Jump to content

spraakherkenning

kotabandung

Recommended Posts

Kotabandung, waarom reageer je niet meer als men je wilt helpen? Die geintjes tussendoor moet je dan maar voor lief nemen.

Wat heb je wel of niet gedaan, wat lukt wel of niet?

• 3 months later...
Op 9-10-2016 om 14:53 zei kotabandung:

kan spraakherkenning kia niro niet gebruiken.

Gaarne Hulp....

heb ik ook last van, na spraak ingedrukt te hebben komt het scherm met de melding sluit usb kabel aan op uw android telefoon, terwijl je eigenlijk zelfeen keuze moet kunnen maken. dealer gaat nu importeur benaderen over dit vreemde voorval. ik zal dus nog even moet wachten.

• 2 weeks later...

nou daar zijn we weer, nu met resultaat? komt ie! brief vandaag richting KIA

jl. 1-12-2016 hebben wij een kia niro businessline aangeschafd , deze hebben wij ontvangen in 2017 medio januari. vanaf het begin heeft de spraakherkenning niet gewerkt, wanneer ik op de toets (voice) spraakherkenning druk komt er gelijk de melding "sluit uw toestel (telefoon) aan met een usb kabel" dit lijkt mij niet de bedoeling. los van de telefoon moet ik ook commando's kunnen geven zoals usb-mijn muziek- ipod- aux-media. het lijkt wel of er iets van de software ontbreekt want in het touchscreen kom nergens iets tegen van spraakherkenning, terwijl dat wel zou moeten. na regelmatig contact met de dealer (1ste drie pogingen op niets uitgelopen) werd ik heden ochtend afgescheept met "halverwege dit jaar komt er een nieuwe up-date. wat nieuwe up-date dacht ik , wat is dit voor onzin,(gaven zo ook nog GOOGLE de schuld). zoiets hoort gelijk te werken bij nieuwe auto"s, verkoop ze niet met valse beloftes. hoop dat ik via deze weg een betere response krijg en dat er een oplossing gezocht gaat worden. zoniet dan maar wat tv-programma's inschakelen (ben best wel boos)

Ben eens benieuwd wat het antwoord gaat worden.

Ben het helemaal met je eens dat op papier van alles beloofd kan worden maar waarmaken is ook een kunst. Kan met wel voorstellen dat het gekoppeld is aan apple carplay en android. Maar deze zijn niet beschikbaar tot op heden. En bij verkoop werd er gezegd apple car play eind 2016. 

3 minuten geleden zei niro:

Ben eens benieuwd wat het antwoord gaat worden.

Ben het helemaal met je eens dat op papier van alles beloofd kan worden maar waarmaken is ook een kunst. Kan met wel voorstellen dat het gekoppeld is aan apple carplay en android. Maar deze zijn niet beschikbaar tot op heden. En bij verkoop werd er gezegd apple car play eind 2016. 

Via Kia NL heb ik een antwoord gekregen hoe je toch Androidauto kan installeren. Bij mij werkt het. En verder, er werd gezegd dat Apple Carplay eind december beschikbaar is, maar daar heb je niet veel aan. Je zal dan als antwoord krijgen, dat was een verwachting, maar kan ook later worden. 

Ben het wel eens dat het duidelijker gecommuniceerd moet worden bij aankoop dat nog niet alle opties al werken, en er zijn hiernaast nog meer zaken die nog niet geïmplementeerd zijn en we zitten te wachten op de updates, vind ook dat het wel lang duurt, net als de update van de cruise-control, dat is ondertussen al ruim 6 maanden.

Maar we wachten het antwoord af :)

• Like 2

5 minuten geleden zei Ron Penguin:

Via Kia NL heb ik een antwoord gekregen hoe je toch Androidauto kan installeren. Bij mij werkt het. En verder, er werd gezegd dat Apple Carplay eind december beschikbaar is, maar daar heb je niet veel aan. Je zal dan als antwoord krijgen, dat was een verwachting, maar kan ook later worden. 

Ben het wel eens dat het duidelijker gecommuniceerd moet worden bij aankoop dat nog niet alle opties al werken, en er zijn hiernaast nog meer zaken die nog niet geïmplementeerd zijn en we zitten te wachten op de updates, vind ook dat het wel lang duurt, net als de update van de cruise-control, dat is ondertussen al ruim 6 maanden.

Maar we wachten het antwoord af :)

Ron, kun je eens uitleggen hoe die installatie dan werkt. Is dit zonder het gebruik van een USB-kabel.

• Like 1

24 minuten geleden zei Specialmade:

Ron, kun je eens uitleggen hoe die installatie dan werkt. Is dit zonder het gebruik van een USB-kabel.

Zie hieronder. Helaas moet je het wel doen via een usb kabel die op de media-aansluiting zit. Dus een muziek-usb-stick, die ik erin heb zitten, moet je eruit halen.

Als je androidauto op je telefoon hebt aangesloten, wordt het door de auto herkend als je android-auto opstart. 

• Like 2

1 uur geleden zei Ron Penguin:

Zie hieronder. Helaas moet je het wel doen via een usb kabel die op de media-aansluiting zit. Dus een muziek-usb-stick, die ik erin heb zitten, moet je eruit halen.

Als je androidauto op je telefoon hebt aangesloten, wordt het door de auto herkend als je android-auto opstart. 

Oké, ik dacht dat je al een oplossing had zonder usb kabel. :-). :-) 

• Like 2

Inderdaad allemaal erg vaag; KiaNL zegt tegen mij dat Apple car eind Q1 2017 beschikbaar moet komen via de update. En inderdaad, zolang er GEEN Android of Apple car is geïnstalleerd, werkt de spraakbesturing NIET!

• Like 1

Op 25-2-2017 om 16:53 zei Tzeunis:

Inderdaad allemaal erg vaag; KiaNL zegt tegen mij dat Apple car eind Q1 2017 beschikbaar moet komen via de update. 

Nog een maand, hebben we de langste tijd gehad met wachten :wink:

Vreemd dat kia opties in de folder of instructieboekje zet (auto van +minus32000euro) en je moet zelf maar van alles gaan zitten iinstalleren,  nee kia- service verwacht ik " beste klant komt u maar even langs en wij regelen het even" het is toch ook niet zo als ik last van mijn remmen heb dat ik maar even onder mijn wagen (niro) moet gaan liggen, of zie ik dat verkeerd?

Vreemd ook trouwens  dat de ene dealer wel zijn best doet om een oplossing te vinden. Waar is het contact tussen de dealers onderling naar de klant, of is er een prestige strijd onderling tussen de dealers. Als zuid-korea al deze berichten mee scanned, nou heren verbeterpuntje! 

• Like 1