djeed Geplaatst 10 Juni, 2009 Geplaatst 10 Juni, 2009 Ohja, dat was ik ook vergeten door te geven... ik heb m half december besteld.. Quote
jurjen Geplaatst 10 Juni, 2009 Geplaatst 10 Juni, 2009 Nou volgens mij doet die stuurwielbediening het wel want ik laat het door Intec inbouwen en die zeiden gewoon dat dat werkte? Quote
djeed Geplaatst 10 Juni, 2009 Geplaatst 10 Juni, 2009 Laten we het hopen... anders zitten de knoppen op t stuur er voor niks.. Quote
kialovers Geplaatst 10 Juni, 2009 Geplaatst 10 Juni, 2009 YEAHH hij staat nu voor de deur, al het wachten waard geweest, een plaatje! Quote
Alex VB Geplaatst 10 Juni, 2009 Geplaatst 10 Juni, 2009 Diegene die zijn cee'd heeft ontvangen van harte.... Maar het wachten heeft geloond. toch? En wij zijn hier dol op foto's, foto's en foto's.... Quote
wendy1978 Geplaatst 10 Juni, 2009 Geplaatst 10 Juni, 2009 Wij hebben vandaag ook onze Kia C'eed SW 1.4 X-ecutive ISG op mogen halen en wat is ie moooooooooooooooooooooooi!!!! Veel suc6 voor degenen die nog wachten en heel veel rijplezier voor degenen die hem al hebben mogen ophalen!:):) Quote
GWVelden Geplaatst 10 Juni, 2009 Geplaatst 10 Juni, 2009 Eind april de sw besteld. 23 Juni mag ik hem ophalen. Hoezo lange levertijd? Quote
kiaruud Geplaatst 10 Juni, 2009 Geplaatst 10 Juni, 2009 onze kia cee'd sw 1.4 isg black pearl is begin april besteld bij de dealer. Tot op heden geen bericht. Wordt er wel zenuwachtig van. Van dat wachten dan. Wij willen kilometers maken voordat wij met de caravan op vakantie gaan in de bouwvak... Quote
sylvia Geplaatst 11 Juni, 2009 Geplaatst 11 Juni, 2009 Kijk aan allemaal berichten dat de auto's eindelijk geleverd worden... Gefeliciteerd iedereen!! Helaas hebben wij nog niets gehoord. We hebben zelf de garage gebeld en daar werden we niet echt wijzer van. Kia schijnt het systeem om specifieke kenteken platen aan te vragen uit te hebben gezet en leveren dagelijks een aantal kentekens per regio uit om overbelasting van het systeem te voorkomen. Hierdoor zouden ze niet kunnen zien wanneer ons kenteken wat qua nummer al wel bekend is binnen komt:?: Het antwoord was: het kan morgen maar het kan ook nog wel een paar weken duren...kortom, we weten nog niks.... De auto staat al weken bij de dealer, helemaal rijklaar...alleen die zure kentekenplaten laten ongelofelijk lang op zich wachten! Quote
cokycollins Geplaatst 11 Juni, 2009 Geplaatst 11 Juni, 2009 ook ik wacht op een kenteken auto stond al bij de dealer, maar geen kenteken ik dacht dat duurt een weekje om aan te vragen. not!!!!!! Ik zit er sterk aan te denken om de koop te ontbinden. aangezien ze dit niet hebben vermeld bij de koop. hadden zij dat wel gedaan had ik geweten wat mij te wachten stond. Quote
Rio-man Geplaatst 11 Juni, 2009 Geplaatst 11 Juni, 2009 ook ik wacht op een kenteken auto stond al bij de dealer, maar geen kenteken ik dacht dat duurt een weekje om aan te vragen. not!!!!!!Ik zit er sterk aan te denken om de koop te ontbinden. aangezien ze dit niet hebben vermeld bij de koop. hadden zij dat wel gedaan had ik geweten wat mij te wachten stond. Beetje lullige reactie. Zowel jij als de dealer hadden niet kunnen voorspellen dat Kroymans failliet zou gaan. Om daarom de koop te ontbinen, lijkt me onlogisch. Bovendien komt het uitgeven van de kentekens nu weer op gang, en staat jouw auto binnen een maand wel op kenteken. Quote
