Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik wil de antenne van mijn Cee'd vervangen voor een haaievin. Nu zie ik ze op Ali express voor een paar euro. Ben net langs de dealer geweest en die zegt dat het in principe wel kan maar met montage wel een paar honderd euro kost en raadde het me af. Zijn er mensen die hun antenne hebben vervangen? Is het echt zo duur of kan ik met een gerust hart via Ali express een haaievin bestellen en is het redelijk eenvoudig zelf te monteren. Ik hoor het graag.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Posted

Dit werkt wel met een gewone FM radio maar niet met DAB+ en GPS hebben ze mij verteld

Posted

Ik heb de spriet vervangen door die van een Alfa 159 en daarmee is de DAB ontvangst van de niet publieke omroepen in bepaalde delen van het land gewoon bagger. Ik adviseer het niet, de orginele antenne geeft toch echt wel de beste ontvangst. Maar als je het voor de looks doet zou ik bij ALIEXPRESS bestellen, anders naar de Kia dealer voor een originele haaievin die tegenwoordig op de Cee'd zit.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Posted

Ik had er zo een (euro of vijf)besteld voor mijn Skoda........werkt idd op fm en dan ook alleen maar in of direct rondom de bewoonde wereld/stad. Op de snelweg was je signaal ook snelweg...:no:

De antenne haaitjes op Volvo's, BMW's, etc  is toch echt wat anders......dit zijn kansloze dingetjes.

Guest Stief
Posted

Die goedkope chineze dingen, zijn geen echte antennesmaar opzetstukjes voor de sier.
Wil je het goed hebben, dan zul je de antenne moeten vervangen voor een echte met daarin de juiste componenten. Dat ga je niet redden voor een paar eurie of een paar tientjes. Overigens kun ne op ebay regelmatig originele vinden voor veel minder dan bij de dealer. Wel even letten op de aansluitingen en eventule kabels.