Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

buiten temperatuur op dasbord

Aanbevolen Berichten

Gast longbigbear
Geplaatst

mijn buiten temperatuur op het dashboard staat ineens op fahrenheid !

hoe verander ik dit weer terug naar Celsius ?

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Instructieboekje Picanto, pagina 4/50:

'Selecteer om de weergegeven eenheid van de buitentemperatuur (C/F) te veranderen de actieradiusmodus van de tripcomputer en houd vervolgens de toets RESET ten minste 5 seconden ingedrukt".

Gast longbigbear
Geplaatst

Instructieboekje Picanto, pagina 4/50:

'Selecteer om de weergegeven eenheid van de buitentemperatuur (C/F) te veranderen de actieradiusmodus van de tripcomputer en houd vervolgens de toets RESET ten minste 5 seconden ingedrukt".

dat had ik ook gezien ,maar krijg de temp verandering niet te zien.

of moet niet goed gekeken of gedrukt op het stuur ?

Geplaatst

in je boekje hoofdstuk 4 pagina 51 staat 

uitenthermometer (indien van toepassing)

Deze stand geeft de buitentemperatuur aan.
De thermometer loopt van -40°C tot 60°C (-40°F tot 140°F).

Om de eenheid waarin de temperatuur wordt weergegeven te wijzigen (°C °F), moet de toets TRIP gedurende meer dan 1 seconde in deze stand worden ingedrukt. 

Gast longbigbear
Geplaatst

in je boekje hoofdstuk 4 pagina 51 staat 

uitenthermometer (indien van toepassing)

Deze stand geeft de buitentemperatuur aan.

De thermometer loopt van -40°C tot 60°C (-40°F tot 140°F).

Om de eenheid waarin de temperatuur wordt weergegeven te wijzigen (°C °F), moet de toets TRIP gedurende meer dan 1 seconde in deze stand worden ingedrukt. 

vanmorgen nog even gekeken, van alles geprobeerd ,via de knoppen op het stuur ,weet alleen niet of climat control ook op fahrenheid staat ?

Geplaatst

Iets wat hierboven niet naar voren lijkt te komen; EERST de buitentemperatuur "voor" zetten. Dan de knop waarmee je dat gedaan hebt ingedrukt houden.

Dat lang vasthouden heeft namelijk verschillende functies afhankelijk van wat je in beeld hebt;

bij de dagtellers reset je die, bij "Eco" zet je de schakelindicator aan en uit en bij de thermometer kies je tussen °C en F.

Gast longbigbear
Geplaatst

Iets wat hierboven niet naar voren lijkt te komen; EERST de buitentemperatuur "voor" zetten. Dan de knop waarmee je dat gedaan hebt ingedrukt houden.

Dat lang vasthouden heeft namelijk verschillende functies afhankelijk van wat je in beeld hebt;

bij de dagtellers reset je die, bij "Eco" zet je de schakelindicator aan en uit en bij de thermometer kies je tussen °C en F.

zie foto , welke knop werkt , of zit ik helemaal verkeerd.

er komt geen tempen oa eco naar voren ?

kia-picanto-1-2-cvvt-sportsline-16841229

Geplaatst

Ik verwacht TRIP, tenminste als er op het dashboard niet nog een knopje zit. Ik heb een wat oudere Picanto, waarbij CC nog geen optie was; ik heb dus knoppen voor radio en BT op die plek.

Gast longbigbear
Geplaatst

Ik verwacht TRIP, tenminste als er op het dashboard niet nog een knopje zit. Ik heb een wat oudere Picanto, waarbij CC nog geen optie was; ik heb dus knoppen voor radio en BT op die plek.

of er nog een kopje zit , geen idee.

het is een picanto sportine 2015 .

kan zijn dat de knopjes er iets anders uitzien , dit is namelijk een foto van internet .

Geplaatst

Nog een plaatje van internet dan :wink:

kia_picanto_5-door_51.jpeg

Bovenin de meest rechter meter, normaal enkel de benzinemeter, zit dus een knopje bij mijn 2012 Picanto.

Maar ik denk dat je met TRIP door de BC kunt "bladeren", dus dat lijkt mij de gezochte knop.

