Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmorgen flink staan stuntelen om de stekker uit de auto te krijgen. Had voorverwarmen geprogrammeerd. Was al klaar. Auto had laadlimiet gisteravond al bereikt. Had eerst de zappi uitgezet (doe ik altijd in de meterkast, sluipverbruik is bijna 1kwh per dag) en toen pas de auto van slot. Stekker zat vast. Paal weer aan. Zappi op rood. Auto zat te wachten op volgende geplande actie. Uiteindelijk na auto uit en aan en gedruk op de knopjes stoppen gepland laden heb ik hem los gekregen na meerdere pogingen. Zappi had melding uitgesteld laden. 5-10’ staan hannesen. Ik was ook al voorverwarmd.

Ik gebruik deze functie zelden. Wat zou de juiste volgorde moeten zijn?

En, hoe kan je de koppeling laten verbreken/overrulen? In de auto of op de paal? Als de zappi op rood staat hoe dan stoppen? Auto vroeg geen stroom want al vol en warm.

Geplaatst
1 kw per dag?!?!?
Bij mij 0.01 per week oid

Heb een separate meter en schrok van verbreken Ik laadt maar eens in de 3 weken of zo dus alleen dan zet ik m aan.
Geplaatst
1 uur terug, The Dude zei:

En, hoe kan je de koppeling laten verbreken/overrulen? In de auto of op de paal? Als de zappi op rood staat hoe dan stoppen? Auto vroeg geen stroom want al vol en warm.

Normaal gesproken gaat de stekker los uit de auto als je de deuren van het slot doet. Op het moment dat je de auto van het slot doet, stopt het laden (als dat nog bezig is) even, en heb je ongeveer 1 minuut de tijd om de stekker eruit te trekken. Doe je dat niet snel genoeg, vergrendelt hij ook weer, en hervat eventueel het laden. Dan moet je opnieuw de auto op slot doen en weer van het slot halen.

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst

Heb een separate meter en schrok van verbreken Ik laadt maar eens in de 3 weken of zo dus alleen dan zet ik m aan.

Dat heb ik ook en laad op dit moment ook niet zo vaak meer. Maar zet hem nooit uit. Ik heb wel een Zappi V1, maar die doet echt nix, behalve het verbruik van zichzelf en mijn huis doorgeven (via de hub).
Geplaatst

1kWh per dag zou ik niet vertrouwen.
Is er niets mis met de bedrading van bijv. de nulleiding?
In de werkplaats van mijn broer bleek dat een "verbruik" te geven van meer dan 2kWh/dag, omdat de meter teruglopende stroom ook optelde.
En die terugloop werd "gewoon" op de andere fases gebruikt, want terugleveren kan hij niet.

Geplaatst
1kWh per dag zou ik niet vertrouwen.
Is er niets mis met de bedrading van bijv. de nulleiding?
In de werkplaats van mijn broer bleek dat een "verbruik" te geven van meer dan 2kWh/dag, omdat de meter teruglopende stroom ook optelde.
En die terugloop werd "gewoon" op de andere fases gebruikt, want terugleveren kan hij niet.

Ik zal het nog eens monitoren hoeveel het is.
Geplaatst
Op 8-12-2020 om 09:53, The Dude zei:

Vanmorgen flink staan stuntelen om de stekker uit de auto te krijgen. Had voorverwarmen geprogrammeerd. Was al klaar. Auto had laadlimiet gisteravond al bereikt. Had eerst de zappi uitgezet (doe ik altijd in de meterkast, sluipverbruik is bijna 1kwh per dag) en toen pas de auto van slot. Stekker zat vast. Paal weer aan. Zappi op rood. Auto zat te wachten op volgende geplande actie. Uiteindelijk na auto uit en aan en gedruk op de knopjes stoppen gepland laden heb ik hem los gekregen na meerdere pogingen. Zappi had melding uitgesteld laden. 5-10’ staan hannesen. Ik was ook al voorverwarmd.

Gewoon deur op een kiertje en binnen 15 seconden de stekker uit de Kia?

Geplaatst

Vanmorgen flink staan stuntelen om de stekker uit de auto te krijgen. Had voorverwarmen geprogrammeerd. Was al klaar. Auto had laadlimiet gisteravond al bereikt. Had eerst de zappi uitgezet (doe ik altijd in de meterkast, sluipverbruik is bijna 1kwh per dag) en toen pas de auto van slot.

