Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Techniek en onderhoud Niro

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
18 uur geleden zei bigwade:

Is er al bekend wat een vervangingspakket van de accu kost ?

Stel dat je een Niro af wil rijden op 15 jaar (waarom ook niet)

dan moet je reserves opbouwen om het accupakket rond de 8-10 jaar te vervangen.

Dit moet je meenemen in de algemene kosten.

Iemand een idee ?

Neem maar aan dat het accupakket over 7 jaar (na de Kia garantie dus) niet veel meer kost. De ontwikkeling in de batterijen gaat zo snel en de prijzen dalen zo snel dat ik me daar geen zorgen over ga maken.

Denk bijv. aan de prijsontwikkeling in de accu's van E-bikes of aan de accu's van mobieltjes. Een paar jaar geleden kon je jouw Nokia 3210 beter weggooien dan er een neiuwe accu voor kopen. Nu kost een accu van een Smartphone nog geen Euri 12.95.

Het accupakket van een hybride is niet veel meer dan een hele rij van deze accucellen in serie...

Geplaatst
2 uur geleden zei Derrek:

Neem maar aan dat het accupakket over 7 jaar (na de Kia garantie dus) niet veel meer kost. De ontwikkeling in de batterijen gaat zo snel en de prijzen dalen zo snel dat ik me daar geen zorgen over ga maken.

Denk bijv. aan de prijsontwikkeling in de accu's van E-bikes of aan de accu's van mobieltjes. Een paar jaar geleden kon je jouw Nokia 3210 beter weggooien dan er een neiuwe accu voor kopen. Nu kost een accu van een Smartphone nog geen Euri 12.95.

Het accupakket van een hybride is niet veel meer dan een hele rij van deze accucellen in serie...

Suikerzakjes :winkiss:

Geplaatst

Ik kan het even niet vinden, maar een accu pak van de eerdere Priussen kost toch zeker een 3K euri oid.

Stel dat ik over een paar jaar de munten bij elkaar heb voor een gebruikte Niro, moet je daar toch rekening mee houden.

Of kunnen de suikerzakjes eindeloos worden ververst ?

Iemand een linkje ?

• Like 1
Geplaatst
15 uur geleden zei bigwade:

Ik kan het even niet vinden, maar een accu pak van de eerdere Priussen kost toch zeker een 3K euri oid.

Stel dat ik over een paar jaar de munten bij elkaar heb voor een gebruikte Niro, moet je daar toch rekening mee houden.

Of kunnen de suikerzakjes eindeloos worden ververst ?

Iemand een linkje ?

Die vraag is ook gesteld in een workshop bij de Toyota dag afgelopen najaar in Raamsdonksveer. De prijs van het batterijpakket van de Prius bleek flink gezakt (ik meen te herinneren naar < 2000 Euri voor een compleet pakket).

Volgens deze link bljkt het inmiddels 1650 Euri te zijn voor het complete pakket.

Maar ik heb voor de Niro gekozen!

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...