Machlo Geplaatst 29 Juli, 2017 Geplaatst 29 Juli, 2017 Heb inmiddels een frame via marktplaats gevonden. Ben me nu geestelijk aan het voorbereiden om de frame ombouwen te gaan verwisselen. Die lijken erg vast te zitten en ik wil mijn auto toch wel een beetje heel laten of niet beschadigen. Ben benieuwd met hoeveel kracht ik dat frame los moet gaan trekken.... Er komt bij mij overigens geen navi in. Heb al een TomTom abbo op mijn telefoon voor drie jaar die het prima doet. Zal een gewone twee din radio worden met niet al te veel poespas. Quote
xtra40 Geplaatst 29 Juli, 2017 Geplaatst 29 Juli, 2017 dat front zit enorm vast dus goed het dashboard deel er onder met ducktape afplakken en dan zie je aan de onderkant 2 inkepingen daar kan je ze los wrikken Quote
Machlo Geplaatst 29 Juli, 2017 Geplaatst 29 Juli, 2017 5 minuten geleden zei xtra40: dat front zit enorm vast dus goed het dashboard deel er onder met ducktape afplakken en dan zie je aan de onderkant 2 inkepingen daar kan je ze los wrikken @xtra40 ja, die inkepingen had ik al gezien. Las inderdaad ook dat je met tape eea aan beschadigingen kunt voorkomen en dat de linkerzijde (stuurlieden) het beste als eerste kan worden aangevallen....... Is het slim om bv iets van een wig te maken als je een schroevendraaier bv in die inkeping steekt? Of zou zo'n wig de plastike "zilveren" sierlijst dan nog erger kunnen beschadigen? Quote
xtra40 Geplaatst 29 Juli, 2017 Geplaatst 29 Juli, 2017 ik doe het ook altijd met een schroevendraaier met een dikke doek er om heen om zo min mogelijk schade te maken en als je eenmaal ruimte hebt kun je simpel een wigje er tussen steken Quote
Robert83Tiger Geplaatst 29 Juli, 2017 Geplaatst 29 Juli, 2017 Je moet er idd flink wat kracht op uitoefenen om hem helemaal uit al zn clips los te trekkenVerstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk 1 Quote
RobertKia83 Geplaatst 29 Juli, 2017 Topic Starter Geplaatst 29 Juli, 2017 Ohw die was met mn andere account Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk Quote
RobertKia83 Geplaatst 29 Juli, 2017 Topic Starter Geplaatst 29 Juli, 2017 @machlo Hier nog wat foto's ter verduidelijking Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk 1 Quote
Machlo Geplaatst 29 Juli, 2017 Geplaatst 29 Juli, 2017 @RobertKia83.........top, duidelijke foto's ! @xtra40......... ik ga eens kijken of ik iets van gereedschap kan vinden/maken waarbij ik dat sleufje gebruik om er iets achter te haken en er dan hard aan trekken, of met een vette ruk. Zo blijf ik in ieder geval van de sierstrip af. Quote
RobertKia83 Geplaatst 29 Juli, 2017 Topic Starter Geplaatst 29 Juli, 2017 Om de speakers via de originele stekker aan te sluiten heb ik bij de lokale erg behulpzame dealer de originele pennetjes gekregen die in de stekker passenVerstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 Juli, 2017 Geplaatst 29 Juli, 2017 Als je dit vaker wilt doen, geeft dan een tientje uit aan een setje "panel pullers". Die zijn er speciaal voor, van kunststof en makkelijker te handelen dan schroevendraaiers. Ik wil niet meer zonder. In mijn ervaring kwam het middenpaneel overigens RECHTS makkelijker los. 1 Quote
Machlo Geplaatst 30 Juli, 2017 Geplaatst 30 Juli, 2017 Boxen geplaatst, voor en hoedenplank . Ben een beetje een "poepert" als het gaat om binnenbekleding uit een bijna nieuwe auto "rukken"......is niet zo mijn ding. Oplossing nu is prima mee te leven, maar wat een verschil zeg! Zoals iedereen al aangeeft........bijna alles is beter dan dát wat er nu inzit. Ziet er gelikt uit en top geluid, hele picaatje gevuld met muziek nu. 1 Quote
Machlo Geplaatst 30 Juli, 2017 Geplaatst 30 Juli, 2017 @RobertKia83..........nog bedankt voor de moeite die je hebt genomen om de foto's te zoeken en plaatsen......durf mijn auto nú nog niet te verbouwen.... Quote
RobertKia83 Geplaatst 30 Juli, 2017 Topic Starter Geplaatst 30 Juli, 2017 Oh dat geeft niet hoor! Wellicht in de toekomst Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk 1 Quote
