patten Geplaatst 2 Juni, 2009 Geplaatst 2 Juni, 2009 Ik ben ook erg benieuwd... Het transport is nu al weer een week voorbij, dus hij zou ergens moeten staan in NL. Ik zag hem bij de dealer nog niet..... (Cee'd SW fifteen ISG) Ik ga er vanuit dat ik in elk geval v Quote
jurjen Geplaatst 2 Juni, 2009 Geplaatst 2 Juni, 2009 Jaja dames en heren net contact gehad met de dealer, hij had de eerste vrachtwagen binnen met nieuwe auto's dus dat betekend dat de auto's weer vollop geleverd worden en op kenteken mogen worden gezet. Hij verwacht die van mij volgende week binnen en dan kan ik binnen 3 weken rijden i.v.m de leerinbouw etc.... Ik ben weer blij:D Quote
Bollie Geplaatst 2 Juni, 2009 Geplaatst 2 Juni, 2009 Mijn dealer zegt dat het transport van auto's weer op gang is en hij heeft al meerdere soul's en cee'd binnen gekregen. Mijn Sportage zou onderweg zijn. Mbt kentekens...er schijnt vandaag getest te worden ? Hij verwacht daar eind van de middag meer duidelijkheid over. Quote
J-Z Geplaatst 2 Juni, 2009 Geplaatst 2 Juni, 2009 Beste KIA liefhebbers, Tot dusver alleen lof over KIA alleen hebben ze mijn ouders wat betreft de levering van hun auto behoorlijk in het ongewisse gelaten. In januari zou deze al geleverd worden en mits we zelf eens bellen krijgen we eens wat nieuws. Het betreft de KIA Cee'd sporty wagon, een leuke auto om te zien maar ze laten je er wel tergend lang op wachten. Morgen ga ik weer eens naar de garage om verhaal te halen mijn ouders willen wel eens weten waar ze aan toe zijn. Mvg, Jurjen Quote
kialovers Geplaatst 2 Juni, 2009 Geplaatst 2 Juni, 2009 Ik denk dat het zo gaat, Vandaag is de eerste fase van kentekens aanvragen geweest bij RDW. Deze gaan na testen (hopelijk) na invoeren van gegevens van de auto vandaag de deur uit per post naar de dealers. Deze zien dus pas morgen met de post of daar kentekens bij zitten? Dan moeten de platen besteld worden, kentekens op naam gesteld en de nieuwe eigenaars benaderd worden om de betaling en aflever data met elkaar af te stemmen.(zou kunnen in Quote
wendy1978 Geplaatst 3 Juni, 2009 Geplaatst 3 Juni, 2009 Wij hebben ook nog steeds geen nieuws. De dealer gaat vandaag kijken welke vervangende auto wij voor onze vakantie volgende week meekrijgen. Quote
sylvia Geplaatst 3 Juni, 2009 Geplaatst 3 Juni, 2009 Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ook ik wacht op een Cee'd 1.4 X-ecutive. De auto staat al bij de dealer maar het kenteken laat op zich wachten. Vanmorgen kreeg ik het volgende bericht van de dealer. Ze zijn gisteren nog niet begonnen dus, ze zijn nog aan het testen! Gister hebben wij van onze importeur vernomen dat ze met de laatste testfase Quote
Wimk Geplaatst 3 Juni, 2009 Topic Starter Geplaatst 3 Juni, 2009 Nou dat schiet niet op, beloof dan niks Quote
jurjen Geplaatst 4 Juni, 2009 Geplaatst 4 Juni, 2009 Al iemand iets gehoord over de kentekens???? Quote
avatar Geplaatst 4 Juni, 2009 Geplaatst 4 Juni, 2009 Net m'n dealer gesproken. Kenteken is aangevraagd en hij verwacht de auto (Kia Cee'd SW 1.4 ISG X-ecutive) maandag bij mij thuis af te kunnen leveren. Quote
patten Geplaatst 4 Juni, 2009 Geplaatst 4 Juni, 2009 Hoera! Vandaag ook gebeld door de dealer om de laatste zaken kort te sluiten (trekhaak, cruisecontrol etc). Vermoedelijke datum dat ie bij de dealer staat is de 14e. Dus ik ga er voorzichtig vanuit dat ik er over een goeie 2 weken in kan rijden! Quote
