G123 Geplaatst 4 Oktober, 2016 Geplaatst 4 Oktober, 2016 Heb een magentis 2.0 uit 2004. Jaar geleden nokkenaspositiesensor vervangen wegens storing bij starten. Nu week terug weer hetzelfde probleem,na het starten liep de wagen 2 seconden en schakelde zich dan uit,uitlezen gaf weer storing aan .Gereset door garage ,wat mee rondgereden door monteur ,sensor werd schoongemaakt ook al kwam de storing niet terug.Nu paar dagen mee gereden ,en weer stond ik stil.Pas na veelvuldig starten kon ik naar huis rijden.Eenmaal gestart blijft hij lopen.Motorman. lampje brandt. Sensor is pas jaar oud ,maar paar duizend me gereden. Waar moet ik aan denken ? Weer nieuwe plaatsen ,of zit het ergens anders. Quote
Murcielaygo Geplaatst 4 Oktober, 2016 Geplaatst 4 Oktober, 2016 De bedrading van de sensor? Of diens stekker? ECU kan, maar er kan ook een probleem zijn met de brandstofpomp of het relais daarvoor. Eigenlijk zou je de OBD moeten uitlezen om te weten in welke richting je moet zoeken. Quote
G123 Geplaatst 4 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 4 Oktober, 2016 De bedrading van de sensor? Of diens stekker? ECU kan, maar er kan ook een probleem zijn met de brandstofpomp of het relais daarvoor. Eigenlijk zou je de OBD moeten uitlezen om te weten in welke richting je moet zoeken. Hij is uitgelezen een weekje terug ,het enige wat er toen uitkwam was een sensorprobleem..Neem tenminste aan dat je dat met het OBD uitlezen bedoelt? Wat zou er te merken moeten zijn van een ECU probleem?Maakt de OBD geen onderscheid tussen bedrading dan wel sensor,maw geeft hij dan hetzelfde aan? Had de laatste tijd wel dat hij inhield bij optrekken,toen de monteur even tussendoor de storing wiste ,was het inhouden even zo goed als weg.Paar dagen later stond ik er toch weer mee stil ,hij wilde niet meer starten op een parkeerplaats ,hoe toevallig ,net voor de deur van mijn garage.Even later startte hij wel weer ,maar heb hem toen maar laten staan en de sleutel bij de garage naar binnen gegooid .... Quote
Murcielaygo Geplaatst 4 Oktober, 2016 Geplaatst 4 Oktober, 2016 De OBD zal enkel aangeven dat de sensor bijv. een verkeerde waarde geeft. Of die waarde afwijkt door een foutieve sensor of een slecht contact. Quote
bigwade Geplaatst 4 Oktober, 2016 Geplaatst 4 Oktober, 2016 Ben nu drie maanden bezig met de Punto van mijn schoonzoon. Accu vervangen Helft van de zekeringkast vervangen Bougie kabels vervangen Bougies vervangen BC vervangen en ga zo maar door. Alles garantie gelukkig. Auto komt stil te staan in Limburg vanuit Utrecht, Locale Fiat garage weet van niks. (vakkennis !) Met autotransport retour gebracht naar garage Nieuwegein. (375,- eu) Bobines vervangen. Is alles nu oké ? Nee de stuurbekrachtiging is weer eens kort uitgevallen. Alle reparaties zijn gedaan na het uitlezen van de ECU maar niemand die op het idee komt dat ding te vervangen (375 eu op de www). Genoeg te lezen dat dat een brakke versie van die jaargangen is maar garage blijft hardleers. Inmiddels is de garantie verlopen en we wachten het af. Quote
xtra40 Geplaatst 4 Oktober, 2016 Geplaatst 4 Oktober, 2016 controleer ook eens alle stekker verbindingen op de ecu en naar de componenten die fouten geven zulke simpele klusjes worden ook vaan over het hoofd gezien maar een vuile verbinding geeft ook problemen Quote
G123 Geplaatst 4 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 4 Oktober, 2016 controleer ook eens alle stekker verbindingen op de ecu en naar de componenten die fouten geven zulke simpele klusjes worden ook vaan over het hoofd gezien maar een vuile verbinding geeft ook problemen Wellicht een domme vraag ,maar waar zit de ECU bij een Magentis? Quote
bigwade Geplaatst 4 Oktober, 2016 Geplaatst 4 Oktober, 2016 Vaak tegen schutboord. Google even op ECU plaatjes en je hebt em zo gevonden. Quote
xtra40 Geplaatst 5 Oktober, 2016 Geplaatst 5 Oktober, 2016 computers schijnen onder het dashboard te zitten in de midden console Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.