Jump to content

Forumbeheer Kiaclub.nl

bigwade

Recommended Posts

Dames, heren,

Kunnen de moderatoren eens om de tafel gaan zitten met onze forumbeheerder om te kijken wat er kan w.b. forums aanmaken en meer.
Ook het archiveren van topics roept vragen op.
Van de testdrive Forte van 2010 is alleen de voorpagina over, de rest is weg.

Leden die niet meer bij hun dagboeken kunnen, en veel info ouder dan 3 jaar is amper meer te vinden.
Daar hebben de trouwe leden die hier veel input hebben gegeven het niet voor gedaan.
Het is enorm jammer dat forum historie zomaar gewist wordt.
Is het een geldkwestie ?
We zouden graag willen dat berichten gewoon blijven staan waar ze staan al dan niet op slot maar iig vind en leesbaar.
Een Kia rijdt tenslotte ook langer dan 3 jaar !

bigwade & Smart

Dames, heren,

..............
Een Kia rijdt tenslotte ook langer dan 3 jaar !

bigwade & Smart

Meestal heb ik om de 2 a 3 jaar een andere........... dat wel :santa:

Maar je hebt helemaal gelijk......... langer open die topics en meer van dat geneuzel.

Kleine bijdrage voor het forum vind ik ook fair!

ja aan mij /ons moderatoren zal het niet liggen wij zijn zeer beperkt met bepaalde dingen uitvoeren 

ik had  deze vraag ook al naar de beheerder gedaan die deze acties wel kan uitvoeren over hoe en wat 

maar die heeft zijn PB nog niet gelezen 

ook had ik dit op de mail gezet maar die zal ook nog niet zijn aangekomen of gelezen 

dus ben er wel mee bezig hopend op een bevredigend antwoord 

• Like 1

Van alle topics die ik heb geplaatst met beeld, staat dat beeld al sinds 2009 op mijn eigen server.

Alle taarten, de AUW-gurk, alle foto's van testdrives, alle plaatjes van "raad je plaatje" en ga. zo. maar. door.

Geen enkele data-belasting voor de kiaclub.nl .

Dat kost mij vast ook geld, maar het zou raar zijn als dat allemaal weg is.

Het forum is dus vooral een hele hoop tekst en dat kan geen honderden Gigabites zijn.

We willen gewoon de info terug die we er ingestopt hebben.

• Like 2

• Administrators

Goedemorgen mensen,

Ik ben gigantisch druk met mijn werk en daardoor blijft er wel eens wat liggen  :|

Het archiveren van dit forum is bij de ontwikkelaars al menig maal ter sprake gekomen vanwege de problemen die hier nu ook spelen. Normaal is dat een topic na een x periode van geen posts gearchiveerd wordt echter de manier waarop is een discussiepunt.

Ik heb de archiveringsfilters nu zo ingesteld dat er niets meer gearchiveerd wordt (waren nu ruim 93% van alle posts).

Daarnaast staat de vraag uit of het systeem via de taskmanager deze acties op de genoemde topics en posts vanzelf gaat uitvoeren daar is het wachten op.

Tevens zal ik wanneer er gelegenheid is het forum gaan upgraden naar versie 4, er worden echter in dit board nu zoveel extra extensies gebruikt dat deze eerst beschikbaar moeten zijn voor de nieuwe variant. Het kan zijn dat ik op gegeven moment toch de switch ga maken en dan geleidelijk de extra functionaliteit (indien nodig) ga toevoegen.

Zelf zie ik meer in 1 forum deel van de diverse modellen en die dan weer  van sub forums te voorzien van de diverse modellen zo als sp1 tm sp4 om het overzicht een beetje te behouden
zo ook bij de rio en picanto daar staan alle modellen Door elkaar heen is niet echt overzichtelijk

Dank voor je reactie Jheroen!

Heel fijn dat het archiveren vanaf nu even niet meer gebeurd. Is datgene wat nu al gearchiveerd was nog terug te draaien?

Indien het archiveren gedaan werd/word om het forum snel te houden, is het misschien ook een idee om echt loze/dooie topics van het forum te verwijderen. Dan denk ik aan topics in de zin van...1 vraag, 0 reactie. Of een : kijk eens wat een mooie toet ik heb....en vervolgens zijn alle foto's uit dat topic verdwenen. Zou ook maar zo veel kunnen schelen. 

• Like 1

• Administrators

Zelf zie ik meer in 1 forum deel van de diverse modellen en die dan weer  van sub forums te voorzien van de diverse modellen zo als sp1 tm sp4 om het overzicht een beetje te behouden

zo ook bij de rio en picanto daar staan alle modellen Door elkaar heen is niet echt overzichtelijk

Als hier een duidelijke menig over is hoor ik het graag

• Administrators

Dank voor je reactie Jheroen!

Heel fijn dat het archiveren vanaf nu even niet meer gebeurd. Is datgene wat nu al gearchiveerd was nog terug te draaien?

Indien het archiveren gedaan werd/word om het forum snel te houden, is het misschien ook een idee om echt loze/dooie topics van het forum te verwijderen. Dan denk ik aan topics in de zin van...1 vraag, 0 reactie. Of een : kijk eens wat een mooie toet ik heb....en vervolgens zijn alle foto's uit dat topic verdwenen. Zou ook maar zo veel kunnen schelen. 

Archiveren is een functie die standaard rules hanteert, deze functie is nu uitgeschakeld.

Het dearchiveren van de topics en hoe (snel) dat gaat staat uit bij de bouwers.

Dit is niet gedaan om het forum te versnellen, de server waarop het forum draait kan dit prima aan.

De rules voor archiveren kijken niet naar de inhoud maar naar aantal reacties etc binnen een bepaalde periode. Topics kunnen daardoor als de archive functie niet wordt gebruikt enkel manueel worden gearchiveerd.

• Administrators

Nu we het er toch over hebben: de gebruikte skin voor het forum staat er alweer een tijd op, er zijn vele mogelijkheden maar duidelijkheid en de mogelijkheid om kleuren aan te passen op gebruikersniveau vindt ik een vereiste.

Vanwege de nieuwe versie van de software die toegepast gaat worden kan er geschakeld worden naar een andere skin maar de vraag is of dit nodig is; deze skin is mi prima voor een forum als dit.