Marjo Geplaatst 25 April, 2016 Geplaatst 25 April, 2016 Blij met de nieuwe wagen. First Edition wit. Wat ze bij de Sp 3 hebben laten liggen, is hier wel opgepakt. O.a stuurt super, zeer stil, geweldige Dab+ radio, multifunctioneel scherm, digitale snelheidsmeter, betere stoelen en .......zuiniger. Moest in het begin wennen aan de neus, maar vind hem nu veel eigentijdser en stoerder dan de Sp3. Wat zijn jullie ervaringen ? 3 1 Quote
bigwade Geplaatst 25 April, 2016 Geplaatst 25 April, 2016 Hoi Marjo, fijn dat je zo blij bent met de nieuwe SP. Vul je avatar even aan, weten we tegen wie we het hebben. Veel plezier met je auto ! 1 Quote
vette sajs Geplaatst 25 April, 2016 Geplaatst 25 April, 2016 Hallo, ik heb zaterdag mijn nieuwe zwarte sportage first edition opgehaald en de Ceed sw ingeleverd. Hij bevalt prima, rijdt lekker, en de andere opties zijn ook prima, navi is er op vooruit gegaan. zal binnenkort een swat fots plaatsen 1 1 Quote
Petri Geplaatst 28 April, 2016 Geplaatst 28 April, 2016 Ik krijg zaterdag de Sportage QL 1.6 T-GDi GT line in wit metallic. En heb mijn Venga ingeruild Zal volgende week mijn ervaring berichten 3 Quote
Petri Geplaatst 30 April, 2016 Geplaatst 30 April, 2016 Ik heb hem vanmorgen gekregen wauw wat een rijervaring, dit is niet meer te vergelijken met mijn vorige Kia's en die waren al super. Ben vanmorgen direct vanuit de garage naar Duitsland gereden en heb hem eens lekker laten gaan wat heerlijk die Turbo als je even snel wilt inhalen. En bij 160 hoor je hem nog niet eens, zo goed is die geïsoleerd. Bij 180 ligt hij nog stabiel op de weg. Daarna weer richting Nederland met 130 heerlijke wegligging super auto. Morgen gaan we weer wat toeren. 3 1 Quote
ludoke Geplaatst 1 Mei, 2016 Geplaatst 1 Mei, 2016 Ik heb hem vanmorgen gekregen wauw wat een rijervaring, dit is niet meer te vergelijken met mijn vorige Kia's en die waren al super. Ben vanmorgen direct vanuit de garage naar Duitsland gereden en heb hem eens lekker laten gaan wat heerlijk die Turbo als je even snel wilt inhalen. En bij 160 hoor je hem nog niet eens, zo goed is die geïsoleerd. Bij 180 ligt hij nog stabiel op de weg. Daarna weer richting Nederland met 130 heerlijke wegligging super auto. Morgen gaan we weer wat toeren. Rare manier van inrijden ! 1 Quote
arjan gt Geplaatst 1 Mei, 2016 Geplaatst 1 Mei, 2016 Het gaat niet om de hoogte van de snelheid maar het toerental, in het begin wegblijven uit het rode gebied op de toerenteller.dit is voor een auto veel beter dan hem inrijden met boodschap ritjes. Veel plezier met de Sportage, en laat hem maar lekker lopen en geniet. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 1 Quote
Petri Geplaatst 1 Mei, 2016 Geplaatst 1 Mei, 2016 Ja precies wat de dealer mij vertelde lekker laten lopen wegblijven uit het rode gebied en zorgen dat de moter warm genoeg is als je lekker gas geeft dat is de beste manier van inrijden. En genieten doe ik. 3 Quote
Kia_sprtg Geplaatst 14 Mei, 2016 Geplaatst 14 Mei, 2016 Heb hem nu bijna 3 maanden en het blijft elke keer een genot om in te rijden. Lekker ruim, hoog, stil en ligt goed op de weg (voor ritjes naar Duitsland). Tot nu toe geen klachten. Ben wel benieuwd of ze een beetje snel met Apple CarPlay gaan komen. 1 1 Quote
Petri Geplaatst 8 Juni, 2016 Geplaatst 8 Juni, 2016 Heb even een vraag als je de verlichting op automaat heb en overdag zijn de led dagverlichting aan het branden als ik dan mijn knipperlicht aan zet gaat aan die kant mijn led dagverlichten uit. Is mijn knipperlicht weer uit gaat mijn verlichting weer aan. Kan hierover niets vinden in de beschrijving wil alleen even weten of jullie dat ook hebben 1 Quote
