Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Bevestiging trekhaak Kia Niro

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier een aantal fotos van de trekhaak bij de Niro (op verzoek Derrek)

trek1.jpg

trek2.jpg

trek3.jpg

trek4.jpg

trek5.jpg

trek6.jpg

Wat mij nu zelf opvalt is dat nu de diffuser rechts iets doorhangt, deze tegen de draaiknop komt van de trekhaak. Kan je natuurlijk nog meer van de diffuser af halen, maar vind het nu al niet zo mooi dat het gat er zit.

• Like 1
Geplaatst

Wat mij nu zelf opvalt is dat nu de diffuser rechts iets doorhangt, deze tegen de draaiknop komt van de trekhaak. Kan je natuurlijk nog meer van de diffuser af halen, maar vind het nu al niet zo mooi dat het gat er zit.

Dank voor de duidelijke foto's.

Dat gat in de diffuser is inderdaad niet zo mooi.

Ik heb een Seat Alhambra gehad met een dergelijk systeem, maar daar was een soort klep bij geleverd die het gat afdekte als je de trekhaak niet gebruikte. Ik zal mijn dealer vragen om het uitgehaalde stuk te bewaren; misschien kan ik er wat mee (2e helft november levering).

Geplaatst

Dat gat is idd lelijk,het zou toch moeten kunnen dat er af fabriek het gat word voorzien en een afdekking voor het gat wanneer de trekhaak niet gebruikt word.

Of is de Niro niet geschikt om te trekken ? maar dan nog zou er een trekhaak op moeten kunnen voor een fietsendrager in Nederland fietsland.

Geplaatst

Deze Niro is alleen geschikt voor een fietsendrager, maar die van Derrek mag 1300 kg trekken. Dus zelfde probleem. 

Geplaatst

Lijkt een beetje dat ze na ontwerp er achter kwamen dat de Niro ook een aanhanger/caravan moest kunnen trekken en dit maar ff zo op vrijdagmiddag 16:55 uur hebben verzonnen :no: 

Geplaatst

die gene die die trekhaak heeft gemonteerd had er vast geen zin in  :no:  :no:

lijkt er wel op   waarom niet eerst 2 grotere gaten boren en dan je uitsparing maken zodat binnenhoeken er netter uit zien      maarja ben ook maar iemand die aan de zijlijn staat

Geplaatst

Ik ga denk maar aansturen op een nieuwe diffuser, die vervormd toch al aan de rechterkant, kan ik het misschien beter zelf aanpassen op een nette manier.

• Like 1
Geplaatst

ja stekkerdoos beetje schuin naar achteren monteren dan hoeft dat gat al niet meer zo groot te zijn en de rest strak tegen de haak aan dan valt het  het minste op 

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Bedankt voor het delen. Ik heb mijn dealer direct gemaild met een link naar dit forum. Hij reageert als volgt:

Deze vraag heb ik direct even bij onze chef werkplaats neergelegd.

Hij geeft aan dat de ruimte die deze diffuser heeft wel nodig is voor de trekhaak en stekker.

De afwerking van de randen kan wel netter dan op de foto afgewerkt worden.

Echter blijft het gat het zelfde.

Daar kunnen wij niets aan veranderen helaas.

​Ben wel aangenaam verrast met de snelle reactie. Ik ga vragen of ze de haakse hoeken mooi kunnen afronden. En zo netjes als kan afwerken.
​Ben benieuwd of er een mooiere optie beschikbaar komt. De diffuser staat al ter discussie en is toch een markant aspect van een crossover .​

12-trekhaak-met-afneembare-kogel-zwart-6

aangepast door borgjo
  • Like 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Wat ik vervelend vind dat als je ergens een aanhanger huurt, dat dan omdat de trekhaak zo ver uitsteekt, de beveiligingskabel te kort is om bij het bevestiginsoog te komen. Ik heb maat een paar karabijnhaken bij de bouwmarkt gekocht

• Like 1
Geplaatst
2 uur geleden zei arco:

Er is nu ook vaste trekhaak leverbaar vanaf week 4/5

Ik vraag me af hoe die dan bevestigd wordt. Onder de bumper door of door de bumper heen?

In het eerste geval zal er toch ook een gat in de diffuser nodig zijn voor haak en stekker. In het tweede geval lijkt het me zeker niet mooi.

