Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ach en zo blijken er wel meer opties niet beschikbaar maar wel vermeld bij de aankoop.

Nog een voorbeeld: de niro zou aangeven wanneer je het gas moet loslaten voor een optimaal verbruik... combinatie van de geplande route op de navigatie...

Geplaatst
3 uur geleden zei wimkia:

Ach en zo blijken er wel meer opties niet beschikbaar maar wel vermeld bij de aankoop.

Nog een voorbeeld: de niro zou aangeven wanneer je het gas moet loslaten voor een optimaal verbruik... combinatie van de geplande route op de navigatie...

Ja klopt dat zou eind 2016 beschikbaar komen. Maar ik vraag me af hoe ze dat gaan doen. Piep signaaltjes? Dan hoop ik dat ik die uit kan zetten. Of iets op het naviescherm weergeven? Dat werkt niet want je zal toch je ogen op de weg moeten houden. En ik denk dat wij het goede moment best zelf kunnen bepalen. Wat deze nieuwe functie ook doet is om op basis van de ingestelde route te bepalen wanneer de accu het beste opgeladen kan worden, bijvoorbeeld voor een naderende helling. Daar hebben wij in dit vlakke landje dan wel net veel aan maar toch alle kleine beetjes helpen.

Geplaatst
Citaat

Daar hebben wij in dit vlakke landje dan wel net veel aan maar toch alle kleine beetjes helpen.

Mwah, wat dacht je dat dat gaat opleveren hier in het Heuvelland. Op en neer en op en neer. Hoort toch echt nog bij Nederland hoor ;).

Geplaatst
Op 3-3-2017 om 11:59 zei wimkia:

op welke uitvoering(en) zit dat?

Geplaatst

Op alle uitvoeringen met navigatie, maar komt mee met de volgende (grote) update. Moet zeggen dat ik niet weet wanneer die komt.

• Like 1
Geplaatst

Lees hier bijvoorbeeld: http://www.kia.com/nl/kia-nieuws/home/algemeen/wereldprimeur-kia-niro-op-chicago-auto-show/

De Kia Niro is het eerste model waarin Kia het nieuwe Eco-DAS (Driver Assistance System) toepast, die zuinig rijden verder bevordert. Dit systeem beschikt onder andere over een Coasting Guide en Predictive Energy Control. De eerste adviseert de bestuurder wanneer hij het gas moet loslaten en moet afremmen voor een zo zuinig mogelijk verbruik. Predictive Energy Control maakt gebruik van het navigatiesysteem en de cruise control, om actief het energieverbruik te beïnvloeden op basis van topografische veranderingen op de route vóór de auto. Zo bepaalt het systeem wanneer de batterij op het beste moment bijgeladen kan worden en op welk moment de opgeslagen energie het meest efficiënt benut kan worden. Uniek aan het systeem is dat het ook rekening houdt met hoogteverschillen. Andere opvallende technologieën zijn de Smart Air Intake, dat de luchtweerstand beperkt door de toevoer van buitenlucht voor het HVAC-systeem zorgvuldig te reguleren, en het Auto Defog-systeem dat condensvorming op de ramen voorkomt. 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...