RobertKia83 Geplaatst 30 Juli, 2017 Topic Starter Geplaatst 30 Juli, 2017 Ik heb de Kia ook nog maar 4 weken maar ben gretig begonnen met aanpassen 🤣Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk 1 Quote
RobertKia83 Geplaatst 2 Augustus, 2017 Topic Starter Geplaatst 2 Augustus, 2017 Zo ben weer verder gegaan met de boxen in de achterportieren. Eerst raamslinger verwijderen met handig klauw hulpstukje om zo het borgringetje opzij te duwen: Hierna de 2 schroefjes verwijderen, 1 in het opbergvakje en 1 achter de deurklink. Eerst de lipjes omhoogwippen met een kleine platte schroevendraaier: Dan kan je het deurpaneel vanaf onder los maken met een hulpstuk dat je in de uitsparing kan steken. Het is een beetje wrikken maar met een beetje beheersing trek je zo de borgclips los: Dan zit er een stuk rond schuimrubber over de speaker uitsparing heen: Met je vingers kan je de contouren voelen van de uitsparing en kan je het schuimrubber rondom uitdrukken, aan de binnenzijde kan je met je vinger de voorgeboorde gaatjes voelen en doorprikken: Hier zie je ook al het bijgeboorde gat voor de adapterring op 3 punten te kunnen bevestigen en alvast ingespoten met zinkspray tegen het roesten. Dit is hoe de ring er met speaker na het proefpassen uitziet, het gat aan de rechterzijde van de ring is het gat dat ik bijgeboord heb. Als de gaten erin zitten kan de ring worden vastgezet. Ik heb boutjes met carosseriering, veerring en moertjes gebruikt. Voor het vastzetten van de boutjes heb ik eerst de gaten aan de binnenzijde afgeplakt met tape zodat de carosseriering de lak aan de binnenzijde niet beschadigd bij het aandraaien. Na vastzetten ziet het er zo uit: Boutjes ook een likje zinkspray gegeven, ook aan de binnenzijde van de deur: Nu moet de bekabeling naar de speaker worden gemaakt vanuit de b-stijl Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk 2 Quote
Murcielaygo Geplaatst 2 Augustus, 2017 Geplaatst 2 Augustus, 2017 Heb je geen afdichting achter de speakers gedaan? Dan loop je namelijk kans dat er vocht van de ruit op de speaker komt en/of de auto binnen komt.Ik had dat bij mijn Aygo; waterballet in de matten, omdat het afdichtingsschuim achter de speaker bij de upgrade beschadigd was... Quote
Machlo Geplaatst 2 Augustus, 2017 Geplaatst 2 Augustus, 2017 @RobertKia83 ....... mooie, duidelijke how to Quote
RobertKia83 Geplaatst 2 Augustus, 2017 Topic Starter Geplaatst 2 Augustus, 2017 Heb nog advies gevraagd aan xtra40 ivm afdekken achterzijde maar was niet noodzakelijk.. ik ga t ff volgen bij een flink buitje Ook zit er een opstaande rand van ong 1cm breed rondom het gat aan de binnenkant dus het water zou feitelijk niet naar binnen kunnen/mogen lekken. Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk 1 Quote
RobertKia83 Geplaatst 2 Augustus, 2017 Topic Starter Geplaatst 2 Augustus, 2017 Er is bij mij geen bekabeling aanwezig in de deuren dus zal deze zelf moeten maken. De bekabeling is wel voorbereid tot in de stekker die in de b-stijl zit. Eerst moet de afdekkap van de b-stijl binnen los door om te beginnen de dorpelstrips links en rechts van de kap iets omhoog te trekken daarna kan je de uiteindes onderzijde van de b-stijl kap losmaken. Dan aan de bestuurderskant het rubber van de b-stijl vanaf de dorpel lostrekken tot iets boven de bovenzijde van de kap. Dan kan je hem aan de bovenzijde met een hulpstuk voorzichtig loswrikken en zo verder naar beneden en daarna als hij loszit hem met een omhooggaande beweging losnemen. Er zit namelijk nog een klein pennetje aan de binnenzijde van de kap die alleen loskomt bij het omhoog schuiven. Hierna zit er een stekker in de b-stijl die je los moet maken: Aan de deurzijde de rubberen darm lostrekken: Dan zie je dit: Door de weerhaakjes in te drukken kan je deze stekker eruit halen: Hierin zitten geen contactpennetjes voor de speakers alleen voor de c.v., die maak ik er zelf in: In de stekker van de b-stijl binnen zitten ze wel, onderin 3e en 4e gaatje: Hierin zit een rode (+) en blauwe (-) kabel (speaker linksachter): In de stekker van de deur ga ik zelf de originele contactpennen plaatsen, deze heb ik van een erg behulpzame medewerker van de lokale dealer gekregen: Eerst speakerkabel via de deur door de darm heen getrokken: Hierna de contactpennen bevestigd aan de kabel: En dicht gesoldeerd: In de stekker van de deur moet je eerst het zwarte bruggetje loswippen: Daarna de pennen in de stekker gestoken: Bruggetje terugplaatsen: En voila, de stekker is klaar: Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk 1 1 Quote
