Valthermond0599 Posted February 27, 2017 Posted February 27, 2017 Hoi allemaal. Ik ben vorige week de eigenaar geworden van een KIA VENGA SEVEN. Het is een tweedehands en ik heb hem gekocht bij de kia dealer. Gisteren heb ik er 500 km mee gereden en heb de ingebouwde navigatie systeem gebruikt. Ik ontdekte dat er heel veel wegen niet juist aangegeven werden. Heb toen uitgevogeld hoe ik de software versie kon achterhalen van de navigatie. Ik heb het vermoede dat deze erg verouderd is, hoewel hij altijd dealer onderhouden is en dus de software ook wel geüpdatet zou zijn. Het is nu februari 2017 en volgens mij is de software van 2012 dus 5 jaar oud. Maar omdat ik het dus niet zeker weet vraag ik het maar aan jullie. Wat ik afgelezen is is het volgende Software Version: 6.5.0 BT Version: 2.8.7 Navigation Version: 2012.01.20 Map database version: 310E7A2 Firmware Version 1.5.2_YN Ook werkt bij mij de ISG niet. Het lampje brand de gehele tijd maar de motor gaat niet uit bij een verkeerslicht. Al staat hij in zijn vrij. Wie o wie weet hier meer over? Quote
Murcielaygo Posted February 27, 2017 Posted February 27, 2017 De navigatie kan ik je niet mee helpen, maar volgens mij licht het lampje in de schakelaar op als ISG UIT staat.En dat kan zijn omdat je de knop hebt gebruikt, maar bijv. ook door gebruik van A/C, grote stroomverbruikers, temperatuur en de status van de accu...Ik neem aan dat je al eens geprobeerd hebt op het knopje te drukken? Gaat het lichtje dan uit? Quote
Valthermond0599 Posted February 28, 2017 Author Posted February 28, 2017 Knopje ingedrukt maar er gebeurt helemaal niets, hij blijft branden. Heb de auto ook al aan een acculader gehangen en de accu is echt vol. Daarna een heel stuk gereden zonder iets(lichten airco radio e.d.) aan. Maar er veranderd niets. Quote
Lique Posted February 28, 2017 Posted February 28, 2017 Volgens mij moet je die navigatie-updates dik betalen, dus dat blijft een keuze van de eigenaar om dat wel/niet te laten doen bij het onderhoud. Maar als je 'm bij de KIA-dealer hebt gekocht had het ze wel gesierd om de nieuwste versie er voor je op te zetten. Dan kan makkelijk voor die vaak riante afleveringskosten. Ik zou dan ook gewoon even teruggaan naar de dealer en netjes eisen dat ze de alsnog de nieuwste versie er kostenloos opzetten. Groeten van 0591 1 Quote
Guest Warmentuuter Posted February 28, 2017 Posted February 28, 2017 21 uur geleden zei Valthermond0599: Map database version: 310E7A2 De kaarten zijn idd oud. Deze zijn namelijk van het derde kwartaal 2010. (kwartaal 3 , jaartal '10) Wat Lique schrijft ik zou even terug gaan voor nieuwe kaarten. Volgens mij zijn ze nu bij de kaarten van het derde kwartaal 2015. Dus vraag er om zou ik zeggen. De ISG werkt alleen de eerste twee, drie jaar. Daarna blijft de accu net onder de 80% hangen en werkt je ISG net niet. Je kan de accu met een speciale lader opladen zodat je boven de 80% komt. Wil niet zeggen dat je accu nu slechts is. Een AGM accu gaat veel langer mee dan een gewone lood accu. Ik voeg even een link toe naar de uitleg van ISG. Er zijn spelregels voor het systeem zullen we maar zeggen. hierbij de uitleg van ISG Veel plezier met de Venga. Een prima keuze. Ik heb er jaren met plezier mee gereden. Quote
bigwade Posted February 28, 2017 Posted February 28, 2017 7 uur geleden zei Lique: Ik zou dan ook gewoon even teruggaan naar de dealer en netjes eisen dat ze de alsnog de nieuwste versie er kostenloos opzetten. Groeten van 0591 En zo is het ! Quote
BoyApfel Posted March 1, 2017 Posted March 1, 2017 De dealer kan de navigatie gratis voor je updaten, dat is geen probleem. De nieuwste software en kaarten worden overigens de komende maanden vernieuwd, maar op die update wachten we nog. M.b.t. het ISG zal de accu niet vol genoeg meer zijn. Deze laadt ook extra op tijdens het afremmen op de motor en niet direct bij het lange stukken rijden. De dealer kan proberen de accu bij te laden, maar persoonlijk zou ik het systeen lekker uit laten. Brandstof bespaart het bijna niet en de andere systemen komen niet onder een extra belasting omdat er vaak gestart wordt. Maar dat is mijn eigen mening. Gr, Boy Quote
Valthermond0599 Posted March 3, 2017 Author Posted March 3, 2017 Bij de dealer geweest en de nieuwste kaarten en software worden er volgende week opgezet. Maar ik begrijp niet dat je het niet zelf kan doen. Je zal toch wel ergens het bestand kunnen downloaden. Quote
Guest Warmentuuter Posted March 3, 2017 Posted March 3, 2017 3 uur geleden zei Valthermond0599: Bij de dealer geweest en de nieuwste kaarten en software worden er volgende week opgezet. Maar ik begrijp niet dat je het niet zelf kan doen. Je zal toch wel ergens het bestand kunnen downloaden. Het er zelf opzetten zal ongetwijfeld nog kunnen maar zal je je update moeten kopen bij Here. (kaartenleverancier) Dus laat het lekker door de dealer doen. En het ergens downloaden zal je tegenvallen. Quote
bigwade Posted March 3, 2017 Posted March 3, 2017 3 uur geleden zei Valthermond0599: Bij de dealer geweest en de nieuwste kaarten en software worden er volgende week opgezet. Maar ik begrijp niet dat je het niet zelf kan doen. Je zal toch wel ergens het bestand kunnen downloaden. TT Start 20 kost 99 eu icm gratis zeer recente LifeTimeUpdates. Koop zo'n ding en leg em in je dashboardkassie voor nood. Quote
Valthermond0599 Posted March 9, 2017 Author Posted March 9, 2017 Ik heb vandaag de update van de navigatie gehad op mijn kia venga seven van 2011. Er zit nou op : Systeemversie 7.7.4 Bluetoothversie 3.22 Navigatieversie EU 09.46.47 Kaartdatabank 415E7AB Filmwareversie 1.7.3.YN Quote
Recommended Posts