kialovers Geplaatst 5 Juni, 2009 Geplaatst 5 Juni, 2009 Net een telefoontje gehad van mijn dealer, Vandaag zijn ze bij Kia Vianen geweest voor een meeting en er is nog steeds NIET bekend wanneer ze kentekens kunnen aanvragen. Blijkbaar weer uitgesteld van eerst 25 mei, naar 2 juni, naar nu onbekend? Het hoe en waarom kunnen(mogen) ze niet zeggen, maar op de vraag van wanneer ze wel weer kentekens gaan aanvragen is het antwoord zoals ze al weken roepen ZSM. Dus nog steeds in onzekerheid over van wanneer we de nieuwe auto's kunnen krijgen. Zometeen hebben we wel een overjarig model, omdat er in september alweer een gefacelifte cee'd op de IAA geshowd word. Quote
wendy1978 Geplaatst 5 Juni, 2009 Geplaatst 5 Juni, 2009 Laat even weten of de auto ook daadwerkelijk wordt geleverd maandag. Quote
sylvia Geplaatst 5 Juni, 2009 Geplaatst 5 Juni, 2009 Heb vandaag weer contact gehad met dealer. Zij zeggen nog steeds geen kentekens te kunnen vrijgeven.... Inderdaad wordt weer geroepen ZSM. Ze verwachten in de loop van volgende week 'echt' te kunnen beginnen... Ben dus erg benieuwd of je maandag geleverd krijgt.... Quote
Wimk Geplaatst 5 Juni, 2009 Topic Starter Geplaatst 5 Juni, 2009 Wat een gekut zeg, nou ik ben nu zover dat als ik volgende week vrijdag niet kan rijden, ik de boel ga afzeggen. Ik wordt gek van al die valse beloftes en onduidelijkheden. Het is geen pak suiker dat je koopt. Quote
Alex VB Geplaatst 6 Juni, 2009 Geplaatst 6 Juni, 2009 Houdt er wel rekening mee dat de dealers ook alleen maar afgaan van de info die ze krijgen van KIA Nederland. Zij zijn wat dat aangaat ook afhankelijk van de informatie die ze krijgen. Geduld is een schone zaak en helaas wordt deze op dit moment op de proef gesteld door "valse" beloftes en een groot faillisement van Kroymans wat eigenlijk de ECHTE boosdoener is. En toch zie ik dat bijv dealers met oplossingen willen komen zoals vervangwagens enz. Dus heb nog eventjes geduld, Geloof me, het zal beloond worden als men eenmaal in je Cee'd rijdt. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 6 Juni, 2009 Geplaatst 6 Juni, 2009 Ik sprak afgelopen Donderdag de manager van mijn Kia dealer nog even en vroeg meteen ook eens naar de gang van zaken met het op kenteken kunnen zetten van nieuwe Kia's. Mij werd verteld dat dit nog steeds niet kan, en heb hem niet gehoort over wanneer dit wel weer zou kunnen.. Het hele gebeuren verdient mijns inziens g Quote
Wimk Geplaatst 6 Juni, 2009 Topic Starter Geplaatst 6 Juni, 2009 Maar waarom kan de een dan al wel rijden en de ander niet, als ik het goed begijp zijn er al wel (een paar) kentekens uitgegeven. Quote
Bollie Geplaatst 6 Juni, 2009 Geplaatst 6 Juni, 2009 Ik snap het ook niet meer. Afgelopen dinsdag is mij verteld dat de auto in Nederland is en onderweg is naar de dealer. Gisteren was hij er nog niet. Vreemd toch ? Of is iemand die auto vanuit het zuiden naar het noorden aan het duwen ? Vind het ondertussen beschamend dat vanuit KIA niet meer duidelijkheid komt richting zowel de dealers als de consument. Dit gaat KIA geen goed doen. Zoals mijn opa al zei > Het is geen kunst om iemand Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 6 Juni, 2009 Geplaatst 6 Juni, 2009 Ik snap het ook niet meer. Afgelopen dinsdag is mij verteld dat de auto in Nederland is en onderweg is naar de dealer. Gisteren was hij er nog niet. Vreemd toch ? Of is iemand die auto vanuit het zuiden naar het noorden aan het duwen ?Vind het ondertussen beschamend dat vanuit KIA niet meer duidelijkheid komt richting zowel de dealers als de consument. Dit gaat KIA geen goed doen. Zoals mijn opa al zei > Het is geen kunst om iemand Quote
