MichelM Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Hoi, Onze Kia van 2013 met origineel ingebouwd navigatiesysteem geeft problemen. Sinds een tijdje lijkt het of het touchscreen niet goed meer werkt. Indien een toets wordt aangetikt wordt de bovenliggende toets geactiveerd. Heel onhandig en niet te gebruiken. De dealer heeft onlangs de firmware geupdate maar dit heeft niet het gewenste resultaat gebracht. Verder werkt de navigatie en audio prima. Nu heb ik begrepen dat de garantie op de navigatie/audio maar 3 jaar geldig is. De auto is nu 3 jaar en 3 maanden oud. Ik heb verder begrepen dat een ruilunit rond de 700 euro kosten. Dat heb ik dus heel erg veel moeite mee. Graag had ik reacties ontvangen of er andere eigenaren dit probleem hebben meegemaakt en of er oplossingen voor zijn? Vriendelijke groet, Michel Quote
Murcielaygo Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Kun je in de settings niet ergens je scherm opnieuw kalibreren? Dat lijkt hier aan de hand te zijn... Quote
Smart Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Kia hanteert een redelijke coulance regeling, ook ná 3 jaar. Quote
jemk187 Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Dit is ook mijn ervaring bij onze ceed uit 2013. Moet de auto morgen toch naar de garage brengen zal het gelijk eens navragen. Quote
Guest Stief Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Bij dit soort schermen komt het overigens wel eens voor dat er ergens iets knelt. Bijvoorbeeld kruimels, korreltje zand of zo dat dan net op een vervelende plek tussen het scherm en de kunstof delen vast zit. Hierdoor kun je rare touch feedback krijgen. Heb het bjj de SP3 van een vriend meegemaakt. Hij zat ook buiten de garantie, dealer bood voor 615,- aan de unit te vervangen. Uiteindelijk zelf gefixt door de unit te demonteren en eens grondig schoon te maken. Wil niet zeggen dat jij ditzelfde probleem hebt overigens. Quote
jemk187 Posted March 29, 2016 Posted March 29, 2016 Auto net weer opgehaald bij de dealer en ze gaan een nieuwe unit bestellen. Helaas het trekken van de auto naar links er rechts nog niet opgelost, dit gaan ze met iemand van Kia rayon Noord Holland bespreken. Quote
Guest Warmentuuter Posted March 29, 2016 Posted March 29, 2016 Auto net weer opgehaald bij de dealer en ze gaan een nieuwe unit bestellen. Helaas het trekken van de auto naar links er rechts nog niet opgelost, dit gaan ze met iemand van Kia rayon Noord Holland bespreken. Dan wordt nu toch aan het probleem gewerkt. Quote
LJ01 Posted August 13, 2016 Posted August 13, 2016 Ik heb ook problemen met mijn unit sinds mijn CD er niet meer uit kon en de dealer deze eruit heeft gehaald (had achteraf beter de CD erin kunnen laten zitten want dan zou ik minder problemen hebben en had mij EUR 100 bespaard). Krijg nu elke 10 seconden een melding met een piep. Aangezien mij dit niet nog eens EUR 600 waard is (het is al mijn tweede unit en de garantie houdt blijkbaar niet in dat de unit 3 jaar mee moet gaan) laat ik het voorlopig zitten. Wel vind ik de logica van KIA een beetje vreemd. Men zegt namelijk dat men geen verstand heeft van software (en zeker niet van CD spelers e.d.) terwijl men auto's verkoopt met software en een CD speler erin. Als dus maar iets gebeurt dan krijg je geen andere optie dan een nieuwe unit. Quote
Kiaad Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Kun je in de settings niet ergens je scherm opnieuw kalibreren? Dat lijkt hier aan de hand te zijn... Duidelijk een geval van calibreren, je hebt daar helemaal gelijk in. Er zal wel ergens een reset mogelijk zijn en vanaf dat punt kom je in het calibreren terecht, meesta; is dat alle hoeken en het midden wat je moet aanraken . Quote
Da_JoJo Posted August 18, 2016 Posted August 18, 2016 scherm calibreren gaat alleen in de fabrieksmode of via hack de .exe van het calibratieprogramma opstarten. Dit zou de garage moeten kunnen doen. Maar zoals eerder vermeld zou ik eerst even kijken of er niks tussen de rand van het scherm zit. Quote
Recommended Posts