Gast longbigbear Geplaatst 5 April, 2016 Geplaatst 5 April, 2016 mijn buiten temperatuur op het dashboard staat ineens op fahrenheid ! hoe verander ik dit weer terug naar Celsius ? Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 5 April, 2016 Geplaatst 5 April, 2016 Instructieboekje Picanto, pagina 4/50: 'Selecteer om de weergegeven eenheid van de buitentemperatuur (C/F) te veranderen de actieradiusmodus van de tripcomputer en houd vervolgens de toets RESET ten minste 5 seconden ingedrukt". Quote
Gast longbigbear Geplaatst 5 April, 2016 Geplaatst 5 April, 2016 Instructieboekje Picanto, pagina 4/50: 'Selecteer om de weergegeven eenheid van de buitentemperatuur (C/F) te veranderen de actieradiusmodus van de tripcomputer en houd vervolgens de toets RESET ten minste 5 seconden ingedrukt". dat had ik ook gezien ,maar krijg de temp verandering niet te zien. of moet niet goed gekeken of gedrukt op het stuur ? Quote
xtra40 Geplaatst 5 April, 2016 Geplaatst 5 April, 2016 in je boekje hoofdstuk 4 pagina 51 staat uitenthermometer (indien van toepassing) Deze stand geeft de buitentemperatuur aan.De thermometer loopt van -40°C tot 60°C (-40°F tot 140°F). Om de eenheid waarin de temperatuur wordt weergegeven te wijzigen (°C ↔ °F), moet de toets TRIP gedurende meer dan 1 seconde in deze stand worden ingedrukt. Quote
Gast longbigbear Geplaatst 6 April, 2016 Geplaatst 6 April, 2016 in je boekje hoofdstuk 4 pagina 51 staat uitenthermometer (indien van toepassing) Deze stand geeft de buitentemperatuur aan. De thermometer loopt van -40°C tot 60°C (-40°F tot 140°F). Om de eenheid waarin de temperatuur wordt weergegeven te wijzigen (°C ↔ °F), moet de toets TRIP gedurende meer dan 1 seconde in deze stand worden ingedrukt. vanmorgen nog even gekeken, van alles geprobeerd ,via de knoppen op het stuur ,weet alleen niet of climat control ook op fahrenheid staat ? Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 April, 2016 Geplaatst 6 April, 2016 Iets wat hierboven niet naar voren lijkt te komen; EERST de buitentemperatuur "voor" zetten. Dan de knop waarmee je dat gedaan hebt ingedrukt houden. Dat lang vasthouden heeft namelijk verschillende functies afhankelijk van wat je in beeld hebt; bij de dagtellers reset je die, bij "Eco" zet je de schakelindicator aan en uit en bij de thermometer kies je tussen °C en F. Quote
Gast longbigbear Geplaatst 6 April, 2016 Geplaatst 6 April, 2016 Iets wat hierboven niet naar voren lijkt te komen; EERST de buitentemperatuur "voor" zetten. Dan de knop waarmee je dat gedaan hebt ingedrukt houden. Dat lang vasthouden heeft namelijk verschillende functies afhankelijk van wat je in beeld hebt; bij de dagtellers reset je die, bij "Eco" zet je de schakelindicator aan en uit en bij de thermometer kies je tussen °C en F. zie foto , welke knop werkt , of zit ik helemaal verkeerd. er komt geen tempen oa eco naar voren ? Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 April, 2016 Geplaatst 6 April, 2016 Ik verwacht TRIP, tenminste als er op het dashboard niet nog een knopje zit. Ik heb een wat oudere Picanto, waarbij CC nog geen optie was; ik heb dus knoppen voor radio en BT op die plek. Quote
Gast longbigbear Geplaatst 6 April, 2016 Geplaatst 6 April, 2016 Ik verwacht TRIP, tenminste als er op het dashboard niet nog een knopje zit. Ik heb een wat oudere Picanto, waarbij CC nog geen optie was; ik heb dus knoppen voor radio en BT op die plek. of er nog een kopje zit , geen idee. het is een picanto sportine 2015 . kan zijn dat de knopjes er iets anders uitzien , dit is namelijk een foto van internet . Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 April, 2016 Geplaatst 6 April, 2016 Nog een plaatje van internet dan Bovenin de meest rechter meter, normaal enkel de benzinemeter, zit dus een knopje bij mijn 2012 Picanto. Maar ik denk dat je met TRIP door de BC kunt "bladeren", dus dat lijkt mij de gezochte knop. Quote
Gast longbigbear Geplaatst 6 April, 2016 Geplaatst 6 April, 2016 Nog een plaatje van internet dan Bovenin de meest rechter meter, normaal enkel de benzinemeter, zit dus een knopje bij mijn 2012 Picanto. Maar ik denk dat je met TRIP door de BC kunt "bladeren", dus dat lijkt mij de gezochte knop. zal morgen even kijken , volgen foto ( internet ) zit er een knopje ,wel vreemd dan dat setting ineens veranderd zijn. heb wel eens meer problemen met mijn grote handen/ vingers en al die knopjes op het stuur ! weet namelijk niet of deze foto klopt, auto staat niet voor de deur met andere foto verkeerde foto aangepast . Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 April, 2016 Geplaatst 6 April, 2016 Als je gewend bent je handen op de spaken te laten rusten kun je idd per ongeluk op knopjes drukken... We horen het morgen dan wel. Dashboard van de foto lijkt mij van een Rio, maar kan me vergissen... Quote