Gast longbigbear
Geplaatst

Nog een plaatje van internet dan :wink:

4y9yp1zbzh17_600.jpg

Bovenin de meest rechter meter, normaal enkel de benzinemeter, zit dus een knopje bij mijn 2012 Picanto.

Maar ik denk dat je met TRIP door de BC kunt "bladeren", dus dat lijkt mij de gezochte knop.

zal  morgen even kijken , volgen foto ( internet ) zit er een knopje ,wel vreemd dan dat setting ineens veranderd zijn.

heb wel eens meer problemen met mijn grote handen/ vingers en al die knopjes op het stuur !

weet namelijk niet of deze foto klopt, auto staat niet voor de deur 

met andere foto 

verkeerde foto aangepast .

Geplaatst

Als je gewend bent je handen op de spaken te laten rusten kun je idd per ongeluk op knopjes drukken...

We horen het morgen dan wel.

Dashboard van de foto lijkt mij van een Rio, maar kan me vergissen...

Gast longbigbear
Geplaatst

Als je gewend bent je handen op de spaken te laten rusten kun je idd per ongeluk op knopjes drukken...

We horen het morgen dan wel.

Dashboard van de foto lijkt mij van een Rio, maar kan me vergissen...

er zit inderdaad een knopje ,kan je iets uit trekken en draaien .

er gebeurd niets.

zal het wel in in de garage vragen al hij voor de kleine 

beurt gaat.

Gast longbigbear
Geplaatst

Dat knopje moet je indrukken, niet trekken of draaien.

ook geprobeerd, doet niets of ik doe iets fout.

Gast longbigbear
Geplaatst

Vreemd.

Dus als ik het goed begrijp kun jij NIET door de diverse opties op het display "scrollen"?

ik  start de motor anders doet het dashboard niets, dan kan ik wel scrollen met de knoppen op het stuur , geen temperatuur.

met knopje bij de meter gebeurd niets ?

of ik nu iets uit trek draai of indrukt !

Geplaatst

zie foto , welke knop werkt , of zit ik helemaal verkeerd.

er komt geen tempen oa eco naar voren ?

kia-picanto-1-2-cvvt-sportsline-16841229

Linksboven trip... hierop kun je herhaaldelijk drukken maar krijg je geen temperatuur te zien. Alleen km, km, nog te rijden km, huidig verbruik (balkje), verbruik in l/100 km, (uit het hoofd gezegd) rechtsboven knopje voor max snelheid/cruisecontrol, midden knopje om snelheid vast te zetten of te verhogen/verlagen, linksonder zet je een teller op nul, rechtsonder selecteer je of je cruiscontrol/max snelheid wilt. Hier zou nog een optie op kunnen zitten om de temperatbuur te veranderen. En de sportsline heeft een buitentemperatuurmeter!! Er verschijnen zelfs knipperende symbolen bij als het erg koud is/wordt

Ow ja.... start de motor en doe je veiligheidsgordel om :D

Geplaatst

dan kan ik wel scrollen met de knoppen op het stuur , geen temperatuur.

Ik lees het net nog eens, icm de reactie van vfrood. En nu vraag ik me af; je kunt de temperatuur niet "voor" zetten, maar TOCH zeg je dat die op F staat ipv °C?

Wanneer zie je dat dan? En met de opmerking hierboven erbij; probeer eens op [Reset] te drukken als de temperatuur zichtbaar is...

Gast longbigbear
Geplaatst

Ik lees het net nog eens, icm de reactie van vfrood. En nu vraag ik me af; je kunt de temperatuur niet "voor" zetten, maar TOCH zeg je dat die op F staat ipv °C?

Wanneer zie je dat dan? En met de opmerking hierboven erbij; probeer eens op [Reset] te drukken als de temperatuur zichtbaar is...

temperatuur stond ineens op  F, maar ziet hem niet via scrollen, temp is constant zichtbaar op dashboard.

Gast longbigbear
Geplaatst

Ah, dat is dan ineens heel anders bij de nieuwere Picanto's.

Dan moet er toch iets in het boekje staan lijkt mij; dat moet ook aangepast zijn dan...

temp heeft altijd op C gestaan , vorige week stond hij ineens op  F

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ik zie het staan in de rechter teller C van Celcius en F van Fahrenheit,  :lol:

kia_picanto_5-door_51.jpeg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...