Geplaatst

Bij mij is ook een trekhaak gemonteerd en de uitsparing ziet er hetzelfde uit. Ik verwacht (weet bijna zeker) dat we allemaal dezelfde uitsparing krijgen omdat bij een nieuwe trekhaak een malletje wordt geleverd waarmee de monteur kan zien waar en hoe groot hij de uitsparing moet maken.

Geplaatst
7 uur geleden zei KoosH:

Wat ik vervelend vind dat als je ergens een aanhanger huurt, dat dan omdat de trekhaak zo ver uitsteekt, de beveiligingskabel te kort is om bij het bevestiginsoog te komen. Ik heb maat een paar karabijnhaken bij de bouwmarkt gekocht

Ik neem even aan dat je met "bevestigingsoog" het gat naast de stekkerdoos bedoeld. Dat gat is volgens mij bedoeld om je vinger in te steken om de stekkerdoos omlaag te trekken. Ik zou daar geen beveiligingskabel aan maken want dit stekkerdoos plaatje zit slechts met een klein boutje (beweegbaar) vast. Als de aanhanger los schiet dient hij ten aller tijde aan de auto/trekhaak te blijven hangen. Ik heb er de standaard beugel op gezet (zie foto). Even zwart gespoten en zoals op de foto met sluiting omhoog bevestigd. Dan is minder lelijk dan wanneer de punt naar onder wijst. (maar dat is persoonlijk natuurlijk).

Bevestigingsbeugel.JPG

Geplaatst

Maar als je zo'n beugel aan het afneembare deel monteert doe je natuurlijk wel af aan de functionaliteit!
Wanneer dan de kogel los komt gaat alsnog de hele aanhanger zijn eigen leven lijden ipv op de rem te worden getrokken.

Geplaatst

Handrembreekkabel

De handrembreekkabel moet aan een daartoe bestemd 'vastpunt' van de auto vastgemaakt worden (een afneembare trekhaak wordt ook als vastpunt gerekend). Daarnaast is het voor een goede werking beter als de breekkabel gelust wordt.

De trekhaak moet minimaal voorzien zijn van een oogje of een  hulpkoppeling. Laat hier een voorziening voor aanleggen!                                Info caravantrekker.nl

Geplaatst

Er zit verschil tussen de beveiliging voor:
Geremde aanhangers: dun kabeltje dat oplooprem aanhanger/caravan op de rem trekt. (aanhanger/caravanmag losraken van auto)
Ongeremde aanhangers: koppeling beveiliging met dikke kabel of ketting (foto). (Aanhanger moet aan auto blijven hangen)

Zie ook discussie hier: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?9,4110790

Koppeling beveiliging.JPG

• 1 maand later...
Geplaatst
Op 10-1-2017 om 22:49 zei Nirofan:

Ik neem even aan dat je met "bevestigingsoog" het gat naast de stekkerdoos bedoeld. Dat gat is volgens mij bedoeld om je vinger in te steken om de stekkerdoos omlaag te trekken. Ik zou daar geen beveiligingskabel aan maken want dit stekkerdoos plaatje zit slechts met een klein boutje (beweegbaar) vast. Als de aanhanger los schiet dient hij ten aller tijde aan de auto/trekhaak te blijven hangen. Ik heb er de standaard beugel op gezet (zie foto). Even zwart gespoten en zoals op de foto met sluiting omhoog bevestigd. Dan is minder lelijk dan wanneer de punt naar onder wijst. (maar dat is persoonlijk natuurlijk).

Bevestigingsbeugel.JPG

Mijn dealer vertelde dat het "bevestigingsoog" er voor was om de aanhanger aan te borgen. Eigenlijk vind ik het belachelijk dat je een trekhaak koopt en er dan zelf nog een beugel apart bij moet kopen, maar ik zal dat toch maar gaan doen.

Geplaatst

Ik gebruik alleen een geremde aanhanger/trailer en die heeft in het kabeltje standaard een "breekoog". 

Als de aanhanger los zou schieten dan wordt de handrem aangetrokken, schiet de aanhanger in de rem, de breekring breekt en de aanhanger komt los van de auto tot stilstand.

Maak de kabel dus vast aan het bevestigingsoog.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...