Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal. 

Mijn naam is Sascha, ben nieuw hier.

Vandaag heb ik een testrit gemaakt in een Kia Sportage 2.0 benzine uit 2005.

Auto is volledig dealer onderhouden en komt meet een onderhoudsbeurt, nieuwe banden, nieuwe distributieriem, 6 manden bovag garantie, kia pech hulp en compleet rijklaar. 

Auto rijd echt heerlijk. Op snelweg bij 130km/h kwam een zoomend geluid van ergens, ongeveer 5 sec lang, daarna was het weg.

Mijn enige angst is de koppeling. Namelijk deze pakt cm of 2 vanaf de vloer, dus gelijk. 

Nou zegt de ene het is goed en de ander zegt niet goed. 

Na mijn weet slipt de koppeling niet, dit getest door 80km/h te rijden in de 5de versnelling en vol gas geven.

Heeft er iemand ervaring hiermee? Dit is de hydraulische koppeling en zou het kunnen zijn dat er cilinder defect is?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Geplaatst

Zoemende geluid heb je daarna niet meer gehoord?
Ik zou met de dealer afspreken dat je de koppeling niet vertrouwd en dit laten vastleggen voor vervolg.

2cm vanaf de bodemplaat en ingrijpen van de koppeling is wel snel maar hoeft geen reden te zijn.

Succes met je keuze.

Geplaatst

Hallo allemaal. 

Mijn naam is Sascha, ben nieuw hier.

Vandaag heb ik een testrit gemaakt in een Kia Sportage 2.0 benzine uit 2005.

Auto is volledig dealer onderhouden en komt meet een onderhoudsbeurt, nieuwe banden, nieuwe distributieriem, 6 manden bovag garantie, kia pech hulp en compleet rijklaar. 

Auto rijd echt heerlijk. Op snelweg bij 130km/h kwam een zoomend geluid van ergens, ongeveer 5 sec lang, daarna was het weg.

Mijn enige angst is de koppeling. Namelijk deze pakt cm of 2 vanaf de vloer, dus gelijk. 

Nou zegt de ene het is goed en de ander zegt niet goed. 

Na mijn weet slipt de koppeling niet, dit getest door 80km/h te rijden in de 5de versnelling en vol gas geven.

Heeft er iemand ervaring hiermee? Dit is de hydraulische koppeling en zou het kunnen zijn dat er cilinder defect is?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Hoi,

Als je helemaal dol bent van deze auto, laat hem dan even ANWB keuren VOOR aankoop.

Voorkomt een hoop trammelant.

Kosten kun je eventueel delen met de verkoper.

Succes !

.

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties. 

Zoomend geluid is niet meer terug gekomen, wel soort kleine schuur geluiden tijdens lage snelheid in de 1ste en 2de versnelling. 

Dus ik denk snel dat de druklager aan zijn einde is.

Auto komt wel met 6 manden bovag garantie, maar dat kan later discussie worden, want dat kunnen ze onder slijtage gooien en dan zijn de kosten voor mij.

Tijdens proefrit sloeg de auto af bij de stoplichten, zo irritant laag pakt die koppeling, tot dat ik eventjes rekening me ging houden. Verder rijdt auto goed, en schakelde zonder problemen.

Net de dealer gebeld, en die zei dat ze tijdens onderhoudsbeurt auto volledig gaan na kijken, maar ja gisteren was die koppeling in hun ogen gewon goed.

Nu is effen afwachten of ze wat gaan tegen komen.

Wat me nog opviel is dat de brandstof meter erg snel naar beneden zakt  :sweatdrop:

Bedankt

Geplaatst

De banden zijn heel belangrijk bij dit model, kumho's slibberen als een dolle, michelins doen het prima!.

Aankoopkeuring is handig, al zou ik niet zo bang zijn met 6 maanden Bovag garantie.

Ik moet zeggen dat de koppeling altijd laag zit en in het begin wennen is, ik kan er nu(na 4 maanden) goed mee over weg ;)

Beestje rijd 1 op 9 a 10.... tis niet meer :)

Hij bevalt mij wel prima!

Geplaatst

Beste Erik,

Dus bij jou zit koppeling ook erg laag dan? Deze pakt eigenlijk gelijk zodra je een beetje los laat.

Auto staat nu inderdaad op kumho banden, trouwens heel veel sportage modellen op die banden gezien. Ik wil toch andere velgen hebben van 18 of 19 inch.