RobertKia83 Geplaatst 2 Augustus, 2017 Topic Starter Geplaatst 2 Augustus, 2017 Nu kan ik de speaker plaatsen: En de linkerkant is klaar! Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk 1 Quote
RobertKia83 Geplaatst 2 Augustus, 2017 Topic Starter Geplaatst 2 Augustus, 2017 Rechts uiteraard ook gelijk gedaan op dezelfde manier:En de rechterkant is ook klaar.Het volgende project wordt het plaatsen van de actieve subwoofer onder de bijrijdersstoel.Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk 1 2 Quote
capono Geplaatst 3 Augustus, 2017 Geplaatst 3 Augustus, 2017 @RobertKia83 JE BENT EEN HELD! Waardevolle bijdrage voor dit forum. Het valt niet mee als je lekker aan het klussen bent elke keer te stoppen om foto's te maken. 2 1 Quote
RobertKia83 Geplaatst 3 Augustus, 2017 Topic Starter Geplaatst 3 Augustus, 2017 Dank je wel ik hoop dat andere mensen er ook wat aan hebben en tegenwoordig maak je met je mobiel gelukkig snel een fotootje. Kleine moeite Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk 2 Quote
RobertKia83 Geplaatst 8 Augustus, 2017 Topic Starter Geplaatst 8 Augustus, 2017 Van het weekend weer verder gegaan met het inbouwen van de subwoofer. Ik heb vanwege tijdsgebrek niet heel veel foto's kunnen maken, maar achteraf nog zoveel mogelijk geprobeerd vandaar dat op sommige foto's de sub al geplaatst is. Eerst gezocht naar een geschikt massapunt. Hiervoor eerst maar eens bijrijdersstoel losgemaakt. Deze zit met 4 torxbouten vast: Dan kan je de stoel naar achtet kantelen maar let op dat je de bekabeling van de stoel zelf niet los trekt: Deze uiteindelijk gevonden onder de stoel op de balk waar de voorste bouten van de stoel in vastzitten. Hier zat al een gat met draad waar ik handig gebruik van kon maken: Kabel routering geprobeerd en alvast oppervlak rondom bevestigingspunt massa kaal geschuurd met de dremel: Massakabel verder klaargemaakt: To be continued..... Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk 2 Quote
RobertKia83 Geplaatst 15 Augustus, 2017 Topic Starter Geplaatst 15 Augustus, 2017 Zo hierbij weer een update qua foto's:Massakabel gemonteerd:Het geheel ingevet met zuurvrije vaseline:Hierna de aansluiting van de voedingskabel op de sub klaargemaakt :En de remote 12v on:Sub alvast onder stoel geplaatst en rca kabels ingeplugd en samen als bundel ingetaped tot aan de dorpel. Kabels lopen door het gat in het tapijt waar ook de stoelbekabeling uitkomt onder het tapijt om er bij de dorpel weer uit te komen:Daarna de kabels langs de dorpelbekabeling gelegd:En richting handschoenvakje (deze is heel simpel te verwijderen door de pluggen in het vakje zelf links en rechts een kwartslag te draaien en eruit te trekken. Dan kan je het handschoenvak losklikken/trekken van de scharnieren)De voedingskabel en remote volume control heb ik hier opgesplitst van de bundel en apart onder het tapijt laten lopen richting middenconsole, de rest bovenlangs langs achterzijde van de scharnierpunten handschoenvakje met tiewraps.De rca kabels en remote level control heb ik opgeschoten(overtollige kabels opgewikkeld) in de ruimte onder de bekerhouders van het middenconsole en hier vastgemaakt met tiewraps:Vanuit hier gaan de rca kabels naar de autoradio. De remote volume control heb ik op de volgende manier geplaatst met klittenband:Overigens stoor ik me nog steeds aan dat felle ledje, moet ik nog ff wat dimmen..Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.