Jump to content
Visser

Slechte service garage

Recommended Posts

Hey lezers,

Ik heb mijn Kia Cee'd SW nu 2 jaartjes en merkte halverwege dit jaar roest op bij de rubbers op de portieren en kofferbakklep.

Nu heb ik al gelezen dat dit een veelvoorkomend probleem is en onder de garantie valt. Nu heb ik dit gemeld ergens in mei denk ik en rustig afgewacht omdat het met het hoofdkantoor overlegd moest worden. Ergens halverwege augustus vond ik het wel erg lang duren dus gaan bellen. Ze wisten van helemaal niks.... Stond niks bij mijn kenteken vermeld en degene die de foto's had gemaakt wist ook van niks meer. Lijkt me niet dat het zo vaak voorkomt dat je het niet meer weet welke auto het was. Nou bij iemand weer foto's gemaakt, dat deed ze met haar telefoon... (vond ik al niet echt professioneel maar ach) Ik denk dat dit ergens in oktober was omdat ik niet zoveel tijd heb om maar ff langs de dealer te rijden. Nu heb ik nog steeds geen reactie gehad. Ik kan wel weer bellen maar ik vind het een beetje gortig worden dat ik er nu al 2 keer achteraan moet. Kan ik hier iets mee, anders dan ze achter de vodden aanzitten? Ik zat te denken dit naar Kia NL te sturen of zo maar een collega zei tegen me dat ik het hier eens voor moest stellen.

Ik weet ook niet zeker of het in dit topic thuishoort maar ik weet niet door hoeveel menesn het topic voor de Cee'd 1 wordt gelezen en het lijkt me dat meer mensen dit topic lezen.

Ik hoor het graag.

Gr Xander

Mijn vorige Cee'd SW (2012) had een roestplekje aan de binnenzijde van de achterklep vlakbij het slot. Bij de scharnieren van de achterklep ontstonden op den duur barstjes in de lak. Dit werd onder garantie gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Ok drukte met de feestdagen en ziek zijn duurde het even. Ik heb een foto gemaakt van het rechter achterportier. Deze is er het ergste aan toe.

Bij de garage geweest. Konden weer niks in het systeem vinden. Gebeld met degene die ik als laatste had gesproken en die zegt oh ja dat is buiten de garantie van 5 jaar lakgarantie. Beetje jammer dat mij dit nooit is verteld.

Daarnaast schijnt het een bekend probleem te zijn van Kia. Beetje jammer dat ze gelijk achter de garantie gaan schuilen.

Linker achterportier begint ook al licht te roesten. Kofferbakklep begint onder het raam ook te bobbelen. Offerte om te laten maken ... 750 euro. Dat is niet iets wat je verwacht bij een vrij jonge auto. Gebruiksonderdelen wel maar niet dat de lak binnen 6 jaar naar de klote is.

53813C92-625A-4378-9739-1815B8B7601B_zpsvjq87qgr.jpg

53813C92-625A-4378-9739-1815B8B7601B_zps

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Edited by xtra40
foto zichtbaar gemaakt

Zo die is ook goed aan het rotten. Kia NL zal je alleen vertellen dat je het toch met de dealer op moet lossen. Had je de eerste keer dit trouwens wel gemeld binnen het garantie termijn? Bij voorkeur communiceren via de mail i.p.v telefonisch. Zodra je tijd hebt weer langs de kia dealer gaan. Jou geval lijkt mij niet te schuiven op instapschade of misschien een keer schade gehad. Laat ze maar achter de garantie aanvraag aangaan. Meen dat er ook 2 garantie onderdelen zijn, de lak en carrosserie. Laatst genoemde heeft een langer termijn toch?

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Dat is een goede, de carrosserie garantie. Ff snel opgezochten die dekt het doorroesten van plaatwerk en carrosserie. Toch maar weer langs de dealer en uit laten zoeken. Ben dus wel weer erg snel weggestuurd zonder dat ze moeite voor me hebben gedaan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nou ze zeggen dat het lakgarantie is en niks meer kunnen doen.... de schade moet van buitenaf komen om carrosseriegarantie te kunnen claimen. Lijkt me stug dat de plek waar het zit van buitenaf komt en anders is het nog een ontwerpfout naar mijn idee. Ik moet nu maar zelf met kia nl contact opnemen.

Vreemd dat er toch nog dealers zijn waar service nog uitgevonden moet worden. Ga eens langs bij een andere garage. Ik rijd ook ongeveer 30 km naar een kia dealer omdat ik daar service met hoofdletters krijg, terwijl er binnen 5 km een andere dealer is.

Bij mijn eigen dealer wordt met me mee gedacht en getracht een oplossing te vinden. Zou bij een andere dealer proberen.

Ruud

Hi allen,

Ik heb een venga uit 2011 met roest binnenkant achterportieren. De carrosseriegarantie geldt nog. Alleen beweert kia dat portieren er niet onder vallen.

De definitie van kia: “De roestvorming van de portieren van de auto van uw client vallen niet onder de garantievoorwaarden waar u naar verwijst. Koetswerk (ook carrosserie genaamd) is een benaming die wordt gebruikt voor de constructie van een motorvoertuig zoals een auto, bus of vrachtwagen. Met koetswerk wordt alleen de statische constructie bedoelt zonder de delen die doormiddel van uitneembare verbindingen (zoals schroefdraadverbindingen) aan de carrosserie zijn bevestigd. De carrosserie vormt als het ware het geraamte van het motorvoertuig en hier vallen de portieren niet onder.”

Mijn vraag: Heeft iemand met succes een claim kunnen doen op de carrosseriegarantie mbt deuren, achterklep of motorklep?

ik ben dit nog aan het aanvechten.

Op 10-1-2017 om 10:05, Visser zei:

Nou ze zeggen dat het lakgarantie is en niks meer kunnen doen.... de schade moet van buitenaf komen om carrosseriegarantie te kunnen claimen. Lijkt me stug dat de plek waar het zit van buitenaf komt en anders is het nog een ontwerpfout naar mijn idee. Ik moet nu maar zelf met kia nl contact opnemen.

Lijkt me carrosseriegarantie. Is dit nog opgelost door kia? Ik zit met roest binnenkant portieren. Volgens kia vallen portieren niet onder carrosserie.