Met de verbruik 1:9 of 1:10 kan ik mee leven  :-), auto is best wel zwaar, voel je ook tijdens optrekken, rijdt echt heerlijk.

Groot verschil met mijn vorige mini cooper, maar dat het niet meer wordt dan dat qua verbruik.

Bovag garantie is leuk maar ik hoor van veel mensen dat als de garage gebrek aan slijtage gooit dan heb je eigenlijk niets aan, kan discussie worden.

Bedankt, ben nu iets meer geruststellend  :wink:

• Like 1
Geplaatst

Nogmaals, laat de auto even keuren, ben je van alle onzekerheid af.

Het is geen pak suiker wat je koopt en zo'n keuring is iets van 175,-

Ik heb mijn Idea 1 maand voor afloop Bovag garantie laten keuren en alles is keurig opgelost.

In geval van koppeling zou ik die keuring vooraf doen.

Heb zelf een zwarte SP2 gehad en de koppeling zat zeker niet onderin.

Wel had ik constant ruzie met bak EN koppeling na 20 jaar automaat rijden :wink:

Geplaatst

Als je het zeker wilt weten zou ik over de €175,- niet na hoeven denken

Geplaatst

Omdat de dealer heeft belooft auto goed na te kijken en alle mankementen die ze tegen komen op te lossen , voor dat deze geleverd wordt,  wil ik ook hier de kans voor geven voor dat ik de onafhankelijke aankoopkeuring aanvraag.

Ik heb veel sportage modellen gezien en met paar autobedrijven gesproken maar niemand van hun kwam zo betrouwbaar over als deze dealer. 

Nergens kon ik zo een scherpe prijs krijgen met zo veel service op de auto, tevens is de auto volledig dealer onderhouden.

Normaal gesproken op occasions boven 4500 euro hoort 6 manden bovag garantie, maar bij de meeste autobedrijven moet je hiervoor apart bovenop vraagprijs betalen.

Sommigen willen niets weten van de garantie, en dat zegt al genoeg over betrouwbaarheid van de auto.  

Ondanks hoge kmstand rijdt deze sportage echt goed, en op een tweedehands auto kan je gelijk zien of deze misbruikt was.

Als de auto geleverd wordt mag ik nog een proefrit maken om zeker te weten dat alles opgelost is en krijg ik een rapport bij :-)   

Geplaatst

Schuurgeluiden die je hoort zijn resonantie van de gewichten op je bak.

Daar waar de kabels opkomen...

Is een modi voor maar is ook zelf op te lossen.

De veren in de koppelingsplaat willen dit geluid ook wel eens veroorzaken.

Sportage 3 heeft daar ook last van.

Niets ernstigs overigens. Wordt hij wel oud om. :wink:

Geplaatst

Schuurgeluiden die je hoort zijn resonantie van de gewichten op je bak.

Daar waar de kabels opkomen...

Is een modi voor maar is ook zelf op te lossen.

De veren in de koppelingsplaat willen dit geluid ook wel eens veroorzaken.

Sportage 3 heeft daar ook last van.

Niets ernstigs overigens. Wordt hij wel oud om. :wink:

Bedankt voor je reactie, dus ik hoef mee geen zorgen te maken? :)

Geplaatst

Gisteren was het zo ver, mocht ik eindelijk mijn sportage ophalen.

Auto was geleverd met grote beurt inc. distributie en multie riem set, nw. apk en alles wat erbij hoorde. Nieuwe banden, draagarm rubbers, olie, filters, bougies, remmen en internationaal kia pechhulp enz..

Dealer heeft mij overtuigt mocht de auto geborgen gebreken hebben, dat er alles netjes opgelost zal worden met de bovag garantie :-) en de koppeling is gecheckt en blijkt ok te zijn, natuurlijk na effen rijden raak je gewend aan.  

Dus gelijk volle tank en een ritje naar noord brabant gemaakt om de verbruik te testen, want na zo veel reviews die ik had gelezen was het een beetje onduidelijk omdat mensen kijken naar de board computer verbruik, wat uit mijn ervaring niet klopt.

Ik reed met max 100km/h +5 personen in de auto, en op tijd schakelen, boordcomputer gerest en deze gaaf aan 8.5 liter per 100/km.

Precies na dat ik 102 snelweg km verder was, ging ik veer volle tank gooien, na dat 7,6 liter in de tank kwam was deze vol. Dus mijn verbruik met de sportage is 7,6l op 102km  :punk:

Helemaal niet verkeerd voor zo een zware en hoge auto.

