Jump to content

Niro hondenrek

wimkia

Recommended Posts

Ik ben sinds mijn aankoop van de Niro al op zoek naar een hondenrek. Alleen nergens aangetroffen. KIA kan niet aangeven wanneer een originele beschikbaar is, zijn natuurlijk ook afhankelijk van leveranciers.
Iemand al ervaringen met hondenrekken?

2 uur geleden zei wimkia:

Ik ben sinds mijn aankoop van de Niro al op zoek naar een hondenrek. Alleen nergens aangetroffen. KIA kan niet aangeven wanneer een originele beschikbaar is, zijn natuurlijk ook afhankelijk van leveranciers.

Geen ervaring maar......

Google: hondenrek auto

Ik had deze wel gezien bij travall maar niet op voorraad, dus ik verwacht nog in productie. staat sinds een paar weken op de website zo vermeld....
Verder geen leverancier te vinden met google...

• 5 months later...

Eindelijk kwam er een hondenrek voor de Niro op de markt!
travall bied een uitstekend rek wat nu heel makkelijk installeerbaar is.
Het rek zit degelijk vast aan de bevestiging van de achterbanken.

20170519_205447 [1280x768].jpg

• Like 1

10 minuten geleden zei wimkia:

Eindelijk kwam er een hondenrek voor de Niro op de markt!
travall bied een uitstekend rek wat nu heel makkelijk installeerbaar is.
Het rek zit degelijk vast aan de bevestiging van de achterbanken.

20170519_205447 [1280x768].jpg

Ziet er zeer netjes uit. mooie oplossing om de honden veilig te vervoeren. Kan de rolhoes ook nog worden gebruikt als het rek is gemonteerd ?

• Like 1

Zelfs de rolhoes kan gebruikt worden inderdaad. Alleen zit die flap altijd in de weg als de honden in de kofferbak moeten. Daarom laat ik die weg.
De truuk om die onder de hoofdsteun vast te zetten kan nu niet meer :-) 
Op het rek zit zelfs levenslange garantie, nog beter dan KIA geeft !!!

• Like 2

• 1 year later...

Even een oud draadje ophalen. Heeft er iemand ook al ervaring met dit hondenrek in combinatie met het tussenschot:

https://www.carparts-expert.com/nl/shop/kia/niro-2016/kia-niro-2016-heden-scheidingsrek-detail.html

Ik vraag me vooral af hoe veel tijd het kost om die te demonteren en terug te monteren. Gebruik het namelijk alleen maar tijdens vakanties om de hond zn eigen ruimte te geven naast wat losse bagage, de rest van het jaar wil ik graag het rolscherm er in.

Dit zijn gewoon de travall rekken. Mijn enkel rek kan ik vrij makkelijk eruit halen door één van de zijbeugels los te draaien en dan het rek te verwijderen.

Met het tussenrek zal dat hetzelfde zijn.

https://www.travall.nl/index.php?main_page=index&cPath=399_3942

Dit zijn gewoon de travall rekken. Mijn enkel rek kan ik vrij makkelijk eruit halen door één van de zijbeugels los te draaien en dan het rek te verwijderen.
Met het tussenrek zal dat hetzelfde zijn.

https://www.travall.nl/index.php?main_page=index&cPath=399_3942
Dank voor de link, hier is de beschrijving wat uitgebreider. Binnen enkele seconden te demonteren volgens hun eigen opgave, klinkt als een prima oplossing.

Op 11-12-2016 om 14:04, wimkia zei:

Na kort zoeken op marktplaats vond ik voor een paar tientjes een perfect passend hondenrek (zie foto's), wat volgens mij, vrij universeel is, maar verkocht werd onder het kopje "Fiat" hondenrek.  Hij is flink stevig en wordt bevestigd aan de stangen van de hoofdsteunen en hoeft niet verwijderd te worden als je de (gehele) achterbank wilt neerklappen. Bovendien hoef je niet persé de afdekhoes te verwijderen. Ik zag dezelfde gisteren op marktplaats staan bij Brabant Auto Parts in Sint-Michielsgestel , maar dan nieuw (idd origineel Fiat produkt)) voor de pittige (vraag-) prijs van €155,-

IMG_1861.jpg

IMG_1862.jpg

IMG_1863.jpg

Edited by Kia de Niro
Toevoegen tekst