Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb mijn vetrektijd op werkdagen ingesteld op 7:00 en 22 graden voorverwarmen. Het is echter regelmatig voorgekomen dat ik merk dat bij vertrek de auto niet is opgewarmd. Onder de EV knop zie ik dan dat de temperatuur dan ineens op 19 graden stond. Dit heb ik niet zelf aangepast. Tot deze week was het nog niet zo erg omdat het 's nachts niet zo koud was, maar nu duiken de temperaturen al serieus ricthing de nul. Maandag dacht ik ook in een warme auto te kunnen stappen, maar was maar weer lauwtjes opgewarmd en stond op 19 graden. Ik weet zeker dat die voorheen op 22 ingesteld stond, dat check ik nu regelmatig. 

Hebben anderen dit ook al ervaren? Goed om te weten als anderen dit ook hebben voordat ik ermee naar de dealer stap.

Geplaatst

@Terp1234 ik meen me ter herinneren dat dit eerder ter sprake kwam, hier of op Tweakers. Iemand constateerde dat elke volgende dag de ingestelde temperatuur steeds een graad lager stond. Zal eens kijken of ik het kan terugvinden. Maar houd het zelf eens bij wat er met de Ingestelde temp gebeurt. Kan best een bug zijn.

Geplaatst

Inderdaad, dat lijkt hetzelfde euvel te zijn. Ongeacht de ingestelde temperatuur tijdens het rijden (staat meestal ook op 22), verandert spontaan de instelling van de voorverwarming. Bij mij is al bijna de procedure ingesleten om voor het einde van een rit de ingestelde temperatuur in het EV menu te checken. Soms zie ik hem dan al versprongen staan en pas ik het weer aan. Bij de volgende beurt (duurt meestal niet lang met dat interval) zal ik het maar melden.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik moet zeggen dat hij het welk lijkt te doen, heb m op 24 graden gezet met het idee dat het dan nog een beetje kan afkoelen als ik ga rijden. Het is warm, hoe warm exact heb ik niet gemeten.

Wat mij meer verbaast, is dat de auto de stroom voor het voorverwarmen via de accu trekt, want mijn auto staat nu toevallig voor te verwarmen en ik zie ineens dat hij ook weer bij gaat laden.

Nou staat ie hier aan een 11kw paaltje, dus misschien kost het meer dan 3kW om m van de ca. 5 graden buitentemperatuur naar 24 graden binnen te krijgen? Hoe dan ook, het leek mij logischer/efficienter als hij enkel direct stroom van de paal zou pakken :( 

Geplaatst

De Kia trekt de stroom voor het verwarmen uit de laadpaal en juist niet uit de accu. het blauwe lampje houdt in dat de lader van de Kia stroom trekt uit het oplaadpunt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...