TonV Geplaatst 25 September, 2018 Geplaatst 25 September, 2018 Hallo allemaal, Ik heb sinds kort een nieuwe accu in mijn Rio laten zetten en nu moet ik een radio code invoeren. De garage zei dat ik die kon opvragen bij de dealer waar ik de auto heb gekocht. Echter geven zei aan van niks te weten. Weet iemand hoe ik achter deze radio code kan komen? Quote
Elgato Geplaatst 25 September, 2018 Geplaatst 25 September, 2018 Apart geval, Ik heb laatst ook de accu van de Kia Rio van mijn vrouw losgekoppeld maar ik hoefde hierna geen code in te voeren... Wat voor type radio heb jij dan? Zit er nav op? Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Quote
TonV Geplaatst 25 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 25 September, 2018 Ik heb een Pioneer dubbel-DIN navigatie AVIC- F940BT. Dit is inderdaad met Navi. Quote
Elgato Geplaatst 25 September, 2018 Geplaatst 25 September, 2018 Ok... In dit geval denk ik dat je via Pioneer zelf moet proberen.Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Quote
TonV Geplaatst 25 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 25 September, 2018 Top, bedankt. Daar ben ik nu mee bezig Quote
Sharkster Geplaatst 25 September, 2018 Geplaatst 25 September, 2018 Ik ben bang dat Pioneer daar niet zomaar in zal voorzien.... Dit is een anti-diefstal beveiliging en je kunt (zoals ik het begrijp) niet aantonen dat je deze gekocht hebt. Dit is een after market multimedia apparaat waarbij deze code in / op de doos werd meegeleverd. Als je die doos met code of de aankoopbon niet (meer) hebt zal dat lastig worden. Indien je de auto zo gekocht hebt, dus met dat apparaat er al ingebouwd, dan is de vorige eigenaar in gebreke gebleven om dit bij de rest van de papieren over te dragen. Ik zou proberen om de vorige eigenaar te benaderen met de vraag of hij de code of aankoopbon nog in z'n bezit heeft om daarmee bij Pioneer de code op te vragen... Ben benieuwd of je dit gaat lukken, in ieder geval veel succes gewenst. Quote
TonV Geplaatst 26 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 26 September, 2018 Bedankt voor je bericht, Ik heb de auto zo bij de dealer nieuw gekocht met deze navigatie er standaard in. Maar als ik je goed begrijp betekend het dus dat de dealer waar ik de auto gekocht heb die code zou moeten hebben. Mochten ze deze code niet hebben dan zijn zij te kort gekomen. Nu maar hopen dat het me gaat lukken inderdaad. Quote
ehombie Geplaatst 26 September, 2018 Geplaatst 26 September, 2018 Misschien is het een standaard code 0000 of 1234 Zue topic Quote
TonV Geplaatst 27 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 27 September, 2018 Bedankt voor je reactie, maar dat had ik ook al gelezen. En in de handleiding staat dat het een code van minimaal 5 cijfers betreft dus helaas. Quote
Sharkster Geplaatst 27 September, 2018 Geplaatst 27 September, 2018 Op 26-9-2018 om 13:12, TonV zei: Ik heb de auto zo bij de dealer nieuw gekocht met deze navigatie er standaard in. Maar als ik je goed begrijp betekend het dus dat de dealer waar ik de auto gekocht heb die code zou moeten hebben. Mochten ze deze code niet hebben dan zijn zij te kort gekomen. Jouw Pioneer navigatie zit er NIET standaard in, er zit standaard een LG multimedia apparaat in. Waarschijnlijk is deze Pioneer door de vorige eigenaar ingebouwd... of misschien door de garage waar jij je auto hebt gekocht om 'm wat op te pimpen, maar dat laatste lijkt me niet waarschijnlijk. De vorige eigenaar had de bijbehorende code samen met het kenteken moeten overhandigen bij verkoop / inruil bij de garage !!! Dit is ie kennelijk vergeten, of de garage waar jij 'm gekocht hebt is 'm vergeten aan jou te geven... Ik zou via de garage vragen of je in contact kunt komen met de vorige eigenaar en hem vragen waar de code is gebleven. 11 uren geleden, TonV zei: Bedankt voor je reactie, maar dat had ik ook al gelezen. En in de handleiding staat dat het een code van minimaal 5 cijfers betreft dus helaas. Ik zou ook voorzichtig zijn bij het telkens opnieuw invoeren van een willekeurige code, je hebt dan namelijk kans dat ie na een X-aantal keren de verkeerde code te hebben ingegeven voorgoed op slot gaat... en dan heb je er helemaal niets meer aan. Zoals ik hierboven al zei: probeer de vorige eigenaar te contacten ! Quote
TonV Geplaatst 28 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 28 September, 2018 Sharkter, en toch heb ik hem zo, met pionier navi, nieuw bij de dealer gekocht. Dit was een of andere actie van Kia toen der tijd. Quote
Sharkster Geplaatst 28 September, 2018 Geplaatst 28 September, 2018 5 minuten geleden, TonV zei: Sharkter, en toch heb ik hem zo, met pionier navi, nieuw bij de dealer gekocht. Dit was een of andere actie van Kia toen der tijd. Dus ik begrijp goed dat JIJ de eerste eigenaar bent van die auto en dat er destijds toen de auto NIEUW aan jouw werd afgeleverd, deze Pioneer navi/radio in zat ??? Want in dat geval zal er waarschijnlijk een door de dealer zelf geinitieerde update/upgrade zijn gedaan, want af fabriek zit er een LG navi/radio in. Maar dat maakt 't dan een stuk makkelijker; want dan moet jouw dealer nog beschikken over de code en die hadden ze destijds bij de aankoop aan jou moeten overhandigen. Ik denk dat je in dat geval met alle recht de dealer jouw probleem (kosteloos) kan laten oplossen, want deze is dan in gebreke gebleven. Quote
TonV Geplaatst 28 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 28 September, 2018 1 uur terug, Sharkster zei: Dus ik begrijp goed dat JIJ de eerste eigenaar bent van die auto en dat er destijds toen de auto NIEUW aan jouw werd afgeleverd, deze Pioneer navi/radio in zat ??? Want in dat geval zal er waarschijnlijk een door de dealer zelf geinitieerde update/upgrade zijn gedaan, want af fabriek zit er een LG navi/radio in. Maar dat maakt 't dan een stuk makkelijker; want dan moet jouw dealer nog beschikken over de code en die hadden ze destijds bij de aankoop aan jou moeten overhandigen. Ik denk dat je in dat geval met alle recht de dealer jouw probleem (kosteloos) kan laten oplossen, want deze is dan in gebreke gebleven. Ik ben inderdaad de eerste eigenaar en heb de auto zo uit de fabriek gekregen. De dealer doet moeilijk met het verschaffen van deze code via telefonisch contact. Maar ik ga er langs hoop dat dat beter werkt. Bedankt voor je meedenken. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.