Zoomend geluid komt van de wind tussen 110 en 130km/h en dat is soms, staat er aan hoe de wind waait, en mijn vermoeden is dat er komt door pushbar of de sidebars.

Verder ben ik er zeer tevreden over mijn aankoop. 

Bedankt allemaal :whistling:

Geplaatst

Mooi dat je dealer de aflevering goed heeft verzorgd. En voor jou een geruststelling dat, bij eventuele problemen, dit ook goed opgelost gaat worden. Ik zou me in jouw positie totaal geen zorgen maken en heerlijk gaan rijden met je Sportage.

Heel veel veilige kilometers gewenst.

Geplaatst

Auto was geleverd met grote beurt inc. distributie en multie riem set, nw. apk en alles wat erbij hoorde. Nieuwe banden, draagarm rubbers, olie, filters, bougies, remmen en internationaal kia pechhulp enz..

Dealer heeft mij overtuigt mocht de auto geborgen gebreken hebben, dat er alles netjes opgelost zal worden met de bovag garantie :-) en de koppeling is gecheckt en blijkt ok te zijn, natuurlijk na effen rijden raak je gewend aan.  

Netjes hoor !

Van Harte !

Hebben we al beeld ?

.

Geplaatst

Danke je wel, beelden genoeg maar geen idee hoe je ze moet hier zetten haha

Je kunt ze in je garage zetten.

Op een normale computer in de menubalk "garage"

Je kunt ze ook bij een gratis iets als photobucket.com plaatsen en dan die link hier plaatsen

Geplaatst

Je kunt ze in je garage zetten.

Op een normale computer in de menubalk "garage"

Je kunt ze ook bij een gratis iets als photobucket.com plaatsen en dan die link hier plaatsen

Bedankt voor de hulp, volgens mij is het gelukt als het goed is.

Geplaatst

Veel plezier met je aankoop.

wij gaan de onze morgen ophalen bij de dealer

• 4 weken later...
Geplaatst

Beste Erik,

Dus bij jou zit koppeling ook erg laag dan? Deze pakt eigenlijk gelijk zodra je een beetje los laat.

Auto staat nu inderdaad op kumho banden, trouwens heel veel sportage modellen op die banden gezien. Ik wil toch andere velgen hebben van 18 of 19 inch.

Met de verbruik 1:9 of 1:10 kan ik mee leven  :-), auto is best wel zwaar, voel je ook tijdens optrekken, rijdt echt heerlijk.

Groot verschil met mijn vorige mini cooper, maar dat het niet meer wordt dan dat qua verbruik.

Bovag garantie is leuk maar ik hoor van veel mensen dat als de garage gebrek aan slijtage gooit dan heb je eigenlijk niets aan, kan discussie worden.

Bedankt, ben nu iets meer geruststellend  :wink:

Heb evt nog 18 inch liggen met goede winterbanden... Auto is inmiddels weg ....

Geplaatst

Heb evt nog 18 inch liggen met goede winterbanden... Auto is inmiddels weg ....

Danke je voor je aanbod, heb nu wat problemen met trillingen bij 100km/h en de dealer is nog op zoek naar de oorzaak. Heb je wat foto's?  

• 4 weken later...
Geplaatst

Hoi Sascha ,mijn 2008 sportage trilt ook tussen de 80 en 100. Banden opnieuw gebalanceert,subframe voor en achter op speling laten checken maar niks gevonden. Hoe gaat het bij jou? Groeten,marc

Geplaatst

Hoi Sascha ,mijn 2008 sportage trilt ook tussen de 80 en 100. Banden opnieuw gebalanceert,subframe voor en achter op speling laten checken maar niks gevonden. Hoe gaat het bij jou? Groeten,marc

Geplaatst

De oorzaak bleek te zijn in het versnelingsbak. Deze is wel onder de bovag garantie vervangen gelijk samen met koppeling. Maar nu bibert de auto tijdens het optrekken en rijden, niet zo erg veel meer maar toch, waardoor de rijplezier niet zo lekker meer is. Dealer weigert verder te gaan zoeken omdat er zo veel vervangen is onder de garantie. Had met auto aankoop nieuwe voorbanden mee maar na de laatste bezoek dealer zijn mijn nieuwe voorbanden vervangen voor twee oude :( en weet niet of de nieuwe trillingen hierdoor komen. Als je auto trillt chek effe banden en dan is oorzak de bak of wliegmassa wiel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...