Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dan moet ik toch concluderen dat dit pluimen-systeem op deze manier (zonder autoritaire instantie) niet helemaal gaat werken, aangezien ik best tevreden ben over Wassink in Boxmeer.

Wat gaan we dan doen, 2 pluimen op de ruit plakken? 1 met de duim omhoog en 1 met de duim omlaag.

Niet zo zwaar tillen aan zo'n pluimpje. Dealer doet het goed, iemand opent er een topic over en mag een pluim uitdelen. Zelfde dealer blijkt bij de volgende klant een azijnpisser te zijn, die opent ook een topic en zelfde dealer krijgt een pot augurken oid.

• Like 3
Geplaatst

Ik voeg er nog eentje aan toe,

vond in m'n oorspronkelijke ontwerp dat de URL van de Kiaclub er wat bekaaid af kwam

en zou wat nadrukkelijker willen wijzen op onze onafhankelijke positie ten opzichte van Kia Motors Nederland.

pluim3.jpg

Deze vind ik wel leuk. Dekt in zijn geheel de lading.

Geplaatst

Niet zo zwaar tillen aan zo'n pluimpje. Dealer doet het goed, iemand opent er een topic over en mag een pluim uitdelen. Zelfde dealer blijkt bij de volgende klant een azijnpisser te zijn, die opent ook een topic en zelfde dealer krijgt een pot augurken oid.

Precies, dat was de insteek !

• Like 1
Geplaatst

Dat snap ik. Wat ik probeerde te zeggen is dat het geven van de pluim dus erg persoonlijk is en steeds gebaseerd is op eigen ervaringen.

Desalniettemin, ik vind de pluim van GreyGriffin inderdaad erg leuk. Hij mag van mij wel iets breder en minder hoog. Bijvoorbeeld: laat het woord Pluim weg en zet het gezichtje met duim rechts langs de tekst "Deze Kia dealer krijgt een". Dan kun je het onderste deel omhoog halen.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Vooruit dan, ik neem de suggestie van Patrick nog even mee, maar dan met een kleine variant,

die typografisch beter uitkomt. Maar hierna houd ik er mee op, want het begint mij uhhh...

rood en geel voor de ogen te dansen...

pluim5.jpg

Geplaatst

Doen we deze !

Maak ook even (!) een augurk variant voor het duimpje naar beneden (groen bijv..) en dan is iedereen blij en tevree :wink:

• Like 1
Geplaatst

Het KIA embleem zit niet precies in het midden tussen "deze" en "dealer".

Sorry voor het kritisch zijn

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hoi Iwan,

Het Kia-logo moet ook niet in het midden, want Kiadealer is één woord! En kritiek mag van mij altijd.

Geplaatst

Misschien toch handig een paar voorwaarden te stellen aan zo'n pluim, anders staat dalijk je forum vol met die dingen terwijl de dealer niks anders doet dan wat hij moet doen, namelijk gewoon z'n werk.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Op speciaal verzoek van Bigwade nog even een 'razzie-versie', of 'Loden Loeki', of 'augurken-uivoering'.

Ik denk niet dat er veel dealers zijn die deze variant in de showroom zullen ophangen.

pluim6.jpg

Geplaatst

Hoi Iwan,

Het Kia-logo moet ook niet in het midden, want Kiadealer is één woord! En kritiek mag van mij altijd.

Hey Grey,

Dan moet het Kia-dealer zijn. Net zoals je zelf Kia-logo zei, en niet Kialogo

Google maar eens. En verander desnoods Kia in een willekeurig ander merk zoals Philips, Mercedes, Opel of wat dan ook.

Dus wellicht dat dit komt omdat om een naam gaat?

Want autodealer schrijf je wél aan elkaar.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Dag Iwan,

Ik had vroeger een Engelse leraar die graag en vaak riep: "Hyphenation is always right".  De goede man bedoelde dat je het koppelteken

maar moest gebruiken als je niet zeker wist of een samengesteld woord aan elkaar diende te worden geschreven of niet.

In het Nederlands gaat die vlieger niet op. Hier wordt het koppelteken vaak ingevoegd als verduidelijking. Kia-dealer ziet er wat

overzichtelijker uit dan Kiadealer. Maar volgens de taalpuristen mag dat eigenlijk niet. Ik handel vaak maar een beetje volgens de wetten

van eigen inzicht, maar dat vindt het maandblad Onze Taal niet goed.

(Kijk even hier: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/samenstelling  bij samenstellingen met een naam, voorbeeld: Rabobankrekening,

soms staat er dat het koppelteken OOK mag, dus het blijft een moeilijke materie).

Ik heb je suggestie gevolgd en in mijn ontwerpjes voor de Pluim het Kia-logo (of Kialogo...) naar het midden verschoven. Voor mijn

gevoel klopt er dan iets niet. Zullen we het houden op een kwestie van smaak?

Maar ik ben zo plooibaar als een opwaaiend zomerrokje: als de meerderheid kiest voor 'midden' dan zal ik dat aanpassen. Zo gebeurd!

Geplaatst

lekker eigenwijs uit het midden laten staan.

@CN, je hebt wel gelijk de prestatie moet wel buitengewoon zijn (+/-)

Geplaatst

Hierbij nog een ontwerp

2mxpon7.png

En een vernieuwde met een echte pluim:

zxpu05.png

'Echte' ervaringen klinkt mij vreemd in de oren. Het zijn toch ervaringen van de enige echte èn onafhankelijke KiaClub.....?
  • Like 2
Geplaatst

Beide heren hebben uitstekende ontwerpen laten zien.

• Like 1
Geplaatst

'Echte' ervaringen klinkt mij vreemd in de oren. Het zijn toch ervaringen van de enige echte èn onafhankelijke KiaClub.....?

Ja hij had beter gekund qua tekstuele invulling, dat wel!

Geplaatst

Zeker is tekst belangrijk, maar het ging mij ook om het totale plaatje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...