Scharleo Geplaatst 31 Juli, 2017 Geplaatst 31 Juli, 2017 Hallo, Ik heb net mijn nieuwe Niro en het viel me op dat ik wel erg weinig profiel op de banden had. Dus ben ik eens gaan meten, en tot mijn verbazing hebben mijn banden slechts "6mm"profiel diepte. Normaal hebben nieuwe banden volgens mij altijd 10mm profiel diepte. Op die manier ben ik wel heel snel aan nieuwe banden toe. Zo kunnen ze snel wat aan je verdienen!! Quote
Murcielaygo Geplaatst 31 Juli, 2017 Geplaatst 31 Juli, 2017 10 is misschien wat veel, maar in mijn ervaring zijn nieuwe banden meestal toch wel 7 a 8mm diep.Kan natuurlijk wel schelen welk merk, zomer- of winterband en waar je meet. Als dat per ongeluk bij de tread wear indicator is scheelt dat al 1,6mm! Quote
Gast Stief Geplaatst 1 Augustus, 2017 Geplaatst 1 Augustus, 2017 Mijn ervaring is bij nieuwe banden tegen 8mm. Vaak net iets eronder. 10mm heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Quote
Scharleo Geplaatst 1 Augustus, 2017 Topic Starter Geplaatst 1 Augustus, 2017 Heb net bij een collega gekeken met een nieuwe 3008. Deze heeft ook 6.5 mm profiel, toen nog even bij de bandenhandel langs gereden en daar hebben de zelfde banden 9mm profiel! Blijkbaar doen ze allemaal het zelfde.....! Toch voel ik het als "de boel belazeren" of vindt iedereen dit maar normaal? Ik vindt dit bijna net zo erg als "sjoemel software" Quote
Murcielaygo Geplaatst 1 Augustus, 2017 Geplaatst 1 Augustus, 2017 Blijkbaar doen ze allemaal het zelfde.....!Maar wat "doen" ze dan volgens jou?! Quote
Gast Stief Geplaatst 2 Augustus, 2017 Geplaatst 2 Augustus, 2017 Je weet wel zeker dat je goed meet?Ik vindt dat grote verschillen en heb t zelf nog nooit meegemaakt. Quote
Scharleo Geplaatst 2 Augustus, 2017 Topic Starter Geplaatst 2 Augustus, 2017 Ik heb het idee dat alle merken de nieuwe auto's afleveren met minder profiel dan dat je krijgt als je nieuwe banden koopt bij de regulieren handel. We hebben het nog eens na gemeten en kom op 6.5mm bij alle banden! Quote
Murcielaygo Geplaatst 2 Augustus, 2017 Geplaatst 2 Augustus, 2017 En waar blijven die millimeters dan volgens jou? Worden die er vooraf afgesleten?Want ik durf je op een briefje te geven dat bandenfabrikanten geen "afleverbanden" maken naast "verkoopbanden". Als je weet hoe banden gebouwd worden weet je hoeveel werk dat zou zijn. En veel werk = veel kosten. Meer kosten dan ze aan jou eerder zouden kunnen verdienen omdat je banden "op" zijn. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 2 Augustus, 2017 Geplaatst 2 Augustus, 2017 Het zou idd een vreemd verhaal zijn dat een fabriek twee soorten banden maakt. Twee keer zoveel matrijzen, dubbele voorraad, magazijnruimte wat denk je wat dat allemaal kost. Wat Murcielaygo al zegt dan zijn die kosten te hoog. Bij de controlebeurt met 9000 km zag ik op het rapport staat 6 voor en 6,2 achter Dus dan zou de 6,5 - 7 mm wel aardig kloppen lijkt mijn bij nieuw staat. Met de vorige auto stond er met 45000 km nog voldoende profiel op dat ik deze inruilde. Dus ik maak me niet druk om de banden. In sjoemelbanden geloof ik nu niet direkt. Maar je bent bij de bandenhandel geweest en die heeft 9 mm gemeten. Wat zei die hier over? Dat zijn vaak de experts. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 2 Augustus, 2017 Geplaatst 2 Augustus, 2017 Google eens op "profieldiepte nieuwe band" Hier geeft men aan bij een nieuwe(zomer)band tussen de 6,5 en 7,5 mm vrij normaal is en per bandenfabriek verschillend. Ook een stukje over Dunlop en Michlin en daar zijn ook meerdere vragen over de profieldiepte waar ook 6 tot 6,5 mm bij een nieuwe band wordt gemeten. Bij een winterband is dit rond de +/- 9mm Quote
Derrek Geplaatst 2 Augustus, 2017 Geplaatst 2 Augustus, 2017 Heb bij aflevering van de Niro de standaard Michelin Sports laten vervangen door Michelin CrossClimates. Even gemeten en nu zit er nog ongeveer 7,3 mm profiel op maar heb er wel 12.000 km mee gereden. Quote
MetBril Geplaatst 4 Augustus, 2017 Geplaatst 4 Augustus, 2017 @Administrator mag dit draadje naar het Niro forum? Quote
BvE Geplaatst 4 Augustus, 2017 Geplaatst 4 Augustus, 2017 5 uur geleden zei metbril: @Administrator mag dit draadje naar het Niro forum? Luid en duidelijk aanwezig op dit forum Quote
ruijtersfotografie Geplaatst 26 Maart, 2019 Geplaatst 26 Maart, 2019 Niro slijt meer banden. Kwam door dat meer kracht overbrenging is op de voorbanden zeiden ze in de grarage. Had voor Vredestein Quatrac5 225/45/18. Bij 30.300km vervangen. Zou nog een 3.000km kunnen rijden, maar ivm winter , herrie toch vervangen voor Michelin cross climate +. Rijdt fijner. Advies garage ook minder de zware voet indrukken. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.