mika kjelld Geplaatst 8 Juni, 2016 Geplaatst 8 Juni, 2016 Dat is om de knipperlichten beter te laten zien omdat de ledverlichting nogal vel is wordt opdat moment de led als eerste gezien en niet het knipperlicht vandaar dat hij uitgaat 2 Quote
Petri Geplaatst 8 Juni, 2016 Geplaatst 8 Juni, 2016 Ok super bedankt voor de uitleg had al het vermoeden dat het zoiets was maar was me niet zeker. 1 1 Quote
mart56 Geplaatst 16 Juli, 2016 Geplaatst 16 Juli, 2016 Ik heb dezelfde rit door Duitsland en Oostenrijk gemaakt met de sportage III 1.6 gdi en nu met de sportage IV 1.6 t-gdi. De wegligging is enorm verbeterd en geeft een veilig gevoel, maar waar ik het meest tevreden over ben is de power van de turbo. De extra pk's en het hogere koppel geeft veel meer vermogen. Heerlijk om nu eens de acceleratie te voelen als je het gas intrapt. Niet meer te moeten terugschakelen naar zijn 3 als je op een steile berg wat sneller omhoog wilt om in te halen. Los van alle technische/veiligheid hoogstandjes is het rijden met deze verbeterde motor voor mij het grootste pluspunt 2 Quote
Lupo Kia Geplaatst 7 Mei, 2017 Geplaatst 7 Mei, 2017 Vanaf eind maart rijden wij ook in een Sportage 4. Het is een 1,6 en in vergelijking met mijn PK kanon dat ik hiervoor reed is het een luie auto. In vergelijking met normaal rijverkeer is het een prima auto die best mee kan komen. Natuurlijk, in Duitsland met einde 130 in het vizier, denken dat je met gas intrappen vooruitschiet is een mooie droom. Toch is het ons niet tegengevallen. Het onderstel is prettig modern en niet wollig. Het gemiddelde verbruik ligt op 1:13,5 (gemeten met tankbeurten). Waar wij vooral op vooruit zijn gegaan is de binnenruimte voor de achterpassagiers. Dus wij zijn, voorlopig, tevreden! 1 Quote
mika kjelld Geplaatst 14 Mei, 2017 Geplaatst 14 Mei, 2017 Wij hebben onze sp3 nu toch ingeruild voor een prachtige sp4 gtline (WIT) wij hopen dat we hem einde van de week mogen ophalen Ik heb al de eer gekregen om een dag te mogen rijden in de sp4 en toen was ik al verkocht en na de proefrit in deze was de beslissing snel genomen Het zal wel wennen zijn om van een trage diesel naar de turbo over te stappen maar het omslag punt was zo weinig dat we nu weer een benzine gaan rijden zodra wij hem hebben plaats ik natuurlijk wat fotos Gr Patrick 3 Quote
mika kjelld Geplaatst 14 Mei, 2017 Geplaatst 14 Mei, 2017 (aangepast) 14 Mei, 2017 aangepast door xtra40 2 1 Quote
xtra40 Geplaatst 14 Mei, 2017 Geplaatst 14 Mei, 2017 16 minuten geleden zei mika kjelld: Wow mooie kar man heb ik ook eens een ritje mee gemaakt en dat rijd perfect wat een beest van een wagen 2 Quote
mika kjelld Geplaatst 14 Mei, 2017 Geplaatst 14 Mei, 2017 1 minuut geleden zei xtra40: Wow mooie kar man heb ik ook eens een ritje mee gemaakt en dat rijd perfect wat een beest van een wagen mag je binnenkort weer een ritje maken 1 Quote
xtra40 Geplaatst 14 Mei, 2017 Geplaatst 14 Mei, 2017 4 minuten geleden zei mika kjelld: mag je binnenkort weer een ritje maken En daar hou ik je aan spullen zijn reeds besteld dus hoop dat die tegelijk binnen zijn dan 1 Quote
Toby Geplaatst 15 Mei, 2017 Geplaatst 15 Mei, 2017 Mooie wagen man ,en idd ze rijden heerlijk. 1 Quote
Specialmade Geplaatst 15 Mei, 2017 Geplaatst 15 Mei, 2017 Op 14-5-2017 om 09:26 zei mika kjelld: mag je binnenkort weer een ritje maken Hij weer wel! 1 Quote
xtra40 Geplaatst 15 Mei, 2017 Geplaatst 15 Mei, 2017 2 uur geleden zei Specialmade: Hij weer wel! verschil moet er zijn he 2 Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 7 Juni, 2017 Geplaatst 7 Juni, 2017 Hele fijne auto, wij hebben de T-GDI en er nog geen moment spijt van. Gave auto Mika 2 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.