Colombe Geplaatst 11 Juni, 2009 Geplaatst 11 Juni, 2009 (aangepast) Hallo Rio-man, Als wij een Pro ceed bestellen in Februari en pas wat horen als we de dealer in gebreke stellen, vervolgens weer helemaal niets horen, zelf vier, vijf keer lijfelijk naar de dealer toe gaan voor non-informatie, vinden wij dit geen betrouwbaar gedrag. Wij gaan ook ontbinden en vinden dat niet lullig en niet onlogisch. Wij hebben nu 160000 kilometers Toyota gereden zonder enig probleem en zijn gewend geraakt aan betrouwbaarheid, dat weegt zwaar bij ons. En het KIA-koopcontract geeft onder lid 6.3 (standaardcontracht BOVAG) alle mogelijkheden om de koop te ontbinden als de dealer in gebreke blijft. Verkoper en koper zijn in overmachtsituaties bevoegd om de overeenkomst te ontbinden. En precies dat is aan de hand! Je sluit een overeenkomst, daar is niks onlogisch aan. De manier van informeren daar gaat het om. Je hebt altijd overmachtsituaties en als die netjes uitgelegd worden is er niks aan de hand. Je zou toch zeggen dat dealers daar belang bij hebben maar lees maar eens de bovenstaande lijst aan klacht-berichten. Daar zakt toch je broek bij af. Sorry Rio-man, ik kan me voorstellen dat je enthousiast bent over Kia, wij zijn dat vertrouwen kwijt, groet, Corneille 11 Juni, 2009 aangepast door Colombe Quote
Rio-man Geplaatst 11 Juni, 2009 Geplaatst 11 Juni, 2009 Tsja jammer. Het afleveren van de auto's komt ook nu weer op gang. Kom net bij mijn eigen merkdealer vandaan, die hebben 7 nieuwe Kia's binnengekregen, 2 picanto's, 3 cee'ds en 2 Souls, en er stonden 2 exemplaren klaar om afgeleverd te worden.. Maargoed. Ik blijf het raar vinden dat als je al vanaf februari aan het wachten bent, je niet dat ene kleine laatste beetje ook nog wachten. Het is vervelend, dat begrijp ik. Maar de auto staat er al. Kenteken wordt momenteel geregeld en als je nu overstapt zit je weer 3 maanden te wachten op een andere kar, waarbij misschien precies hetzelfde kan gebeuren. Begrijp me niet verkeerd hoor, de comunnicatie vanuit Kia is al slecht sinds we Kia rijden, en dat praat ik niet goed. Ook ben ik niet superenthausiast over Kia, maar ik vind het verhaal vreemd. Stel, je gaat naar de Toyota-dealer en je bestelt een Auris, ze krijgen de auto binnen en Toyota Nederland, dan nog kentekenhouder, gaat over de kop. Wat dan? Ik ga niks voor je beslissen ofzo hoor, je moet uiteraard zelf weten wat je met het contract doet. Persoonlijk denk ik alleen dat het de moeite waard zal zijn om t Quote
cokycollins Geplaatst 11 Juni, 2009 Geplaatst 11 Juni, 2009 Beetje lullige reactie. Zowel jij als de dealer hadden niet kunnen voorspellen dat Kroymans failliet zou gaan. Om daarom de koop te ontbinen, lijkt me onlogisch. Bovendien komt het uitgeven van de kentekens nu weer op gang, en staat jouw auto binnen een maand wel op kenteken. Ik geloof dat u het niet begrijpt kroymans was allang failliet ik had een auto uit de showroom dus was het wel bekent daarbij was er 2 weken gezegt zit nu op 3 Quote
Relena Geplaatst 11 Juni, 2009 Geplaatst 11 Juni, 2009 kom op volhouden Rioman het was een lange weg maar het licht is in zicht. Kan me voorstellen dat het een sentimentele overweging was en een begrijpelijke. Maar je bent er bijna het forum helpt je door deze moeilijke periode heen. Wij voelen met je mee we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Relena Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 11 Juni, 2009 Geplaatst 11 Juni, 2009 Wat ben ik blij dat ik nog net op tijd een soul demo kon kopen na 2 en halfe maand wachten op Kroymans,maar ondanks alles ben ik wel blij met de Soul en dat zal zeker gelden voor de meeste Kia rijders ?best wel een goed produckt veel sterkte gewenst met het wachten maar is het zeker waard Groetjes Rob Quote
