jphmeuz Posted August 6, 2017 Posted August 6, 2017 Sinds afgelopen november bezitter van Kia Niro Executive. 1,5 week geleden viel mij op dat er witte stipjes op mijn stuur zaten. Aan de rechterkant naast bediening cruise control, maar ook op andere plekken. Het is slijtage. Ben ook naar dealer geweest, maar het is (nog) geen bekend probleem. Eigenlijk werd aangegeven dat het door bestuurder kwam. Ze gaven aan dat ze het gingen proberen schoon te maken. Maar daardoor is nu de toplaag eraf. Zijn er andere bestuurders die ook last hebben van slijtage van lederen stuurwiel? Op internet zie ik wel slijtage van lederen stuurwielen bij Kia met ook witte stipjes. Recentelijk ook bij Kia Optima en ook bij een Niro, maar bij laatste lijkt het meer slijtage door een ring. Hiervoor een Kia Cee'd Super Pack (2012) gehad, en dit probleem niet gehad. Dealer heeft het gemeld bij Kia Nederland. Deze vroeg om meer foto's, ik ben daarom nog een keer teruggegaan, zodat er foto's gemaakt konden worden. Quote
PeterSelie Posted August 7, 2017 Posted August 7, 2017 Bij Foto 3 ziet het er wel heel slordig uit. Als dit van het "schoonmaken" is, zou ik er zeker geen genoegen mee nemen. Dit ziet er net zo uit als dat de blanke vernislaag van de lak af is. Toch een mindere kwaliteit leer/plastic. En btw, zit toch garantie op. Quote
Guest Warmentuuter Posted August 7, 2017 Posted August 7, 2017 De grote vraag waar maak je het mee schoon dan. Je moet toch gewoon een allesreiniger kunnen gebruiken ipv bijtende of oplossende reinigers. En de dealer heeft het nog even erger gemaakt zie ik op de ene laatste foto. Zou even terug gaan. Je hebt geen pakje boter gekocht en dit hoef je niet te pikken en zeker niet zo een antwoord. Er zijn meerdere Kia's geweest waar er problemen zijn geweest het leer. Volgens mij was dit de Rio. En die sturen zijn vervangen. Quote
Nir00tje Posted August 8, 2017 Posted August 8, 2017 Oei, dat ziet er niet uit. Geen idee hoeveel je al gereden hebt maar dit lijkt wel erg snel te slijten. Heb me al een beetje verdiept in preventief leeronderhoud maar vind geen eenduidig advies. Ook omdat ik niet zeker weet of het geschuurd leer is of niet. Het zou mooi zijn als Kia onderhoudsadviezen voor het leer zou geven. 1 Quote
jphmeuz Posted August 9, 2017 Author Posted August 9, 2017 Binnenkort heb ik eerste oliebeurt (15.000 km) en zal ik de dealer om een update vragen en aangeven dat ik een oplossing wil voor de slijtage. Quote
Martijn_B Posted July 21, 2018 Posted July 21, 2018 Gisteren ontdekt dat op het stuur van mijn Niro ook witte stipjes zitten, vooral op de plek waar ik het stuur vasthoud. Het kan niet van een ring o.i.d. zijn. Ik kan ze er ook niet af poetsen. Quote
HansG Posted July 21, 2018 Posted July 21, 2018 Ook ik heb problemen met de snelle slijtage van het stuurwiel. Ik heb ook van die witte plekken voornamelijk aan de achterzijde(maar ik voel het wel) en bij de knoppen. Bij mij zit het alleen aan de rechterkant. Links is niets aan de hand. Kilometerstand is 23.000. Het is nog niet storend maar ik hou het wel goed in de gaten. De 7 jaar garantie zijn nog niet om. Quote
Roland2017 Posted July 22, 2018 Posted July 22, 2018 Op 6-8-2017 om 23:08, jphmeuz zei: Sinds afgelopen november bezitter van Kia Niro Executive. 1,5 week geleden viel mij op dat er witte stipjes op mijn stuur zaten. Aan de rechterkant naast bediening cruise control, maar ook op andere plekken. Het is slijtage. Ben ook naar dealer geweest, maar het is (nog) geen bekend probleem. Eigenlijk werd aangegeven dat het door bestuurder kwam. Ze gaven aan dat ze het gingen proberen schoon te maken. Maar daardoor is nu de toplaag eraf. Zijn er andere bestuurders die ook last hebben van slijtage van lederen stuurwiel? Op internet zie ik wel slijtage van lederen stuurwielen bij Kia met ook witte stipjes. Recentelijk ook bij Kia Optima en ook bij een Niro, maar bij laatste lijkt het meer slijtage door een ring. Hiervoor een Kia Cee'd Super Pack (2012) gehad, en dit probleem niet gehad. Dealer heeft het gemeld bij Kia Nederland. Deze vroeg om meer foto's, ik ben daarom nog een keer teruggegaan, zodat er foto's gemaakt konden worden. Quote
Roland2017 Posted July 22, 2018 Posted July 22, 2018 Dit is echt prutswerk zeg! Jou dealer heeft gewoon een deel van de coatinglaag eraf gepoetst. Ik zou dat absoluut niet accepteren. Quote
Intersec Posted July 22, 2018 Posted July 22, 2018 Op 21-7-2018 om 09:22, Martijn_B zei: Gisteren ontdekt dat op het stuur van mijn Niro ook witte stipjes zitten, vooral op de plek waar ik het stuur vasthoud. Het kan niet van een ring o.i.d. zijn. Ik kan ze er ook niet af poetsen. Ik denk niet dat je dealer je een ander stuur gaat aanbieden. Zelf heb ik korte tijd geleden een hoes gekocht in China ( kunstleer) en zelf op het stuur bevestigd/ genaaid. Mocht je dealer je niet willen/kunnen helpen, dan kan je zo wel je stuur weer mooi maken. Quote
jphmeuz Posted July 24, 2018 Author Posted July 24, 2018 De dealer heeft bij mij vorig jaar het stuur vervangen. Ik moest wel even wachten, want het stuur moest uit Korea komen en eerst was het niet het juiste stuur behorende bij de uitvoering. Quote
Recommended Posts