ik over twee weken vrij ben om het contract doormidden te scheuren. Ik kan van de deal af en dat geeft me nieuwe onderhandelingsruimte naar de dealer toe. Het is helemaal niet gezegd dat ik hiervan ook gebruik maak maar een prijsverlaging laat zich op deze manier wat makkelijker regelen, de dealer kan de prijsverlaging nu als lokkertje gebruiken om de auto aan mij te verkopen, groet, Colombe Quote
patten Geplaatst 13 Mei, 2009 Geplaatst 13 Mei, 2009 Kia heeft strikte regels mbt prijzen. Als de prijs daalt, dan is de dealer VERPLICHT dit door te berekenen aan zijn klanten. Het kan echter wel zijn dat je niet de volledige korting krijgt ivm courtage van de dealer. Die wil zijn winstmarge ook compenseren. Zodoende hou je ongeveer 2/3 over. En wat levering betreft, ik wacht ook sinds half januari op een Ceed 1.4 SW. Morgen belt de dealer (als het goed is). En ik zit ook (zwaar) te denken aan ontbinding van de koopovereenkomst. De auto zou half april geleverd worden..... Quote
jurjen Geplaatst 14 Mei, 2009 Geplaatst 14 Mei, 2009 Goed nieuwe voor iedereen die wacht op zijn Kia. Gisteren telefoontje gehad en vanaf vandaag is de nationale transport van Kia weer op gang gekomen. Dit na een stevig overleg en presentatie van de nieuwe importeur Kia Europe. Alle Kia's kunnen vanaf 26 Mei weer op kenteken gezet worden dus ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Ik ben in ieder geval weer erg vrolijk. Quote
jurjen Geplaatst 14 Mei, 2009 Geplaatst 14 Mei, 2009 Mijn dealer heeft mij hier gisteren over gebeld. Dus ik snap niet waarom ze bij jou niks weten Kia Europe heeft in Vianen een presentatie gegeven aan verschillende delegaties van Kia dealers in ons land met het verhaal dat vanaf 26 mei kia's weer op kenteken gezet kunnen worden en dat de transport sinds vandaag weer volledig op gang is voor auto's die in ons land staan. Ik zou de importeur dan even bellen in Vianen als ik jou was. Quote
kialovers Geplaatst 14 Mei, 2009 Geplaatst 14 Mei, 2009 Wim, Klopt wat Jurjen schrijft, ik heb net de importeur in Vianen aan de phone gehad, en die zei idd dat vanaf maandag 25 mei weer kentekens kunnen worden aangevraagd. Quote
patten Geplaatst 14 Mei, 2009 Geplaatst 14 Mei, 2009 Net ook met mijn dealer gesproken. Bovenstaande verhaal klopt helemaal. Mijn auto stond klaar bij de fabriek te wachten op transport. Als het goed is (dealer wil geen harde toezeggingen doen) komt ie begin juni. At last..... Ik belde de dealer eigenlijk om de koop te ontbinden... Nu besloten om die 2 Quote
Colombe Geplaatst 17 Mei, 2009 Geplaatst 17 Mei, 2009 Zoals gezegd heb ik mijn dealer in gebreke gesteld en heb m'n dealer laten weten dat ik ook feitelijk het voornemen heb om de deal te cancellen. Toch laat de dealer de auto komen want zoals hij zegt, het is een prima verkoopbare auto, als hij hem niet aan mij kan verkopen dan verkoopt hij hem aan een ander. Hij geeft mij de vrijheid de auto te kopen als die er is, hij heeft er natuurlijk wel graag een (goede) klant bij. Ik heb de vrijheid ja of neen te zeggen. Op dat moment dat de auto er is zie ik wel wat ik doe. Het blijft natuurlijk een prima auto voor een prima (lagere) prijs. Stel je voor dat die hem in februari meteen had kunnen leveren tegen 1200 Euro meer! Quote
Wimk Geplaatst 22 Mei, 2009 Topic Starter Geplaatst 22 Mei, 2009 Nou ik ben benieuwd waneer de eerste "wachters" hun kia op mogen halen. Ik ben nu in het stadium van eerst zien dan pas geloven. Maar ik verwacht nu wel met een week of 3 te rijden. Quote
Colombe Geplaatst 22 Mei, 2009 Geplaatst 22 Mei, 2009 Ja Wim, ook mijn gok is half juni, dat gedoe met Kia Nederland heeft toch vlug zes, zeven weken gekost, tel maar op bij de afgesproken levertijd (bij mij eind april). Ik had het voornemen te cancelen maar nu denk ik van ach... De afgelopen twee maanden hebben we bijna zonder afschrijving gereden want de contractprijs blijft staan en de inruilprijs is intussen ook weer een paar honderd euro minder geworden, groet, Corneille Colombe Quote