Gast longbigbear Geplaatst 11 April, 2016 Geplaatst 11 April, 2016 Als je gewend bent je handen op de spaken te laten rusten kun je idd per ongeluk op knopjes drukken... We horen het morgen dan wel. Dashboard van de foto lijkt mij van een Rio, maar kan me vergissen... er zit inderdaad een knopje ,kan je iets uit trekken en draaien . er gebeurd niets. zal het wel in in de garage vragen al hij voor de kleine beurt gaat. Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 April, 2016 Geplaatst 11 April, 2016 Dat knopje moet je indrukken, niet trekken of draaien. Quote
Gast longbigbear Geplaatst 14 April, 2016 Geplaatst 14 April, 2016 Dat knopje moet je indrukken, niet trekken of draaien. ook geprobeerd, doet niets of ik doe iets fout. Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 April, 2016 Geplaatst 14 April, 2016 Vreemd. Dus als ik het goed begrijp kun jij NIET door de diverse opties op het display "scrollen"? Quote
Gast longbigbear Geplaatst 14 April, 2016 Geplaatst 14 April, 2016 Vreemd. Dus als ik het goed begrijp kun jij NIET door de diverse opties op het display "scrollen"? ik start de motor anders doet het dashboard niets, dan kan ik wel scrollen met de knoppen op het stuur , geen temperatuur. met knopje bij de meter gebeurd niets ? of ik nu iets uit trek draai of indrukt ! Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 April, 2016 Geplaatst 14 April, 2016 Dan lijkt mij dat jouw auto geen buitenthermometer heeft... Quote
Vfrood Geplaatst 14 April, 2016 Geplaatst 14 April, 2016 zie foto , welke knop werkt , of zit ik helemaal verkeerd. er komt geen tempen oa eco naar voren ? Linksboven trip... hierop kun je herhaaldelijk drukken maar krijg je geen temperatuur te zien. Alleen km, km, nog te rijden km, huidig verbruik (balkje), verbruik in l/100 km, (uit het hoofd gezegd) rechtsboven knopje voor max snelheid/cruisecontrol, midden knopje om snelheid vast te zetten of te verhogen/verlagen, linksonder zet je een teller op nul, rechtsonder selecteer je of je cruiscontrol/max snelheid wilt. Hier zou nog een optie op kunnen zitten om de temperatbuur te veranderen. En de sportsline heeft een buitentemperatuurmeter!! Er verschijnen zelfs knipperende symbolen bij als het erg koud is/wordt Ow ja.... start de motor en doe je veiligheidsgordel om Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 April, 2016 Geplaatst 14 April, 2016 dan kan ik wel scrollen met de knoppen op het stuur , geen temperatuur. Ik lees het net nog eens, icm de reactie van vfrood. En nu vraag ik me af; je kunt de temperatuur niet "voor" zetten, maar TOCH zeg je dat die op F staat ipv °C? Wanneer zie je dat dan? En met de opmerking hierboven erbij; probeer eens op [Reset] te drukken als de temperatuur zichtbaar is... Quote
Gast longbigbear Geplaatst 14 April, 2016 Geplaatst 14 April, 2016 Ik lees het net nog eens, icm de reactie van vfrood. En nu vraag ik me af; je kunt de temperatuur niet "voor" zetten, maar TOCH zeg je dat die op F staat ipv °C? Wanneer zie je dat dan? En met de opmerking hierboven erbij; probeer eens op [Reset] te drukken als de temperatuur zichtbaar is... temperatuur stond ineens op F, maar ziet hem niet via scrollen, temp is constant zichtbaar op dashboard. Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 April, 2016 Geplaatst 14 April, 2016 Ah, dat is dan ineens heel anders bij de nieuwere Picanto's. Dan moet er toch iets in het boekje staan lijkt mij; dat moet ook aangepast zijn dan... Quote
Gast longbigbear Geplaatst 14 April, 2016 Geplaatst 14 April, 2016 Ah, dat is dan ineens heel anders bij de nieuwere Picanto's. Dan moet er toch iets in het boekje staan lijkt mij; dat moet ook aangepast zijn dan... temp heeft altijd op C gestaan , vorige week stond hij ineens op F Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 14 April, 2016 Geplaatst 14 April, 2016 Ik zie het staan in de rechter teller C van Celcius en F van Fahrenheit, Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.