Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Autoweek Kia Niro versus Opel Mokka

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In de Autoweek van deze week wordt aandacht besteed aan de Koreaanse automerken Kia en Hyundai.

En in een test wordt de nieuwe Opel Mokka met de grond gelijk gemaakt door de Kia Niro! De Niro is in alles beter (ruimte, besturing, vering/comfort) en zuiniger! En goedkoper!

Tevens een mooi artikel over de nieuwe Kia Stinger met een opvallende foto op de voorpagina.

Voor de liefhebbers (en dat zijn we toch allemaal?)

• Like 5
Geplaatst

Is er al een linkje ? Derrek?

Leuke plaatjes van een auto met achter: 315/40/18"
En een mooi nieuw model, cross-over van Mitsubishi :tt1:

Geplaatst

Linkje nu alleen naar de boekhandel. Digitaal linkje komt meestal later. 

• Like 1
Geplaatst
Geplaatst

Hier (eindelijk) het draadje: http://www.autoweek.nl/artikel/18219/opel-mokka-vs-kia-niro.

Maar helaas, als je het volledig afdrogen van de Mokka door de Niro helemaal wilt lezen dan moet je toch in de buidel tasten....

Geplaatst

Heb Autoweek ook even gekocht. Een mooi verhaal voor de Niro natuurlijk maar wat jammer dat ze een Niro inzetten in de vreselijke kleur grijs. De Niro komt hier echt niet tot zijn recht, saai en onaantrekkelijk zelfs (sorry voor de grijs liefhebbers).
Hadden zie hier de Snow White kleur genomen dan zou de Niro veel aansprekender zijn overgekomen.

Dat zag je ook in de Autovisie dubbeltest met de Nissa Qashqi (http://www.kia.com/nl/modellen/kia-niro/
Daar hadden ze gelukkig nog de veel beter ogende blauwe Niro maar "Met de grote wielen, led koplampen en de witte lak trok de Nissan tijdens de testperiode beduidend meer aandacht dan de Niro". De Niro heeft ook grote wielen en mooie koplampen daar ligt het niet aan. Over smaak valt niet te twisten maar grijs vindt ik een marketing blunder. 

Geplaatst
15 uur geleden zei Nirofan:

Heb Autoweek ook even gekocht. Een mooi verhaal voor de Niro natuurlijk maar wat jammer dat ze een Niro inzetten in de vreselijke kleur grijs. De Niro komt hier echt niet tot zijn recht, saai en onaantrekkelijk zelfs (sorry voor de grijs liefhebbers).
Hadden zie hier de Snow White kleur genomen dan zou de Niro veel aansprekender zijn overgekomen.

Dat zag je ook in de Autovisie dubbeltest met de Nissa Qashqi (http://www.kia.com/nl/modellen/kia-niro/
Daar hadden ze gelukkig nog de veel beter ogende blauwe Niro maar "Met de grote wielen, led koplampen en de witte lak trok de Nissan tijdens de testperiode beduidend meer aandacht dan de Niro". De Niro heeft ook grote wielen en mooie koplampen daar ligt het niet aan. Over smaak valt niet te twisten maar grijs vindt ik een marketing blunder. 

Hoi Nirofan,

Over smaak valt inderdaad niet te twisten, is erg persoonlijk dus.... Je merkt al, ik heb een grijze Niro! Ik krijg op deze kleur positieve reacties, dus saai en onaantrekkelijk mag je vinden, de praktijk wijst anders uit.:wink: Bij aanschaf getwijfeld over een blauwe of een grijze en ik vond uiteindelijk de kleur grijs net wat "chiquer", zonder de overige kleuren tekort te doen. Anywaytjes, een Niro, in wat voor kleur dan ook, blijft tot nu toe een aparte en leuke auto om te zien!:dup:

• Like 5
Geplaatst
2 minuten geleden zei Bob61:

Hoi Nirofan,

Over smaak valt inderdaad niet te twisten, is erg persoonlijk dus.... Je merkt al, ik heb een grijze Niro! Ik krijg op deze kleur positieve reacties, dus saai en onaantrekkelijk mag je vinden, de praktijk wijst anders uit.:wink: Bij aanschaf getwijfeld over een blauwe of een grijze en ik vond uiteindelijk de kleur grijs net wat "chiquer", zonder de overige kleuren tekort te doen. Anywaytjes, een Niro, in wat voor kleur dan ook, blijft tot nu toe een aparte en leuke auto om te zien!:dup:

Bob61,

Mooier had ik het niet kunnen verwoorden. :-)  :-)  :-)

• Like 2
Geplaatst

En ik ben weer blij met mijn "Snow White".

• Like 1
Geplaatst
43 minuten geleden zei Derrek:

En ik ben weer blij met mijn "Snow White".

Ik loop al zo lang te verkondigen dat wit echt een heeeeeele mooie kleur is.

Geplaatst
3 uur geleden zei _(ツ)_ Lourens:

Ik loop al zo lang te verkondigen dat wit echt een heeeeeele mooie kleur is.

Dank je voor je medeleven.

Geplaatst

Inderdaad een mooie overwinning van de NIRO, alleen jammer van de foutjes in het verslag.

Er staat dat het een hybride systeem oude stijl is en dat je alleen  korte stukjes bij lage snelheid elektrische kunt rijden en dat is dus niet waar.

Ook bij de specs. en het verbruik vermelden ze die van de uitvoering op 16"wielen maar ze testen een uitvoering op 18"wielen.

16" 88 g/km co2 en fabrieksopgave verbruik 3.8 l/100 km

18" 101 g/km co2 en fabrieksopgave verbruik 4.4 l/100 km

Daardoor is het verschil daadwerkelijke verbruik en fabrieksopgave kleiner als wat autoweek nu stelt.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...