Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Cee'd 1.0 T-gdi 120 pk GT line gebruikers ervaring gevraagd.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben opzoek naar gebruikers ervaringen van mensen die een Cee'd 1.0 T-gdi 120 pk rijden.

Is bijvoorbeeld de motor van een 2016 dezelfde als een 2017? En hoelang bestaat deze moter al?

Ik hoor graag omdat deze auto mijn interesse heeft.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Geplaatst

Ik heb mij C'eed nu 3 maanden en heb ruim 6000 km gereden. Ik moest wel wennen aan het rijden met de turbo. Het optrekken ging schokkerig maar het went snel. Ik vind het een heerlijke motor en de auto kan prima met het verkeer mee. Absoluut geen spijt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Geplaatst

Deze Cees dus niet terug naar de dealer i.v.m. inspuiting?

Geplaatst

Ik heb de mijne sinds 18 maart jongstleden en heb er 1300 km mee gereden en moet zeggen dat het goed rijdt voor een 1-liter 3 cilinder. M'n vorige auto was een Cee'd GT met de 1.6 turbomotor dus kan het hier niet mee vergelijken. Ik ben gewoon tevreden met de GT-Line en z'n torretje.

Geplaatst
Deze Cees dus niet terug naar de dealer i.v.m. inspuiting?

Nee ik heb geen bericht hierover gehad

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Geplaatst

Ik heb deze uitvoering nu als leenauto van de dealer omdat mijn auto voor schade weg is. Ik rij zelf 1.6 CRDI, ook de Cee'd 2. Ik weet dus exact wat het inhoudt om zo'n model te rijden. Wat me opvalt:

Stoelen zijn veel beter, harder, meer steun in de onderrug.
Trekt verschrikkelijk schokkend op
Irritant 3 pitter geluid
Vreselijk traag in zijn begin, vanaf 70 km/h wordt het echt goed, maar hoog in de toeren. Daar zit het vermogen en dan wordt het rijden zeer fijn! Let wel, ik hoef echt geen race monster, maar verwacht wel dat ik goed op kan trekken om veilig in te voegen en ander verkeer in te halen. Dit kost dus altijd terugschakelen of veel toeren.

Ik vind het geen fijne motor, maarja, als je van diesel komt is benzine sowieso minder imo...
Verder is de auto echt fantastisch, alles wat je wil zit erop, keyless entry, keyless start, startstop, glazen schuifdak, etc.

Geplaatst
16 minuten geleden zei ff4266:

Vreselijk traag in zijn begin, vanaf 70 km/h wordt het echt goed, maar hoog in de toeren. Daar zit het vermogen en dan wordt het rijden zeer fijn! Let wel, ik hoef echt geen race monster, maar verwacht wel dat ik goed op kan trekken om veilig in te voegen en ander verkeer in te halen. Dit kost dus altijd terugschakelen of veel toeren.

Ik vind het geen fijne motor, maarja, als je van diesel komt is benzine sowieso minder imo...
Verder is de auto echt fantastisch, alles wat je wil zit erop, keyless entry, keyless start, startstop, glazen schuifdak, etc.

Ervaar je dit met een koude motor, of ook met een motor die op bedrijfstemperatuur is? Bij deze motor is het zo, hoe warmer de motor, hoe meer turbodruk er wordt 'toegelaten'. Met een koude motor lijkt het dus alsof je zonder turbo rijdt en kan het inderdaad traag aanvoelen. Ik merk dat ook bij lage snelheden de motor echt goed op pakt, mits de motor op temperatuur is.

Geplaatst

Klopt, dat vergeet ik eigenlijk te vermelden, bij warme motor gaat hij zeker fijner rijden, maar toch vind ik de auto erg zwaar voor zo'n motor. 

Geplaatst

Ik heb de ervaring dat hij vanaf 2000 toeren heel goed oppakt en dat je echt niet hoog in de toeren hoeft te jagen. Ik denk persoonlijk wel dat de opgave van het toerental waarop hij z'n maximum koppel bereikt niet helemaal correct is, dit ligt eerder bij 1800-1900 toeren dan bij 1600 toeren.

• Like 1
Geplaatst

Ik had 1 van de eerste ik ben er super tevreden mee. Mee naar Oostenrijk geweest en kon heel goed mee komen op de Duitse autowegen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

ik heb er nu 1400 km mee gereden. bij de vorige berichten kan ik mij aansluiten. Tot 2000 rpm is het turbo gat (zeker koude motor) merkbaar en soms vervelend, rotonde oprijden in z'n 2e versnelling vanuit nog net niet stilstaande positie ook bij kruisingen. Terug schakelen naar z'n 1e versnelling is de oplossing. Heb hiervoor een Peugeot 5008 gehad, blij dat ik hem kwijt ben. Ceed is een heerlijke auto en dat 3 pittertje   heerlijke roffel. Beter dan zo'n blikkerige diesel sound :wink:. Na wat meer km zal ik weer wat schrijven.

• Like 1
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...