sylvia Geplaatst 6 Juni, 2009 Geplaatst 6 Juni, 2009 ja het is inderdaad een vaag verhaal wat de naam KIA geen goed doet! Ik wil op zich best geduld hebben en doordat we inderdaad de boosdoener Kroymans niet moeten vergeten kan ik ook best begrip opbrengen ALS ze maar duidelijk en eerlijk communiceren. Je kunt nog beter zeggen, ik heb geen flauw idee dan telkens vage indicaties te geven en die vervolgens weer uit te stellen... De Cee'd die wij gekocht hebben staat al bij de dealer, de kentekenplaat/nummer is al bekend (het betrof een blanco kenteken) maar ook dan kunnen / mogen ze niet uitleveren. Wat ik onbegrijpelijk vindt is dat er bij dat bedrijf pas weer geld binnen komt op het moment dat ze gaan uitleveren. Niemand is er bij gebaat dat dit zo lang duurt. Ik vraag mij af hoe lang importeur en dealer dit kunnen volhouden nu de geldstroom al tijden stil staat wat betreft betaling van nieuwe auto's.... Zelfs qua onderdelen van reperaties wachten ze op uitlevering begreep ik van mijn dealer... of dat waar is weet ik niet.... Quote
PetervanAmen Geplaatst 6 Juni, 2009 Geplaatst 6 Juni, 2009 Ik heb vandaag maar weer eens een mailtje gestuurd naar KIA Motors Nederland. Mijn verzoek is om niet een brief te sturen met notteloze informatie zoals het faillisement van Kroymans. We zijn tenslotte geen infantiele wezens en hebben gewoon internet en lezen ook kranten. Ik heb gevraagd om eens met informatie op de proppen te komen waar we wat aan hebben. Ik heb het ook gehad over een, een of andere vorm van compensatie voor het wachten op de nieuwe auto. Wil je ook een bericht aan kia verturen klik dan hier http://www.kia.nl/forms/contact.aspx wellicht helpt het als heel veel mensen een boze reactie sturen richting KIA, we kopen tenslotte geen pakkie boter! Zodra ik antwoord krijg deel ik het uiteraard met jullie. Quote
kialovers Geplaatst 6 Juni, 2009 Geplaatst 6 Juni, 2009 Hoi Peter, Wij hebben gisteren toevallig ook een mail gestuurd naar Kia Nederland, echter nog niets terug gehoord, ook wij zijn het een beetje zat om maar met een kluitje in het riet gestuurd te worden. Ja hij staat op transport? Alleen de onze al sinds 12 maart! enne de ZSM verhaal is waarschijnlijk ook in opdracht van Kia Nederland. Wij hebben er ook al een vakantie voor geannuleerd. en de nieuwe geplande vakantie staat nu ook al op losse schroeven! Ook hoop ik dat Sylvia gelijk heeft met dat ze loop volgende week wel kentekens kunnen aanvragen? (maar dit hopen wij elke week en dit al 3 maanden) Natuurlijk is het voor de dealers ook een strop, geen aflevering nieuwe auto's, geen geld maar wel ongeduldige klanten die eindelijk hun verder willen met plannen. Quote
avatar Geplaatst 6 Juni, 2009 Geplaatst 6 Juni, 2009 Afgelopen vrijdag ben ik nog weer gebeld door mijn dealer. Maandag gaat helaas toch niet door omdat het kenteken/BPM verhaal nog steeds niet rond is. Al met al een vervelend verhaal. Ik heb op dit moment een prima vervangende auto, maar die kost wel 100,- netto p/maand meer qua bijtelling. Ook is mijn vervangende auto geen station en die ruimte mis je echt. Quote
Relena Geplaatst 6 Juni, 2009 Geplaatst 6 Juni, 2009 kom op Kia management toon je veerkracht en geef de toekomstige Kia rijders eens een verhaal waar je wat mee kunt. Om een huis te bouwen heb je stenen nodig. En natuurlijk cement jullie zijn bezig met een verkeerde samenstelling waardoor dit huis op termijn instort. Dit is heel erg jammer de soul van de toekomstige bezitter al bij het begin te ontnemen. Rene Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.