Leo2 Posted July 28, 2017 Posted July 28, 2017 4 weken geleden bij Kia een afspraak gemaakt voor het vervangen van de koplampen(defecte dagrij ) en een reparatie aan een airback, een paar dagen voor de afgesproken datum werd ik gebeld, onderdelen waren nog niet binnen, ik zou worden gebeld voor een nieuwe afspraak. Nu weer 2 weken verder heb ik zelf nog een keer gebeld, was nog steeds niet binnen, komen uit verwegistan, dus als je de pech hebt dat je schade rijdt kun je 4 weken je auto niet meer gebruiken, of misschien nog langer, want ik heb nog steeds niets gehoord. Quote
ff4266 Posted July 28, 2017 Posted July 28, 2017 Deze lampen van de eerste serie gaan veel kapot, en worden keurig onder garantie vervangen. Dit gebeurt helaas zoveel dat ze een lange levertijd hebben. Maar goed, voor een kostenpost van 2600 euro doen ze echt goed hun best. Maar goed, wat is je punt? Quote
Leo2 Posted July 29, 2017 Author Posted July 29, 2017 De kostenpost voor de lampen is 1800 euro, maar mijn punt is dat 4 weken niet normaal is, als je weet dat het zo lang duurt, neem dan wat in voorraad. Quote
Guest Warmentuuter Posted July 29, 2017 Posted July 29, 2017 En ze bellen het netjes af. Dus je rijdt er niet voor Jan met de korte achternaam heen. Netjes! Quote
ff4266 Posted July 29, 2017 Posted July 29, 2017 Maar even concreet, heb je een vraag of wilde je je frustratie kwijt? Quote
moto Posted July 29, 2017 Posted July 29, 2017 Leo 2 brengt iets in wat hij vreemd vindt. Antwoorden als 'wat is je punt' en 'wil je je frustraties kwijt' vind ik niet vriendelijk. Quote
ff4266 Posted July 29, 2017 Posted July 29, 2017 Ik bedoel er niks onvriendelijks mee hoor, ik ben gewoon benieuwd waar dit topic heen moet gaan. 1 Quote
Ron Penguin Posted July 29, 2017 Posted July 29, 2017 Op zich niet zo moeilijk volges mij. Leo2 vindt het heel lang duren, zeker in de situatie dat je bv schade hebt en het 'echt' direct gerepareerd moet worden. Daar heeft hij vind ik een punt. Wat ff4266 zegt, is dat de oorzaak ligt dat dit een veel voorkomend probleem is, en dat blijkbaar de levering niet zo snel gaat als door de dealer / importeur gewenst. Mogelijk zijn ze daarom ook niet op voorraad in Korea, maar dat is een aanname. KiaNL en de dealer ontkennen het probleem ook niet, wordt allemaal netjes afgehandeld het duurt alleen wat langer dan iedereen wilt. Ik denk dat het dus niet zo eenvoudig ligt om er maar wat meer op voorraad te hebben zoals Leo2 zegt, maar snap zijn punt wel. Maar zou zeggen, nog even geduld, er wordt aan gewerkt en uiteindelijk opgelost. Quote
Leo2 Posted July 30, 2017 Author Posted July 30, 2017 Ik denk dat Ron gelijk heeft, had toch liever gehad dat de dealer mij daar over had geinformeerd, dat wisten ze toch al??? Quote
Guest Warmentuuter Posted July 30, 2017 Posted July 30, 2017 De dealer heeft zijn vraag uitstaan maar krijgt zijn spullen niet. (Vreemd want de Cee'd en onderdelen worden in Europa gemaakt) Daar had misschien wat meer duidelijkheid kunnen zijn maar goed er wordt nog gebeld dat de spullen er niet zijn. Het betreft hier ook om een garantie afhandeling misschien dat dit meespeelt. (dat de koplamp bij een fabriek moet komen waar de claim ligt) Zelf heb ik dit ook wel eens anders mee gemaakt. Dan kom je de auto brengen en dan vertellen ze dat de spullen er niet zijn. Dat vind ik op zich netjes van de dealer. Wanneer er schade is zou ik me daar niet te druk over maken. Dan gaat de auto naar een schade hersteller en vaak niet naar een dealer. Of een schadehersteller aangewezen door de dealer. Die bestellen hun onderdelen via andere kanalen zodat ze snel hun spullen hebben. Die laten echt niet een auto staan omdat er vier weken een koplamp niet is. Quote
Leo2 Posted July 31, 2017 Author Posted July 31, 2017 Ben toch bang wanneer een schadehersteller een andere bron gaat aanboren, je te maken krijgt met koplampen uit China Quote
xtra40 Posted July 31, 2017 Posted July 31, 2017 nee dat denk ik niet zal eerder van een sloop komen dan Quote
Leo2 Posted August 8, 2017 Author Posted August 8, 2017 Vandaag na ruim 5 weken mn Ceed gerepareerd onder garantie, blij dat ik hem weer terug heb, maar zet er toch vraagtekens bij, ruim 5 weken vind ik niet normaal. Quote
Recommended Posts