PetervanAmen Geplaatst 23 Mei, 2009 Geplaatst 23 Mei, 2009 Komende maandag komt er bij mijn KIA dealer een afvaardiging van KIA motors Nederland. Deze komen dan praten over de kia's die bij Kia Krooymans te rotterdam waren besteld. Ook dan wordt de vraag meegenomen wanneer er weer gaat worden geleverd. Ook ik heb niet het idee dat dit volgende week al gaat gebeuren, wel hoop ik dat het geen juli gaat worden voordat we in de nieuwe tuut kunnen gaan rijden! Maandag laat ik nog even weten wat de planning van Kia motors Nederland gaat worden. Quote
Wimk Geplaatst 25 Mei, 2009 Topic Starter Geplaatst 25 Mei, 2009 Man man man wat duurt dat allemaal lang. Op zich is vind ik dat niet zo erg, maar ik wou dat er wat meer duidelijk kwam, van zowel de importeur als van de dealer. Men kan of mag niks vertellen, dat is erg frustrerend. Quote
jurjen Geplaatst 25 Mei, 2009 Geplaatst 25 Mei, 2009 Auto staat inderdaad nog in de haven ,Importeur is de auto's nu aan het inplannen bij de transporteurs en verwerkers in de haven. Zodra de auto op transport staat weten we meer! Dit is wat ik vanmorgen te horen kreeg. ONGELOFELIJK LANG DUURT HET ALLEMAAL PFFFFFFFFF als ik hem maar voor 23 juli heb want ik moet er mee naar spanje. Quote
GWVelden Geplaatst 25 Mei, 2009 Geplaatst 25 Mei, 2009 Ik kreeg vandaag van mijn dealer te horen dat ie de eerste week van Juli geleverd wordt. best snel nog, als je nagaat dat ik hem in de vierde week van April heb besteld. Quote
patten Geplaatst 26 Mei, 2009 Geplaatst 26 Mei, 2009 Net de dealer gesproken. Vanaf 2 juni kan hij pas weer op kenteken zetten. Mijn auto was "op zee" oftewel op transport. Met een beetje geluk is ie er over 2 weken. Auto gaat eerst via Kia Nederland. Quote
ctheman Geplaatst 26 Mei, 2009 Geplaatst 26 Mei, 2009 Volgende week ook bij mijn dealer langs ,want dan zou hij online kunnen zien waar onze bestelde ceed SW staat .( 5 weken geleden besteld) Gr Cor Quote
Bollie Geplaatst 26 Mei, 2009 Geplaatst 26 Mei, 2009 Pas vanaf 2 juni weer uitgifte kentekens ? Dacht dat op de 26ste mei weer was begonnen met uitgifte kentekens....vandaag dus.... Nou ja, zal hem voor de kerst wel hebben....welk jaar is nog onbekend.... Quote
wendy1978 Geplaatst 27 Mei, 2009 Geplaatst 27 Mei, 2009 Nou wij hebben te horen gekregen dat onze Ceed SW pas na de Pinksteren op kenteken gezet kan worden. Lekker dan weer!! Maar er is ons toegezegd dat als we de auto voor onze vakantie niet hebben wij een soortgelijke vervangende auto krijgen voor de vakantie. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 27 Mei, 2009 Geplaatst 27 Mei, 2009 Nou wij hebben te horen gekregen dat onze Ceed SW pas na de Pinksteren op kenteken gezet kan worden. Lekker dan weer!! Maar er is ons toegezegd dat als we de auto voor onze vakantie niet hebben wij een soortgelijke vervangende auto krijgen voor de vakantie. Da's heel vervelend. Wel mooi dat je desnoods een soortgelijke vervangende auto mee krijgt.. Maar Pinksteren is komend weekend toch al??? Groeten, Peter Quote
wendy1978 Geplaatst 27 Mei, 2009 Geplaatst 27 Mei, 2009 Ja dat is wel zo, maar ze beloven het al weken en elke x als de afgesproken tijd er aan komt wordt het weer uitgesteld. Dus we hebben er niet meer echt vertrouwen in. Quote
jurjen Geplaatst 27 Mei, 2009 Geplaatst 27 Mei, 2009 Dat ben ik volledig met je eens wendy1978. Dat is bij mij precies hetzelfde verhaal. 3 weken geleden zei hij over 3 weken rij je nou hij staat nog steeds in de haven. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.