Jump to content

Problemen met de Startmotor Kia Rio (2014)

idrivekiario

Recommended Posts

Hi allemaal,

De situatie:

Ik rij een Kia Rio 1.2 uit 2014. Sinds een week of 2 hoor ik een snerpend bij het optrekken als ik wegrijd vanuit een stilstaande situatie (bijv. rood verkeerslicht) en ik merk dat de motor problemen heeft met starten. Eerste instantie denk ik aan de accu. De dealer heeft alles gechecked incl de accu, deze was goed. Tot vanochtend ik de auto wilde starten en ik alleen het snerpend geluid hoorde. Ik heb meteen de Kia wegenwacht gebeld en binnen 15 minuten stond een monteur v/d dealer voor mijn deur. Top service! Hij hoorde het geluid, de motor wilde niet starten en hij constateerde dat de startmotor het probleem was.

Nou wil ik graag weten of jullie ook zoiets hebben ondervonden. Zo ja, valt dit binnen de 7 jaar garantie? Of zijn hier kosten aan verbonden?

Ik lees jullie reacties tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Idrivekiario

Tuurlijk is dit garantie je auto is toch nog lang geen 7 jaar of 100000 kilometer oud ???

En als je je onderhoud ook goed op de rit hebt is dit geheel voor kosten van de Kia

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tuurlijk is dit garantie je auto is toch nog lang geen 7 jaar of 100000 kilometer oud ???

En als je je onderhoud ook goed op de rit hebt is dit geheel voor kosten van de Kia

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Is het niet 150.000 km? Of is het bij de Rio afwijkend?

• Like 1

• 3 weeks later...