Rio-man Geplaatst 11 Juni, 2009 Geplaatst 11 Juni, 2009 Ik geloof dat u het niet begrijpt kroymans was allang failliet ik had een auto uit de showroom dus was het wel bekent daarbij was er 2 weken gezegt zit nu op 3 In dat geval wist je het dus wel al zelf.. En eigenlijk direct na het failissement zijn de problemen ontstaan rondom de kentekens. Je had er zelf dus al rekening mee kunnen houden dat de kans bestond dat de auto met vertraging zou worden afgeleverd.. Quote
patten Geplaatst 11 Juni, 2009 Geplaatst 11 Juni, 2009 Dan vanaf hier nog maar even zonnig nieuws (voor mij dan). Mijn auto stond bevestigd voor levering op de 25e. Maar ik had dealer gemaild of het niet wat eerder kon, en ik had ook nog een aantal vragen over de oplevering. En wat schetst mijn verbazing.... dealer belt en zegt: "ZATERDAG 12.00 staat ie klaar". JAHOE!!! Ik viel bijna van mijn burostoel af.... Dealer had weken terug beloofd mij met enige voorrang te behandelen en hij heeft woord gehouden! Zaterdag rij ik dan eindelijk in mijn (jaja, ik noem hem nog maar een keer): Cee'd SW 1.4 ISG - Fifteen - Black Pearl. Heb er echt zin in! Voor iedereen die wacht, hou nog even vol, leveringen gaan weer helemaal goed! Quote
avatar Geplaatst 12 Juni, 2009 Geplaatst 12 Juni, 2009 Mijn Cee'd SW 1.4 ISG Xecutive is gisteren geleverd. De eerste 200Km gereden en ik ben helemaal tevreden. Wel even wennen na bijna 10 jaar alleen maar diesel te hebben gereden nu met een benzine. Quote
djeed Geplaatst 13 Juni, 2009 Geplaatst 13 Juni, 2009 Beste mensen,De stuurwielbediening en usb aansluitingen zullen helaas niet werken met de pioneer radio's. Ik zag dit toen ik laatst een aanbieding zag bij de Kia dealer. Helaas... Groetjes, Djeed Even een correctie op dit bericht. Ik ben vandaag bij de dealer geweest, welke aangaf een module te installeren zodat de stuurwielbediening toch zou werken Quote
patten Geplaatst 13 Juni, 2009 Geplaatst 13 Juni, 2009 (aangepast) Vandaag de auto gehaald. Nog maar 60 km gereden. Ik ga er vanuit dat ik er nog vele plezierige kilometers in mag maken! Hier een plaatje (geschoten met telefoon, dus niet alles van verwachten). En iedereen bedankt voor het delen van Kia informatie tijdens de afgelopen toch roerige tijden!!! /Edit: Nu 200 km gereden. Auto rijdt lekker. ISG doet zijn werk voortreffelijk. Medeweggebruikers kijken dan wel eens vreemd dat je auto uit gaat, en vervolgens weer start. In september krijgt ie de vuurdoop. Dan gaan we lekker ver op vakantie, dus nog voldoende tijd om hem goed in te rijden. Klein minpunt, kilometerteller wil wel eens spontaan uitvallen na stilstaan..?? Bel ik de dealer nog wel even voor. Voor de rest: Erg blij met deze auto! 14 Juni, 2009 aangepast door patten Quote
Wimk Geplaatst 13 Juni, 2009 Topic Starter Geplaatst 13 Juni, 2009 Even een correctie op dit bericht. Ik ben vandaag bij de dealer geweest, welke aangaf een module te installeren zodat de stuurwielbediening toch zou werken Wat kost die module???? Mijn auto is van de week opgeleverd zonder, en ik zou het er graag in willen hebben. Quote
djeed Geplaatst 14 Juni, 2009 Geplaatst 14 Juni, 2009 Daar heb ik eerlijk gezegd helaas geen antwoord op. Wat ik wel weet is dat er voor deze module weer alles losgehaald moet worden, dus de hele unit in het dashboard zal er in ieder geval vanaf moeten. Wellicht dat jou dealer meer informatie kan geven hierover? Quote
ctheman Geplaatst 15 Juni, 2009 Geplaatst 15 Juni, 2009 Hallo Collega Ceed rijders, vandaag is ook mijn Ceed binnen bij de dealer:-D. Alleen wachten tot volgende week i.v.m nog vele wachtende voor mij zijn betreft levering nieuwe auto's ( nog even geduld hebben). Moet ook nog een trekhaak onder gebouwd worden, maar ik ben blij dat hij er is ( binnen 7 weken na bestelling). En foto's met helaas een 1 mega pix camera in telefoon. Gr Cor Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.