Ik ben bang dat hiere iets anders aan de hand is, want 1 kWh per dag (1000 watt-uur per 24 uur) is een constant verbrui van meer dan 40 Watt! Dat is niet nix en als de Zappi dat zou verbruiken is dat meer dan alleen vorstvrij houden; dan is het een kleine kachel. Maar dat is-ie niet, dus is er iets anders aan de hand. Ik adviseer je om er een deskundige naar te laten kijken.
Ik heb er ook een tussenmeter tussen zitten, maar die registreert echt helemaal nix als de auto er niet aan hangt.

En verder moet ik je waarschuwen met dit uitzetten. Als je dat doet met de installatieautomaat (de ‘zekering’), dan kan dat ding wel eens kapot gaan van zo vaak schakelen. Daar is die niet op gebouwd. Het is geen aan/uit-schakelaar maar een beveiliging tegen overbelasten.

Stekker zat vast. Paal weer aan. Zappi op rood. Auto zat te wachten op volgende geplande actie. Uiteindelijk na auto uit en aan en gedruk op de knopjes stoppen gepland laden heb ik hem los gekregen na meerdere pogingen. Zappi had melding uitgesteld laden. 5-10’ staan hannesen. Ik was ook al voorverwarmd.

Auto op slot, eventueel een paar tellen wachten, auto van het slot en dan binnen ca. 15 seconde de stekker eruit trekken. In de eerste ca. 15 s na het ontgrendelen van de auto wordt een eventuele laadstroom beperkt tot een veilige waarde waarbij de stekker eruit getrokken kan worden zonder vonken te trekken. In die tijd is de stekker ook ontgrendeld en wordt daarna meteen weer vergrendeld als je ‘m er niet uithaalt.

• Like 2
Geplaatst

Die knop links onder het stuur zou ook moeten werken. Nog nooit geprobeerd, maar ja hij zit er vast niet voor niets

• Like 1
Geplaatst
Op 8-12-2020 om 16:50, The Dude zei:

Ik zal het nog eens monitoren hoeveel het is.

Nu een paar dagen laadpaal "standby" staan. Verbruik is heel anders dan ik in mijn gedachten had en hier heb gemeld. Ik kom nu op 0,04-0,05 kWh/dag. Dus dik 18kWh/jaar = ruim €4/jaar.

Geringe besparing dus om via de zekering de Zappi laadpaal uit en aan te zetten maar als dit slecht is voor de levensduur laat ik hem voor het gemak gewoon maar aan staan.

• Like 3
  • 1 jaar later...
Geplaatst
Op 10-12-2020 om 19:44, zei Sigmasailor:

Gewoon deur op een kiertje en binnen 15 seconden de stekker uit de Kia?

Is dat de truc? Ik heb ook af en toe problemen om de stekker er uit te krijgen. Ik heb thuis een zappi V2, als de auto vol is stop ik de zappi, doe de auto van het slot en probeer de stekker er uit te halen. Gisteren 3 keer auto open en dicht, stekker bleef vast, toen auto los en de deur op een kier en toen ging hij er uit. Schakelaar in auto staat niet op automatisch ( lampje is uit)

Geplaatst
Op 18-4-2022 om 10:52, zei Adrie Koorn:

Is dat de truc? Ik heb ook af en toe problemen om de stekker er uit te krijgen. Ik heb thuis een zappi V2, als de auto vol is stop ik de zappi, doe de auto van het slot en probeer de stekker er uit te halen. Gisteren 3 keer auto open en dicht, stekker bleef vast, toen auto los en de deur op een kier en toen ging hij er uit. Schakelaar in auto staat niet op automatisch ( lampje is uit)

Volgens mij moet je 2 x op 'unlock car'  van afstandbediening klikken om de stekker er zonder probleem uit te krijgen. 

Geplaatst
22 uur geleden, zei Xelanc:

Volgens mij moet je 2 x op 'unlock car'  van afstandbediening klikken om de stekker er zonder probleem uit te krijgen. 

Dat is dan een ander regime als bij mijn MY19. Ik heb ook een Zappi V2 en als ik de stekker eruit wil halen loop ik langs de deur, druk 1x op het knopje en haal de stekker uit de auto. Daarna gaat die vanzelf weer op slot als ik geen deur open doe.

Geplaatst
Op 20-4-2022 om 11:24, zei Xelanc:

Dit is mij ook verteld door de man die mijn Kia kwam afleveren. Geen flauw idee waarom. Heb er tot nu toe ook nog geen problemen mee gehad.

Geplaatst

Mijn e-Niro laat de stekker gewoon los na 1x ontgrendelen. Afstandsbediening of deurklinkknopje maakt hierbij geen verschil. Mijn lader is een Wallbox Pulsar Plus, geen Zappi, maar dat mag 'autozijdig' eigenlijk niet uitmaken.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...